En liten lek :)

Har også hørt det før, men gudene vet hva hose er :p Er nok ingen sokk, men sikkert noe man måtte ta foten oppi for en eller annen grunn!

Hose eller hoser er en eldre betegnelse på lange eller korte strømper og på forskjellige strømpeliknende beinklær, ofte med hel fot, som ble båret av menn i Europa før og under middelalderen. Hoser ble som regel båret sammen med brok i form av knebukser eller side underbukser.

Har også hørt det før, men gudene vet hva hose er :p Er nok ingen sokk, men sikkert noe man måtte ta foten oppi for en eller annen grunn!

Hose er en strømpe. Min bestemor eller andre gamle mennesker kan gjerne si hoser.

Det jeg lurer på er hvor "Tog du an?" kommer fra? Eller "æ tog an".

Det er bedre med et svin på skogen en 10 på taket? ;)
Neida.. Men ja... H*n har svin på skogen.. Forstår jo hva det betyr men...

Også er det jo den om å ha urent mel i posen.
Det er bedre å ha en fugl i hånden enn å ha 10 på taket. Er den fra bibelen mon tro? ;)

Å hva med at det er noe muffins/muffens! Eller hva tror dere ligger bak å drite seg ut? Kanskje ikke så vanskelig å skjønne :P

Bedre med at det er noe muffins, enn at det er noe cupcakes iallefall, for det smaker jo bare sukker ;)

Dum som et brød.. hvorfor et brød? jeg trodde hoser var ullsokker... å gå i hosolesten... hvorfor hosolesten?

Dum som et brød.. hvorfor et brød? jeg trodde hoser var ullsokker... å gå i hosolesten... hvorfor hosolesten?
Dum som et brød. Tipper en eller annen lærling hos en baker glemte en ingrediens, så blir bakeren så forbanna å sier noe sånt som: Du er like dum som det brødet du laget!! :P Men de nevnte vel over her at hose var en sokk/strømpe, så du har jo rett :)

he he ja..

Driti på draget??? Hva er draget? Hvorfor driter man på det?
Vet at det betyr at man har dummet seg ut :-)

Driti på draget lærte jeg meg på seiltur for flere år siden!

Foran på en skute et det et tau som heter draget. Og før i tiden gikk de på do der. Og bommet du, så traff man gjerne draget. Til misnøye for de andre på skuten. :-)

Jeg kjenner lusa på gangen:D

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Driti på draget lærte jeg meg på seiltur for flere år siden!

Foran på en skute et det et tau som heter draget. Og før i tiden gikk de på do der. Og bommet du, så traff man gjerne draget. Til misnøye for de andre på skuten. :-)

Haha,den var litt fin :-) Takk,lærte jeg meg noe nytt i dag også :-)

Back
Topp