en liten sytetråd om "velmenende" mødre..

Lille_mew

Forelsket i forumet
nå er det seriøst kapittelet før eg klikker i vinkel.. har en mamma som mener altfor mye om ALT.. klarer å starte krangler om det meste i verden.. og nå bynner eg nærme meg no alvorlig klikk i hodet om ho sje gir seg med meg snart...

For noen dager siden så testet jo vi positivt på graviditetstest..  og eg fortalte det selvfølgelig til mamma og pappa siden di skulle få vite om det uansett hva avgjørelsen blir..  og tja.. hva skal en si.. ho reagerer ikke akkurat positivt på det.. ikke at det gjør no at ho ikke er for at vi skal ha fler barn.. men det er hele måten hennas å vær på.. skikkelig hakkete og negativ og trågår ALT i livet mitt (hvor foresten ingenting er bra nok).. så sitter jo eg her da.. og egentlig er superfornøyd med livet mitt, og føler meg egentlig veldig dum for at eg er fornøyd (gir det mening??) .. så vil eg jo ta en mest mulig ansvarlig avgjørelse mtp barnet i magen og hva vi skal gjøre.. vil jo ikke gjøre noe forhastet eller noe sånt.. eg vil jo tenke meg skikkelig om siden vi ikke akkurat er økonomisk utrusta akkurat nå for mange barn.. eg er arbeidsledig og sambo er lærling i 1 år til.. 

eg bare skjønner ikke hva eg kan si/gjøre for at ho skal fatte at eg er superfornøyd med livet mitt og at eg er superlei av at ho går meg og min familie etter sømmene og krangler om ALT som ho egentlig ikke har noenting med å gjøre....

off... det her gir sikkert ingen mening.. takk for at du orket å lese...
 
Huff, det kan være slitsomt å føle at man ikke strekker til i foreldres øyne. Og å få mye negativt fra mødre er ikke godt. Man trenger også anerkjennelse og bekreftelse, selv om det viktigste er å trives med livet selv.
Hun har sikkert en god mening med det, og føler hun må forberede deg på ting hun har opplevd og erfart i livet....
 
Har du fortalt moren din hvordan du føler det? Kanskje hjelper det å få snakket ordentlig ut? Hun vil nok bare ditt beste...
 
Trøstepå!
 
Jeg syns du skal være så glad som du føler deg, og ikke tenke på mora di.
Det er dårlig gjort av henne å ødelegge din lykke og å være negativ ovenfor deg.
Syns du / dere skal gjøre det du/ dere mener er best, av mora di å oppføre seg slik negativt er etter min mening respektløst, og jeg hadde så visst satt henne på plass! Be henne 'Back off!' [>:] ([:)])
 
tror ho har skjønt hintet.. i dag hvertfall.. får se hva morgendagen bringer.. :) om ikke får eg vel bare bynne å venne meg til det og prøve bry meg så sjukt om hva ho klarer vri av seg av kommentarer og styr :)
 
Back
Topp