TinaCelineeey
Forumet er livet
http://www.youtube.com/watch?v=-UqP9rzXHsQ&feature=related
hva synes dere om sånne sanger/eventyr i barnehager ???
hva synes dere om sånne sanger/eventyr i barnehager ???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Maelle
Det er VI som gjør at denne sangen er rasistisk, ikke den uskyldige syngingen i barnehagen!!
JA til at barn skal få vær barn- uten at vi skal tre VÅRT forkvaklede syn nedover de små uskyldige hodene deres!!! [;)]
ORIGINAL: Anna landa på anda
JEG SKJØNNER IKKE PROBLEMET [8|] Neger er det samme ordet som Negro i spansk og betyr bare svart... hvis vi er hvite (ja vi er jo egentlig lysbeige) så kan vel de være svarte ? (Iallefall når de er så mørke at de faktisk er svarte).
Hva er negativt med det? Å se mamma, en orange katt! Nei hysj jente ikke vær rasist [8D]
JEG SKJØNNER IKKE PROBLEMET [8|] Neger er det samme ordet som Negro i spansk og betyr bare svart... hvis vi er hvite (ja vi er jo egentlig lysbeige) så kan vel de være svarte ? (Iallefall når de er så mørke at de faktisk er svarte).
Hva er negativt med det? Å se mamma, en orange katt! Nei hysj jente ikke vær rasist [8D]
ORIGINAL: turtlebug
Husker godt denne sangen fra min tid i barnehagen... Ser ikke på denne sangen som rasistisk for å være ærlig...
Syns sangen fremstiller det som noe positivt å være hottentott, for å kalle noe rasistisk, mener jeg at man må få negative assosiasjoner til den rasen det gjelder...
Syns folk slenger rundt seg med ord som rasist og rasistisk i hytt og pine om dagen.