en liten tanke fra meg...

x1xgotherina

Glad i forumet
hmmmmm, en liten tanke, jeg blir sikkert drept, men uansett....

9/11 filmene DE kan dere se, men alle andre brutale filmer som blir lagt ut, DE skal dere overse og bli sinna for....

Disse er viktige å se, for dette er jo historie, dette er jo virkelige mennesker som dør foran øynene deres. Det er viktig å sette seg inn i disse menneskenes historie...
Men er det et barn, nei da skal vi lukke øynene og se vekk...Da skal vi late som det ikke har skjedd for det er for vondt...
og glem den dere vi vet det skjer, men vi trenger ikke se det...Dere vet hva som skjedde med disse menneskene også, men det trenger dere å se...

ser ikke logikken....

babyverdens dobbeltmoral på sitt beste....

[8|]

Igrunn enig, er det noe en ikke vil se, så ikke gå inn, verre er det jo ikke.. [:)]

E nokk litt enig, men tror nokk de e fælt å se barn som blir misshandla får dei har ingenting å stille opp me å vi har barn sjøl som vi elska å e hadde værtfall død om nokken hadde misshandla min unge til døde. Kansje de hørtes dumt ut:p Men de e jo alltid fælt å se folk bli drept foran øynene sine. 

sånn som den flight 93 da.. man ser jo ikke alle menneskene bli ja.. hva skal man si.... drept når flyet styrter.. Mens i en film med misshandling ser man ting ganske tydelig da.

ORIGINAL: HanneHM

Igrunn enig, er det noe en ikke vil se, så ikke gå inn, verre er det jo ikke.. [:)]

ORIGINAL: EricaJenta

sånn som den flight 93 da.. man ser jo ikke alle menneskene bli ja.. hva skal man si.... drept når flyet styrter.. Mens i en film med misshandling ser man ting ganske tydelig da.
tror helst det var sånn filmer fra virkeligheten om 9/11 det var snakk om nå.....

ikke filmer basert på en sann historie...

ORIGINAL: Tøsa

blir ikke sinna over hva folk legger t, jeg har selv ansvar for hva jeg velger å se.
er jeg i tvil om hva det er så lar jeg bare være å se, evt spør først.
jeg greier ikke å se på ting som har med barn å gjøre, men jeg kan godt se sånne katastrofefilmer osv...
men det betyr ikke at jeg fornekter det, jeg er fullt klar over hvordan verden er.
jeg vil bare ikke se det, eller tenke på det.

hvis du ikke vil se det eller tenke på det, så fornekter du det jo...

og hvis du fornekter det, hvordan skal du da oppdage det??

ORIGINAL: gotherina

hmmmmm, en liten tanke, jeg blir sikkert drept, men uansett....

9/11 filmene DE kan dere se, men alle andre brutale filmer som blir lagt ut, DE skal dere overse og bli sinna for....

Disse er viktige å se, for dette er jo historie, dette er jo virkelige mennesker som dør foran øynene deres. Det er viktig å sette seg inn i disse menneskenes historie...
Men er det et barn, nei da skal vi lukke øynene og se vekk...Da skal vi late som det ikke har skjedd for det er for vondt...
og glem den dere vi vet det skjer, men vi trenger ikke se det...Dere vet hva som skjedde med disse menneskene også, men det trenger dere å se...

ser ikke logikken....

babyverdens dobbeltmoral på sitt beste....

Må si meg enig i deg her.

ORIGINAL: HanneHM

blir ikke sinna over hva folk legger t, jeg har selv ansvar for hva jeg velger å se.
er jeg i tvil om hva det er så lar jeg bare være å se, evt spør først.
jeg greier ikke å se på ting som har med barn å gjøre, men jeg kan godt se sånne katastrofefilmer osv...
men det betyr ikke at jeg fornekter det, jeg er fullt klar over hvordan verden er.
jeg vil bare ikke se det, eller tenke på det.

hvis du ikke vil se det eller tenke på det, så fornekter du det jo...

og hvis du fornekter det, hvordan skal du da oppdage det??

nei jeg fornekter det ikke, jeg bare lar være å tenke på det.
det gjør meg trist og jeg vil ikke være trist.
at jeg velger å IKKE se grusomme ting om barn har ingen ting med min evne til å oppdage noe...
jeg er da ikke født i går heller...

ok, jeg ser den.
Men jeg er ikke enig da...

Men folk er forskjelige og jeg kan ikke fortelle deg hva du skal mene...

Jeg er ikke den som åpner å ser alle filmene jeg heller, synes bare dobbeltmoralen tok litt av her i dag, og måtte komentere...
ikke så jeg 9/11 filmen heller...

ORIGINAL: Lissyjane

Nei jeg ser ikke 9/11 filmene[;)] Men jeg ser filmene som blir lagt ut her[;)] Men å sitte i to timer og se på frykt,lidelse og langsom død,det klarer selv ikke jeg[;)]

hvorfor ikke, det er jo ikke barn, da er det jo ikke så farlig[8|]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

skjønner ikke helt greia med at man fornekter ting kun fordi man ikke vil se klipp som blir lagt ut her !

men hvorfor er det greit med en film hvor mennesker hopper fra 70etasje rett i en sikker død, og blir innesperra i ruiner og dør en mer eller mindre smertefull død, men en film om et lite barn er ikke greit...
er voksne menneskeliv vært mere enn barneliv???

hvorfor er det greit å legge ut live bilder fra 9/11, men ikke de andre filmene som blir lagt ut her???

Ja men det er sikkert fordi et barn føles så nære siden vi har egne barn og morsfølelsen slår ut så det gjør så himla vondt i hjertet når et barn blir skuffet/skadet. Det oppleves som på nært hold.

Mens massedrap på tv klarer vi ikke ta innover oss på samme måte kansje fordi det er så fjernt, langt unna, for overveldende, man distanserer seg fra det, kansje også fordi man ikke har opplevet lignende selv.

Jeg klarer ikke sette meg inn i det på samme måten som jeg tok en tåre i går over den tråden med han lille gutten i barnehagen som ble så skuffet og lei seg fordi han ikke fikk være med i bursdagen som han hadde gledet seg sånn til. Fordi jeg har en datter selv som jeg ikke ønsker at det skal skje med kan jeg liksom kjenne smerten til han gutten.
Ble litt rotete dette her hehe

Dette er det jeg svarte i den andre tråden:

Jeg er HELT uenig med deg nå.
Jeg er en av de som reagerte veldig på disse barnemishandlings-filmene, og mener folk ikke trenger å legge dem ut her inne. Men det går ikke ann å sammenlikne det med denne filmen! For det første: Her viser de ikke nærbilder av enkeltmennesker og skadene de har fått. Vi får vite historien på en dramatisk måte og mer sterke virkemidler, men det er bare ikke det samme.

Barnemishandling er helt klart noe som vi ikke burde skyve vekk, det må tas opp og holdes i fokus, blandt annet for å passe på at folk tørr å si ifra om de mistenker noe. Men det kan man gjøre uten å vise bilder av døde babyer fulle av blåmerker!

Og mitt svar fra andre tråden:

Det som nesten er enda verre, er at mange vil returnere mennesker som HAR kommet hit til trygghet, til land hvor det daglig dør like mange mennesker som det døde 911, KUN fordi andre med tilfeldigvis "samme tro" angivelig "sto bak" 911.

Og at man kun fokuserer på 911, og ikke all den terror USA har stått bak i årene etterpå, mot mennesker som faktisk ikke hadde noe med 911 å gjøre. Hvorfor Afghanistan? Fordi de er fattige. Hvorfor ikke Saudia, hvor majoriteten av kaprerne angivelig kom fra? Fordi de må USA holde seg på godfot med for å ha baser i Midt-Østen.... Gwaaaaah, det er til å spy av.

ORIGINAL: toneany

Dette er det jeg svarte i den andre tråden:

Jeg er HELT uenig med deg nå.
Jeg er en av de som reagerte veldig på disse barnemishandlings-filmene, og mener folk ikke trenger å legge dem ut her inne. Men det går ikke ann å sammenlikne det med denne filmen! For det første: Her viser de ikke nærbilder av enkeltmennesker og skadene de har fått. Vi får vite historien på en dramatisk måte og mer sterke virkemidler, men det er bare ikke det samme.

Barnemishandling er helt klart noe som vi ikke burde skyve vekk, det må tas opp og holdes i fokus, blandt annet for å passe på at folk tørr å si ifra om de mistenker noe. Men det kan man gjøre uten å vise bilder av døde babyer fulle av blåmerker!

filmen er vel ikke noe mindre brutal for det om??
De dør jo, og de har det vondt, uansett hvor mye detaler man kan se....

du velger selv hva du vil se, du velger selv hva du vil klikke inn på, du kan lese, du kan tenke, og når man trykker inn på en link det står "baby briana" på, så lar man være å se, hvis man ikke vil det...
så enkelt er det...

Dette er et vanskelig samtalevne, så kansje noen ser det som en måte å åpne en dialog om temaet på, men det skal altid bli slaktet sønder og sammen, så det veldig skjelden blir noen skikkelig diskusjon og dialog om temaet....

ORIGINAL: Digamma

Har ingen problem med å se logikken i det jeg.

Det så mange mennesker falle/hoppe i graven på lang avstand, er noe helt annet enn å se et barn på nært hold som har det fælt.

Man har en helt annen forutsetning for å sette seg inn i den ene situasjonen kontra den andre.

Derfor synes jeg det er helt naturlig at forlk reagerer som de gjør.

godt poeng, jeg ser den....

men nå synes jeg det er litt skremende at folk må ha nære bilder for å ha evenen til å sette seg inn i sitvasjonen å synes det er brutalt...

Folk har det vondt og dør, uansett hvor mange detaler vi kan se...

ORIGINAL: Tammiss

Jeg er 28 år, og velger selv hva jeg vil se... [;)]

Jeg vet at barn blir mishandlet, men jeg ønsker ikke å se det..

men hvorfor lage ramaskrik over en link man faktisk valgte å titte på selv[;)]

og jeg snakker ikke direkte om deg nå[;)]

Jeg er 28 år, og velger selv hva jeg vil se... [;)]

Jeg vet at barn blir mishandlet, men jeg ønsker ikke å se det..

men hvorfor lage ramaskrik over en link man faktisk valgte å titte på selv[;)]

og jeg snakker ikke direkte om deg nå[;)]

Nei, si det du... Jeg bare lar være å se på slikt, så slipper jeg å skrike etterpå.

hørtes veldig fornuftig ut...

Back
Topp