En liten neger gutt

TinaCelineeey

Forumet er livet
http://www.youtube.com/watch?v=-UqP9rzXHsQ&feature=related

hva synes dere om sånne sanger/eventyr i barnehager ???

ORIGINAL: Augustmamma2010

Vi har fått beskjed om at denne sangen er "forbudt" å synge i barnehagen. Pga at den kan oppfattes rasistisk..

helteit! [>:]

syns ikke det gjør noenting om unga synger den sangen!!

ORIGINAL: Nurkis

Vi har fått beskjed om at denne sangen er "forbudt" å synge i barnehagen. Pga at den kan oppfattes rasistisk..

Signerer denne!

Det er VI som gjør at denne sangen er rasistisk, ikke den uskyldige syngingen i barnehagen!!

JA til at barn skal få vær barn- uten at vi skal tre VÅRT forkvaklede syn nedover de små uskyldige hodene deres!!! [;)]

ORIGINAL: Maelle

Det er VI som gjør at denne sangen er rasistisk, ikke den uskyldige syngingen i barnehagen!!

JA til at barn skal få vær barn- uten at vi skal tre VÅRT forkvaklede syn nedover de små uskyldige hodene deres!!! [;)]

finnes da en haug med andre sanger de kan synge...

ORIGINAL: Anna landa på anda

JEG SKJØNNER IKKE PROBLEMET [8|] Neger er det samme ordet som Negro i spansk og betyr bare svart... hvis vi er hvite (ja vi er jo egentlig lysbeige) så kan vel de være svarte ? (Iallefall når de er så mørke at de faktisk er svarte).

Hva er negativt med det? Å se mamma, en orange katt! Nei hysj jente ikke vær rasist [8D]

Sign. Bra svar. [:)]

ORIGINAL: Nurkis

SIGN

Husker godt denne sangen fra min tid i barnehagen... Ser ikke på denne sangen som rasistisk for å være ærlig...

Syns sangen fremstiller det som noe positivt å være hottentott, for å kalle noe rasistisk, mener jeg at man må få negative assosiasjoner til den rasen det gjelder...

Syns folk slenger rundt seg med ord som rasist og rasistisk i hytt og pine om dagen.

JEG SKJØNNER IKKE PROBLEMET [8|] Neger er det samme ordet som Negro i spansk og betyr bare svart... hvis vi er hvite (ja vi er jo egentlig lysbeige) så kan vel de være svarte ? (Iallefall når de er så mørke at de faktisk er svarte).

Hva er negativt med det? Å se mamma, en orange katt! Nei hysj jente ikke vær rasist [8D]

Signerer den også,GODT sagt !!

SIGN!

jeg reagerer ikke på det siden det er en literatur kulturarv i norge
samme som pippibøkene sier negerkonge

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger

Informerende!!!

neger betyr jo bare svart. den som tar seg nær av det, har problemer [8D] jeg hadde ikke blitt sur hvis noen sang "den lille brune jenta"

ORIGINAL: turtlebug

Husker godt denne sangen fra min tid i barnehagen... Ser ikke på denne sangen som rasistisk for å være ærlig...

Syns sangen fremstiller det som noe positivt å være hottentott, for å kalle noe rasistisk, mener jeg at man må få negative assosiasjoner til den rasen det gjelder...

Syns folk slenger rundt seg med ord som rasist og rasistisk i hytt og pine om dagen.

Sign. Jeg har aldri forbundet den sangen med rasisme og ble rimelig forbausa da jeg hørte om dette.
Syntes sangen var spennende sa jeg gikk i barnehagen[8D]

Dette er jo en gammel forteling, å ting er anderledes før enn nå..
jeg mener det at neger er rasistisk når det brukes i sammenheng med erting og negative ting om negre..
neger er jo bare ett ord på hva mørkhuda mennesker er, å selv kjenner jeg flere fra jamaica og nigeria
og de tåler ordet neger helt fint, bruker det også selv.. men man skal passe på hvilke sammenheng man sier
det.. men svarting er jo enda styggere etter min mening![;)]

Så jeg synes den sangen er helt normal og fin![:)]

Back
Topp