En jojo slankers dagbok :) Veien til baby :)

attpåklattnr2

Gift med forumet
Får vel starte litt med å fortelle om meg selv.Jeg er 40 år,gift for andre gang og har 3 nydelige jenter på 2.5,17 og 18 år.
Jeg kommer fra en familie med mange overvektig,,og har vel vokst opp med nokså usunne vaner innen kostholdet.
Trening har heller ikke vært vanlig i min familie.De dårlige vanene tar man dessverre med seg i sitt voksne liv.
Har vel vært mer el mindre overvektig fra jeg var 8-9 år gammel.

Etter jeg ble voksen har jeg hatt perioder hvor jeg har vært rtelativt slank og perioder hvor har vært nokså overvektig.
I 2010 klarte jeg å gå ned fra 99 kg til 75 kg( jeg er 175cm høy).Jeg var veldg fornøyd med resultatet.Fikk endelig på med størrelse 40,noe jeg ikke hadde gjort siden jeg var 14 år.Jeg spiste sundt og trente 3-5 ganger i uka.
Denne vekta klarte jeg å holde ett år
.I 2011 ble min datter alvorlig syk og da gikk det rett vest med kosthold og trening og plutselig i mars 2012 var vekta 95 kg igjen.
Like etter ble jeg gravid og da ble det ikke noe bedre dessverre.Dagen før min yngste datter ble født viste vekta så mye som 133kg.
Det sier seg selv at vekta gjorde at dette var ett tungt svangerskap.Vekta ga meg mange plager i svangerskapet,men jeg slapp heldigvis unna svangerskapsdiabetes:)

En uke etter min datters fødsel var vekta 125 kg.Jeg vurderte da om jeg skulle søke om slankeoperasjon eller prøve selv. Jeg bestemte meg da for at jeg skulle klare det selv.jeg satte et mål om å klare 50 kg innen ett år.

På 11 mnd hadde jeg klart målet mitt ,50 kg var borte etter mange timer med trening og ett strengt kosthold.
Jeg klarte å holde denne vekta 1år.
Jeg trente veldig,veldig mye etter at jeg gikk ned i vekt.Så mye at jeg rett og slett ble helt utbrent og møtte veggen.
Jeg hadde vondt overalt i kroppen.tilslutt var det stopp.Jeg ble liggende på sofan i 7-8 mnd og det ga sine spor.Og tilslutt i juli i år viste vekta 3 sifret igjen,hele 103 kg.
Etter å ha sett noen mindre koselig bilder av meg selv da jeg var gjest i ett bryllup i en kjole jeg hatet,men måtte ha fordi ingenting passet,bestemte jeg meg;NOK er NOK.
SÅ nå er jeg i gang med kosthold og trening igjen.Det var deilig å komme seg opp av sofan igjen.
Siden 20 juli har jeg klart å gå ned fra 103.1 til 97.6 kg og er veldig fornøyd med det :)

I de siste 7 mnd har jeg prøvd å bli gravid men har ikke lykkes.Og jeg tror nok at min vektoppgang ikke har vært positiv.
Så mitt største håp nå er at jeg skal bli gravid etterhvert som kiloene forsvinner :)
 
Dagens vegetar lunsj ; Ovnsbakt fyllt squash toppet med fetaost :)
ImageUploadedByBV Forum1440502544.419483.jpg
 
Lite liv på disse slanke og livstils sidene :) men får oppdatere litt:)

Har gått ned 8 kg siden 20 juli.Føler meg friskere og mer opplagt enn på lenge
.Kondisen har kommet seg relativt fort,og muskelstyrken har også kommet seg kraftig i det siste.
Jeg var jo i toppform frem til nedturen hvor jeg ble utbrent i november 2014.

Kroppen har vel en viss hukommelse viss man har trent mye før,trente jo opptil 12 t i uka i 2014.
Denne gangen er blitt litt klokere og tar meg fridager og dager med lavere intensitet.
Så nå håper jeg formen stiger og gullegget setter seg :)
 
Back
Topp