En liten tankevekker sånn i de sene nattetimer;-)

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
http://siglosin.wordpress.com/2013/...ja-kanskje-til-og-med-den-yngre-generasjonen/

Ja hva tenker du?

Jeg pleier egentlig ikke å like sånne "når-jeg-var-liten-sykla-vi-uten-sykkelhjelm-og-satt-i-bil-uten-belte.-Jeg-overlevde"- greier på Facebook, men den her var ikke dum ;-)

Bruker du feks tørketrommel på all vask, fyller du opp både oppvaskmaskin og vaskemaskin før du vasker?

Jeg begynte å tenke på den tråden på generelt den gangen der det var noen som skifta klær flere ganger om dagen, og hvis klærne bare var prøvd på så måtte de vaskes. Denne bloggen burde den dama ha lest ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Det var deilig å lese :D Jeg er langt i fra 50 år selv, er faktisk halvparten av 50, men skal ikke lenger tilbake til når jeg var liten at det var sånn, og forde om man ikke brukte ordet miljøvennlig, så tror jeg på mange måter man var myyyye mer miljøvennlig.
 
må si at denne bloggen faktisk var bra, det var jo miljøtenking på en helt annen måte, men de kaldte det nok ikke å være miljøbevist :p

Men ja, det er sjeldent at jeg kjører ei halv maskin med klær, tørketrommelen bruker je sjeldent(kun håndklær, sengeklær og olabuksene til gubben :p ) og oppvaskmaskin er je ikke eier av så "astaletten" brukes til det :p
 
Veldig godt og viktig innlegg! Vi har jo gjort oss selv veldig avhengig av alt av elektriske maskiner, kun for å forenkle hverdagen vår,ikke pga miljøet. Og jeg savner fryktelig de gamle brusflaske, selv om de var svintunge når de var full:)
 
Back
Topp