En grusom natt!

Søtnos*

Glad i forumet
Halv tolv i natt var jeg på do og når jeg skulle tørke meg så jeg at doen var full av blod Livredd ringte jeg til legevakten og snakket først med kontordama som prøvde å berolige meg med at det ikke trengte å være noe farlig. Ho skulle få noen på gyn til å ringe meg opp om få minutter,

Så ringte det ei dame opp , jeg forklarte at det hadde kommet blod i do og at jeg syns det var veldig skummelt. Ho var ikke særlig positiv og sa at dette var garantert en abort, det var ho ikke i tvil om. Jeg sa jeg skulle på ul på mandag med ville ha en sjekk i natt for å se at alt var som det skulle, orket ikke gå hele helga å lure.

Ho sa igjen at det som skjedde var abort så det var ingen vits for meg å komme ut, kunne heller se på ul på mandag at alle restene var ute. ER DET MULIG?!  Jeg er i uke 18!
Jeg sa tydelig at jeg IKKE ville vente helt til mandag og ho sa jeg kunne kjøre ut for å prøve å fine hjertelyd, men ul kom ikke på tale for det var ikke vits  

Jeg dro ut og ho var like likegyldig som på tlf. Fant fram doppler og begynte å lete etter hjertelyd, som ho fant
Men det virka som ho var skuffa over å finne hjertelyden, og skulle ha meg til å si hvor mye blod jeg hadde mistet i SS eller dl. Jeg klarte ikke å si noe om mengde og ho blei skikkelig sur .Jeg fikk sagt klart i fra om hva jeg syns om det ho hadde sagt på telefonen, det går for faen ikke an å si noe sånt til en redd gravid jente ?

Jeg fikk ikke sove i natt og ringte te min jordmor i dag kl 8.00 og forklarte situasjonen, jeg fikk komme ned å høre hjertelyd som ho fant med en gang. Lykke <3
Ho sa jeg måtte finne navn på denne legen og legge inn en klage, for det var absolutt ikke akseptabelt å behandle noen på den måten. Når jeg var å langt på vei skulle ho tatt meg inn uten å nøe et sekund, og ikke avblåse med abort som det ikke trengte å være.

Som dere sikkert skjønner har dette gått veldig inn på meg og jeg er helt nervevrak enda, men det var deilig å høre hjertelyden så da kom det tårer kan dere tro

Dette ble langt men jeg måtte bare få tømt meg.

Huff, herregud for en opplevelse Så bra at alt gikk bra og dere fant hjertelyden. Skjønner kjempe godt at du fremdeles er satt ut. Skal ikke være mulig å bli behandlet sånn, men det er dessverre altfor mange av disse folka som ikke skulle fått jobbet med mennesker i det hele tatt!!

Sender deg en stor klem :) Håper du klarer å senke skuldrene bittelitt i helgen fram mot UL på mandag!

kjenner det var betryggende at jordmor fant den og sa at alt var helt normalt

Skjønner godt at du var veldig redd. Ikke noe rart !
For en møkka kjerring altså! Hun burde helt klart tatt deg mer på alvor.
Følg JM din sitt råd og klag på hun :)

Så bra alt var i skjønneste orden !!! :D

lennypenny skrev:

Det skal jeg gjøre, tro meg. Har aldri følt meg så dårlig behandla før
Veldig glad for det ja

Gang på gang blir jeg provosert av de som jobber på legevakten.. de må da forstå at folk ringer de av en grunn og ikke for å bli snakket til på en slik måte. Klag på henne, til høyeste mulig instans - fylkeslegen eller hvem det er, skal stå på kommunens hjemmeside hvem man skal klage til ved slike situasjoner.
Godt å høre at hjertelyden er på plass, håper du slipper flere slike situasjoner.

Hvorfor kan ikke leger forstå hvor redde vi er for våre ufødte barn. Spiller ingen rolle om vi er 6, 18 eller 38 uker på vei, vi vil ikke abortere!!!! Kjenner jeg blir kraftig provosert! Har opplevd lignende situasjoner selv. Når jeg mista, dog i uke 6-7, så så legen på dataen sin og ikke på meg når hun sa det var en abort. Totalt blottet for følelser!!! SINT!!! Håper det går bedre med deg nå. Enig med resten her, klag!!

lillepolly skrev:
Hvorfor kan ikke leger forstå hvor redde vi er for våre ufødte barn. Spiller ingen rolle om vi er 6, 18 eller 38 uker på vei, vi vil ikke abortere!!!! Kjenner jeg blir kraftig provosert! Har opplevd lignende situasjoner selv. Når jeg mista, dog i uke 6-7, så så legen på dataen sin og ikke på meg når hun,  sa det var en abort. Totalt blottet for følelser!!! SINT!!! Håper det går bedre med deg nå. Enig med resten her, klag!!

Takk! Dette har satt en skikkelig støkk i meg , klarer ikke roe meg ned

lennypenny skrev:

Sign

Utruleg at dei kunne behandle deg slik. Enkelte burde ikkje ha lov til å jobbe med mennesker! Håpar du slepp fleire slike opplevingar, og at alt er fint på ul. Eg blødde jevnt frå veke 23 i forrige svangerskap, men då låg morkaka fullstendig føre opninga. Måtte ta det heilt med ro, men fekk ein flott frisk gut 6 veker før termin. Mest sansynleg er det ikkje noko slikt, og dette var ein eingongsoppleving. Vil berre undrestreke at blødning treng IKKJE bety abort. Klem til deg:)

lennypenny skrev:

Offamæj, helt forferdelig. Og kjenner meg så altfor godt igjen. Og behandlingen du fikk er absolutt uaksetabelt og helt drøyt!! Du må virkelig legge inn en klage!
Jeg hadde også en stor blødning, men i uke 12. Og det var masse blod i do, og kom masse i flere timer etterpå,var sikker på at det var en abort. Ble helt hysterisk! Og hadde noen sagt til meg det de sa til meg hadde jeg svimt av:) Jeg ringte til sykehuset jeg har fødeplass, men siden jeg ikke var kommet til uke 18 måtte jeg dra til legevakten først. så du kunne nok dratt rett til sykehuset. Jeg kom kjapt inn på legevakta for jeg sto der og hylgrein:) og de hadde ingen som kunne ta UL så jeg ble sendt til Ullvåll for Ul der, måtte vente i 2-3 timer. Og ventet det værste. lengste dagen i mitt liv! Men heldigvis tok jeg feil, og den lille hadde det bare bra. Var nok et blodkar som hadde sprekt etter en innvendig UL jeg hadde tidligere den dagen, og det kan blø masse. skummelt. Er fortsatt redd innimellom, og sjekker alltid papir og do etter jeg har vært der, slitsomt, men den episoden sitter i meg.
I motsetning til deg fikk jeg god hjelp. Og bli behandlet på den måten du ble når du kanskje har mistet et barn i uke 18 er helt forferdelig! Så skulle du liksom bare gå der og vente.. at det går ann! et barn i uke 18 er jo ikke lite, og man vil hvertfall ikke se at det"detter" ut. Og de smertene det vill medført. Til meg sa legen på sykehuset at hvis jeg mister så vil det bli rier smerter når man er så langt på vei. Og det skulle du liksom bare gå hjemme med. Arg jeg blir så sint.
Men heldigvis gikk det bra for deg og! Takk og lov!

Lykke til videre i svangerskapet! :)

For en grusom opplevelse!! Men godt at alt viste seg å være bra med den lille!

smurfen skrev:
Offamæj, helt forferdelig. Og kjenner meg så altfor godt igjen. Og behandlingen du fikk er absolutt uaksetabelt og helt drøyt!! Du må virkelig legge inn en klage!
Jeg hadde også en stor blødning, men i uke 12. Og det var masse blod i do, og kom masse i flere timer etterpå,var sikker på at det var en abort. Ble helt hysterisk! Og hadde noen sagt til meg det de sa til meg hadde jeg svimt av:) Jeg ringte til sykehuset jeg har fødeplass, men siden jeg ikke var kommet til uke 18 måtte jeg dra til legevakten først. så du kunne nok dratt rett til sykehuset. Jeg kom kjapt inn på legevakta for jeg sto der og hylgrein:) og de hadde ingen som kunne ta UL så jeg ble sendt til Ullvåll for Ul der, måtte vente i 2-3 timer. Og ventet det værste. lengste dagen i mitt liv! Men heldigvis tok jeg feil, og den lille hadde det bare bra. Var nok et blodkar som hadde sprekt etter en innvendig UL jeg hadde tidligere den dagen, og det kan blø masse. skummelt. Er fortsatt redd innimellom, og sjekker alltid papir og do etter jeg har vært der, slitsomt, men den episoden sitter i meg.
I motsetning til deg fikk jeg god hjelp. Og bli behandlet på den måten du ble når du kanskje har mistet et barn i uke 18 er helt forferdelig! Så skulle du liksom bare gå der og vente.. at det går ann! et barn i uke 18 er jo ikke lite, og man vil hvertfall ikke se at det"detter" ut. Og de smertene det vill medført. Til meg sa legen på sykehuset at hvis jeg mister så vil det bli rier smerter når man er så langt på vei. Og det skulle du liksom bare gå hjemme med. Arg jeg blir så sint.
Men heldigvis gikk det bra for deg og! Takk og lov!

Lykke til videre i svangerskapet! :)

Tusen takk for et  veldig bra svar, det setter jeg stor pris på .
Var på ul i dag og alt så helt normalt ut bortsett fra at morkaka lå langt nede.. Men selv han sier at alt er normalt kjenner jeg at den dama har ødelagt MYE for meg. Kjenner jeg er nervøs hver gang jeg går på do

Back
Topp