En måned igjen!

Februar?

Forumet er livet
Kom plutselig at det er akkurat en måned igjen til jeg går ut i permisjon. Tiden går jammen fort!

Åj, det er rart å tenke på! Da vil det si at det er en måned igjen til babyen kan komme uten å være prematur også ;D

Følger etter med det samme i morgen jeg ;p

Har ikke tenkt på om babyen er prematur eller ikke da, men det har du jo jammen rett i. Etter uke 37 kan jo babyen komme trygt ut!!

Jaaa, og bare 5 uker igjen til jeg håper han kommer, altså i uke 38 ;p

Jeg tenkte også på det at det er 52 dager til jeg har termin. Det er jammen ikke lenge altså, og etter det jeg har hørt så skal ikke folk med svangerskapsdiabetes gå mer enn to dager over før man blir satt igang og det vil si at kanskje sitter jeg med en baby her innen 54 dager. Jeg synes det går fort jeg. Synes svangerskapet har fått fort så langt å jeg.

Åj, da er du jo blitt mamma innen 54 dager mest sannsynlig du da! Din heldiggris! ;p Ja du har rett i at svangerskapet har gått utrolig fort! Synes ikke det er lenge siden vi gratulerte folk her inne med 14, 15 og 16 uker ;p

Jeg har 53 dager igjen til termin + 14 dager overtid = 67 dager i alt! Litt vel lenge ;p

Kan ikke tenke meg at Olliver har tenkt å være inne i magen din til den 20. mai nei!!

Håper ikke det ;) Kanskje ikke alle som er helt enige i det jeg skriver nå, men har planer om å begynne med kjærringråd fra uke 38, altså spise sterk mat, ting med kanel og ha mye sex ;p

Det sies jo at man skal gå til ungen er klar for å komme  ut, men ungen er jo stor nok til å komme ut i uke 38. Så om du får pepper for det så kommer det ikke til å komme fra meg.
Jeg skjønner deg godt jeg. Gå i trapper og støvsuge skal hjelpe har jeg hørt[;)]

Ja har hørt det jeg også ;p Vannet til ene venninna mi(uke 39) gikk når hun ordnet leiligheta til jeg skulle komme på besøk dagen etter, og til ei annen venninne(uke 37+) gikk det vist når hun hadde sex ;p Så nooooe sannhet er det vel kanskje i disse kjærringrådene ;p

tida går sååååå skikkelig fort, det føles at bare i går jeg fant ut at er gravid og stresset åssen skal typen reagere, og nå om to uker er jeg ferdig på jobb (jeg har 3 uker ferie fra i fjor så jeg skal ta ferie ut før jeg skal i permisjon, så jeg er hjemme fom 29 mars[:D][:D][:D]). det er fremdeles 9 uker og litt til termin, men jeg også håper at ho skal ikke vente til 22 mai (eller enda lengre[8D])

Jeg vil ikke vente så lenge jeg nei, men ikke for kort tid heller. Eller april hadde kanskje gjort seg da. Er bare ett par datoer jeg ikke vil at hun skal komme på, men hun er jo selvsagt velkommen uansett når hun kommer. Kunne bare ha unngått bursdagen til stemora mi og pappaen min!

Halve familien min har bursdag i april, så for meg blir det kanskje litt vanskelig å håpe på å ikke føde på den og den datoen ;p Pappa, stemor, to søstre, onkel, tante og to søskenbarn(som står meg nært).

samme her, har noen datoer:D f.eks 4 mai bestefar til sambo har bursdag, 17 mai vel vil ikke ha ho på 17 mai og thats it:D 19 mai yngste søstra til sambo har bursdag:) men selvfølgelig hvis ho kommer på en av de dagene så jeg blir super glad uansett:D

jeg har flere kjente som har bursdager i april og mai, jeg bare ønsker mitt barn blir født på dagen til stemora mi eller til faren min. Ellers har det ikke noe å si om hun blir født på noen andre sin dag.

ORIGINAL: lillebebis

Åj, da er du jo blitt mamma innen 54 dager mest sannsynlig du da! Din heldiggris! ;p Ja du har rett i at svangerskapet har gått utrolig fort! Synes ikke det er lenge siden vi gratulerte folk her inne med 14, 15 og 16 uker ;p

Jeg har 53 dager igjen til termin + 14 dager overtid = 67 dager i alt! Litt vel lenge ;p

mulig jeg har misforstått altså, men man regnes vel ikke på overtid før 14 dager over termin? To uker før og to uker etter termin er jo regnet for at barnet kommer til termin... (huff, ikke meningen å ta motet fra deg altså...)

ORIGINAL: tullemor79

mulig jeg har misforstått altså, men man regnes vel ikke på overtid før 14 dager over termin? To uker før og to uker etter termin er jo regnet for at barnet kommer til termin... (huff, ikke meningen å ta motet fra deg altså...)

Hos meg mener du? Står på den blå lappen jeg fikk fra sykehuset at jeg er på overtid den 12.mai. Jeg har termin den 5. mai, men fordi jeg har svangerskapsdiabetes så settes vanligvis fødselen i gang etter max to dager for man frykter at barnet skal bli så stort. Det er en av tingene som kan skje med barn av de med diabetes generelt. Men jenta mi er så lita ennå så jeg vet ikke helt hva som skjer, Skal til sykehuet igjen om litt over en uke så jeg må spørre mer da.

Tror det er litt forskjellig hvordan de regner overtid. Jeg trodde også det var 14-dager, men jeg har termin 20.mai og det står på ul-arket mitt at overtid er 27.mai. Så til meg er det bare ei uke..

ORIGINAL: brownie*

man er vel på overtid i fra 40+3(dagen etter termin). Sånn regner iallfall jm og sykehuset her[:)]

Står det ikke overtidsdato på det blå arket man får etter ul da?

ORIGINAL: janpanmarsipan

man er vel på overtid i fra 40+3(dagen etter termin). Sånn regner iallfall jm og sykehuset her[:)]

Står det ikke overtidsdato på det blå arket man får etter ul da?

har ikke ført opp noe på mitt ark på det..Gikk ikke overtid sist så fikk aldri noen dato i fra da men jordmor sier at man er på overtid i fra dagen etter termin...[:)] 

Hos meg regner de med overtid fra termindatoen 6.mai. Så har fått ført opp 20. mai som igangsetting på det arket vi fikk på ordinær UL :)

Back
Topp