En liten oppdatering!

Angelicka

Forumet er livet
Jeg har vært aaaaltfor sjelden her inne, men holdt meg på FB! Men tenkte jeg skulle oppdatere her inne, og prøve å bli mer aktiv igjen:)

I dag er jeg 17 uker på vei! Vet at tickeren min er litt feil, men fikser den ikke før jeg har vært på ordinær UL, som er satt til den 28. desember :)

Nå er jeg altså kommet forbi dagen jeg mistet sist, i uke 16+5. Var en dag med blandede følelser, lykke over det jeg har i vente, sorg over det jeg har mistet. Var innom minnelunden og tente lyst, og det gjorde godt!

Hadde en litt ekkel opplevelse ved en sjekk på sykehuset forrige søndag. Nesten i en bisetning nevnte legen at det så ut som om jeg hadde en muskelknute i livmoren, eller at morkaken lå på både fremre og bakre vegg. Jeg ble litt satt ut der og da, så fikk ikke spurt om noe. Tenkte at visst det var noe, hadde de jo sagt mer om det!

Men, jeg klarte ikke legge det fra meg, og til slutt tok jeg en telefon til klinikk Hausken. Jeg skulle få komme inn samme dag!

Vi kom på ultralyd og legen sjekket grundig nesten hver centimeter inni livmoren, men fant hverken noen tegn til muskelknute, morkake på fremre og bakre vegg, eller ett hematom som gjorde at jeg mistet sist. Babyen var det ingenting galt med, og alt så kjempeflott ut. Morkaken lå for øvrig på fremre vegg. 

Ble satt frem tre dager, fra 16+1 til 16+4, så vips var jeg nærmere den dagen jeg hadde gruet meg til. Men, det var godt å ha vært på UL og sett at alt var fint! Så da kunne jeg senke skuldrene, og nå kjenner jeg på at jeg virkelig gleder meg for første gang.  Jeg klarer til og med å begynne å planlegge hvordan barnerommet skal se ut, og har faktisk begynt å rydde litt der inne (vi har hatt det som gjesterom til nå).

En deilig følelse og endelig klare å slappe av! Nå er jeg bare kjempespent på den ordinære ultralyden, og jeg håper de ser kjønn da! Ikke det at det betyr noe, men jeg har lyst til å kalle bebiss noe, og ikke bare bebiss. Navn er allerede funnet, både til gutt og jente.

Så nå håper jeg at jeg skal bli mamma igjen! Har termin den 29. mai - dagen før ett års dagen fra jeg mistet Erik. Tror nok det er en mening med det. Det må det være!

Blir kjekt å følge med på dere jenter her inne og. Nå håper jeg vi alle finner veien frem til mai, og jeg gleeeeder meg til å se bilder og høre historier om alle de søte, små gullene våre :)

uff, så trist det du har vært igjennom 

men kjempe flott at det ser bra ut nå slik at du får babyen din i mai 

må gjerne bli mer aktiv her for det er jo bare kos! 

Så lei historie du har bak deg :( Men så bra at det ser ut til å være som det skal denne gangen og at lille bebis kommer i mai :) 

Veldig kjekt om du blir mer aktiv her også, for det trenger vi :) 

blåkanin skrev:
Så lei historie du har bak deg :( Men så bra at det ser ut til å være som det skal denne gangen og at lille bebis kommer i mai :) 

*sign*
Lykke til! :)

Er så veldig veldig glad på dine vegne og syns det er kjempefint at du får så bra oppfølging (skulle bare mangle selvfølgelig, men likevel bra).
Gleder meg til ordinær ul-oppdatering, snuppa! Ta vare på deg selv i mellomtida!

Det var hyggelig å høre så gode nyheter fra deg, var litt engstelig for at det hadde gått galt igjen når du ble helt *borte* her inne.

blåkanin skrev:

sign...

Back
Topp