En liten bamsemums og en tom plommesekk

HåpeHåpe**

Betatt av forumet
Hei.

I dag var jeg på ultralyd, og som overskriften sier så har jeg altså i et tidlig stadium vært gravid med tvillinger.
Den ene, friske, bamsemumsen ble målt til nøyaktig 8 uker i dag ( en dag lenger enn min menstermin), men ved sidenav var det altså en tom plommesekk.

Legen sa han ikke skulle ha sagt noe om det, fordi han ikke vil jeg skal bekymre meg.. men samtidig satt han opp ny time om noen uker for å sjekke at den andre utvikler seg som den skal.

Noen andre som har opplevd/hørt om liknende og kan komme med noen oppmuntrende ord her?
Prøver å tenke positivt og glede meg over den ene lille som så helt perfekt ut, med 164 hjerteslag i minuttet <3

Min forrige graviditet var det også egentlig to. Men kun sønnen min som utviklet seg. Dette gikk helt fint. Eneste var at jeg fikk en stor blødning (uke 12) og trodde jeg hadde mista. Viste seg at sønnen min hadde det helt fint, og at blødningen skyldtes tvillingen. Du kan Google "vanishing twin". Veldig vanlig.

Litt kjedelig når man får vite at de egentlig var to, men tenker det er som en SA. Det var aldri lagt til rette at den andre skulle bli noe.

• Liker
Reactions: EJ
Hvis man mister den ene får man fortsatt positivt på graviditetstest?

Ja man er jo fortsatt gravid med ett barn..
Noen prøver å innbille meg at jeg er 4 uker lenger på vei enn jeg tror testet positivt i beg av august, men begynte å fossblø og testet negativt 4 dager etterpå

Jeg opplevde det samme nå. Jeg ble gravid etter IVF hvor vi satt inn to egg. Var først gravid med tvillinger men så sluttet den ene å utvikle seg i uke 6-7, oppdaget 7+4. Da så vi to, men bare det ene hjertet slo :( da jeg ventet toeggete skal ikke dette være farlig. Det er vist også ganske vanlig. Jeg har bekymret meg en del og vært redd for at det skal gå slemmeste den andre også, men ser heldigvis ut til å gå bra. Ul uke 9 viste et fint bankende hjerte, skal på ny ul på mandag. Da er jeg 11 uker. Ser alt fint ut da skal det være sikkert :) Jeg har ikke blødd noe, den ene ser ut til å svinne henn.

Jeg opplevde det samme nå. Jeg ble gravid etter IVF hvor vi satt inn to egg. Var først gravid med tvillinger men så sluttet den ene å utvikle seg i uke 6-7, oppdaget 7+4. Da så vi to, men bare det ene hjertet slo :( da jeg ventet toeggete skal ikke dette være farlig. Det er vist også ganske vanlig. Jeg har bekymret meg en del og vært redd for at det skal gå slemmeste den andre også, men ser heldigvis ut til å gå bra. Ul uke 9 viste et fint bankende hjerte, skal på ny ul på mandag. Da er jeg 11 uker. Ser alt fint ut da skal det være sikkert :) Jeg har ikke blødd noe, den ene ser ut til å svinne henn.

Takk for at du delte din erfaring :)

Trist å oppleve uansett, sender deg en klem :)

Fikk ny ultralyd i uke 12 jeg også, men velger å tro og håpe at dette går bare bra :)

Krysser fingrene for oss begge to

En kvinne i min nærmeste familie opplevde akkurat det samme som deg, men mener tvillingen det sluttet å vokse i uke 6 eller noe - uansett så gikk det veldig bra med den andre, han er en frisk og rask gutt i dag :)

Takk for at du delte din erfaring :)

Trist å oppleve uansett, sender deg en klem :)

Fikk ny ultralyd i uke 12 jeg også, men velger å tro og håpe at dette går bare bra :)

Krysser fingrene for oss begge to

Takk! Klem til deg også :)

Her ble det litt ekstra sårt siden vi viste det var to og de var etterlengtet begge to. Men er utrolig glad for å være gravid enda :) Ja får satse på at det går fint med den andre. Gjør som regel det :)

Jeg opplevde det samme med nr 2 her i flokken:( var egentlig tvillinger men bare den ene utviklet seg og vi fikk en nydelig liten gutt:) er vist ikke uvanlig fikk jeg vite..

Back
Topp