En kvaalm tråd..

Trollemor86

Flørter med forumet
Til dere som sliter med oppkast, da jeg ikke slet med dette i noen av de andre svangerskapene jeg har hatt så lurer jeg på om det er "normalt" å kaste opp allt mellom 5/15 ganger pr dag?
 
Helt normalt dessverre ☹️ pass på å få i deg mye væske, kan hende du må få intravenøst om det blir for ille. Så vær obs! Ikke nøl med å kontakt lege om du er bekymret [emoji1303] God bedring!
 
Pga tidligere historie med hyperemesis og innleggelser har jeg denne gangen fått til en avtale med lokalsykehuset om at jeg kan komme å få væske ved behov FØR jeg blir dehydrert! Dvs det finnes hjelp å få, hvis du syns det er uutholdelig så kontakt legen din... det er som regel en liten vei å gå, først får man beskjed om å prøve Postafen, deretter Afipran hvis Postafen ikke funker og ved veldig ille tilfeller kan man få Zofran.

Jeg tar Zofran nå, en halv stikkpille ca annenhver dag prøver jeg ut, og igår var jeg ute på middag med noen kollegaer i 3 timer! Har stort sett ligget og vridd meg i senga konstant i 2,5 uker frem til nå... jeg kastet ikke opp så mye så trodde ikke det var noe vits å gå til legen når jeg visste at jeg ikke var dehydrert, men sambo tok opp situasjonen på sin legetime og da fikk jeg legetime med god hjelp!
 
Back
Topp