En karate kid!

Emilie<3Sofie

Elsker forumet
Jeg er såååå bekymret, men håper virkelig det er ubegrunnet.

I mitt forrige svangerskap så kjente jeg nesten ikke no som helst. Alt gikk bare som normalt, helt til hun selvsagt var så stor og hadde snudd seg så ribbeina fikk kjørt seg.

Men denne ungen derimot... Helt vilt altså!!!! Jeg kjenner liv så det suser og hun sparker og slår mot blæra mi MANGE ganger om dagen, om det ikke føles som hele tiden.
Kjenner jeg er meget urolig om at jeg allerede har lagd en unge med ADHD!!!

Uff, ikke grei følelse...

Uff...

Tror ikke du skal være bekymret for at ungen har ADHD.
Aktivitetsnivået varierer veldig i hvert svangerskap. Eg har hatt en turbo og en rolig. Turboen er en rolig gutt idag, og den rolige er en normalt aktiv jente :)
Lillebror i magen er ganske aktiv nå han og, men er ikke bekymret for at det er noe galt med han..

Så er synes du skal prøve å slappe av og ikke bekymre deg for det :)

Klem

Hadde selv en turbo i magen sist, men har har vært værdens roligste gutt sia han ble født :)
Denne gangen er det en litt roligere baby i magen ... 
Turbo i magen trenger ikke bety en aktiv baby eller barn utafor magen :)

med første kjente eg liv seinare og mindre pga at livmora låg på framsida og tok imot ein del bevegelsar som ei pute:P Og eg var førstegangs..

no kjente eg liv over ein mnd tidligare med førstemann, og eg kjenner myyykje meir liv kvar  dag enn eg gjorde med førstemann:P

Men sjølv om han liksom var "rolig" i magen har eg ikkje merka noko til det på utsida ;P

Lillemor her er ikke bare karate kid, hun har lært seg alle andre kampsporter også, og utøver de "konstant". Hun er ekstremt aktiv, og jeg kjente veldig tidlig liv, og siden slutten av uke 16 har det vært masse liv HVER dag. Kommende storesøster lo når jeg gikk inn på Babyverden i stad, for der stod det på min side -Nå merker du gjerne bevegelser fra barnet i magen flere ganger til dagen. Partneren din syns nok det er veldig spennende, men må gjerne smøre seg litt med tålmodighet en stund til før sparkene kan kjennes på utsiden.

Hun har derimot kjent spark utenpå siden uke 17+4. Og mens vi leste det, hadde hun hånda på magen min og kjente på rompa til lillesøster som bula ut. Og så flere harde spark og slag etterpå..

Men det er visst ikke noe som heter for mye liv. Og det har ingenting med adhd e.l. og gjøre. Man kan derimot følge med på at man ikke får i seg for mye sukker..men ellers er det ikke noe å tenke på.

Selv om jeg gruer litt for de neste ukene når muskler og skjelett bare blir sterkere emoticon

Sånn var gullet og, og denne har sparket flere ganger daglig hver dag siden uke 17 nå, så er lik broren sin.
Jeg var urolig for det samme som deg, ringte tom jordmor engang og spurte om det var mulig å sparke for mye. Han holdt,og dette er ikke tull, stort sett på hele dagen, og var jeg våken om natten var han i full fart da og. På tidlige ul, farte han ofte ut av skjermen, ene legen som tok ul sa "denne var aktiv, jeg klarer ikke holde følge med ham".

Uansett, ja han er ganske aktiv gutt nå, og han sov veldig lite som nyfødt. Men han er ikke noe unormalt aktiv, han elsker å lese bøker, er kjempeflink til å sitte å konsentrere seg om leker og slikt, så er ikke bekymra nå.
Han var nok bare sterk baby, han hadde ikke mer fostervann ble det oppdaget på ekstra ul,og måtte settes igang, og hadde tøff fødsel, pulsen falt så mye at leger ble tilkaldt og måtte ut til barnelege å få liv i ham, men scoret 8,9 og 10 på apgar allikavel.

Så tror du skal se på det som at du bare har en svært aktiv,frisk og sterk baby der inne :)

takk for kloke ord og meninger. Jeg håper det er en sterk jente jeg, For hun er ikke stor, Jeg har allered fått termin 4 dager senere enn antatt, og hele 6 dager før min tidlige Ul...Men min første jente var født til termin og var bare 2500 kilo. Så jeg får ikke store barn...

Back
Topp