En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett#3 ❤️

Blødninger er ofte nevnt som bivirkning av progesteron og - men det handler mye om de skjøre slimhinnene da. Samleie under svangerskapet generelt kan gi blødninger også, så.. dobbelt risiko sånn sett. :p
Ja, satser på at det bare var det, er jo et godt tegn at det har sluttet :smiley-ashamed004 Biffen sa unnskyld for at han var litt propell oppi der :laughing002 :Heartred

Uke 11 (10+0) - Never been here before..!

IMG_6729.png

Symptomer:
  • Tidvis kvalm men ingen spying
  • Trøtt på kveldstid, men mer energi enn tidligere
  • Tørst og tisser ofte
Det vil si milde og helt overkommelige symptomer :Heartred

Her har jeg ikke vært før, så langt har jeg aldri kommet…. Uke 11 - 10+0….! :nailbiting: Så da er milepælen med å komme forbi forrige SA nådd :shy::Heartred

Føltes som om jeg holdt pusten sist uke, samme uke som jeg mistet sist i april. Men heldigvis er jeg her. Uke 11, og håper det er liv fremdeles… :smiley-angelic001 Jeg var på UL hos fastlegen på tirsdag siden jeg blødde sist lørdag etter samleie, men han hadde et veldig dårlig apparat for tidlig ultralyd så vi klarte ikke å se hjertebank, tror det apparatet er ment for større fostre…. Fosteret hvilte uten bevegelse først, men etter at legen dultet borti med UL-proben så kom det noen bevegelser. Vi kunne ikke måle størrelse eller noen ting, men jeg var glad det var bevegelse og liv iallefall. Vi tok også hcg måling så det skal jeg få svar på idag, men har lest på nett at det kan være at nivået stagnerer allerede i uke 10. Vi får se hva tilbakemeldingen fra legen er senere idag, men jeg klamrer meg til at vi SÅ bevegelse. Blir jo selvfølgelig usikker når skjermen er så dårlig og fosteret ikke ser mer utviklet ut enn en klump som i uke 8, og spesielt når legen spør «er du sikker på at du er 9+4 idag?» :facepalm:men jeg prøver å slå meg til ro med at apparatet var dårlig og at legen er allmennlege og ikke gynekolog/fertilitetslege. Har TOUL om 2,5 uke (26.01), så prøver heller å holde ut enn å blåse 2500 kr på en privat TUL :angelic:

Pga bekymringer denne uken har jeg ikke helt klart å glede meg over graviditeten, og jeg har distansert meg fra lille i magen. Det må jeg snu. Så i helgen SKAL jeg kjøpe den fineste body’en jeg ser på handletur, og jeg skal innstille meg på at dette skal gå bra og glede meg over mirakelet som vokser nå :love7:Heartbigred

(Klarer jeg ikke å snu tankegangen skal jeg heller bestille meg en privat TUL for sjelefreden sin skyld :happy:)

Last edited:
Uke 11 (10+0) - Never been here before..!

Vis vedlegget 477217

Symptomer:
  • Tidvis kvalm men ingen spying
  • Trøtt på kveldstid, men mer energi enn tidligere
  • Tørst og tisser ofte
Det vil si milde og helt overkommelige symptomer :Heartred

Her har jeg ikke vært før, så langt har jeg aldri kommet…. Uke 11 - 10+0….! :nailbiting: Så da er milepælen med å komme forbi forrige SA nådd :shy::Heartred

Føltes som om jeg holdt pusten sist uke, samme uke som jeg mistet sist i april. Men heldigvis er jeg her. Uke 11, og håper det er liv fremdeles… :smiley-angelic001 Jeg var på UL hos fastlegen på tirsdag siden jeg blødde sist lørdag etter samleie, men han hadde et veldig dårlig apparat for tidlig ultralyd så vi klarte ikke å se hjertebank, tror det apparatet er ment for større fostre…. Fosteret hvilte uten bevegelse først, men etter at legen dultet borti med UL-proben så kom det noen bevegelser. Vi kunne ikke måle størrelse eller noen ting, men jeg var glad det var bevegelse og liv iallefall. Vi tok også hcg måling så det skal jeg få svar på idag, men har lest på nett at det kan være at nivået stagnerer allerede i uke 10. Vi får se hva tilbakemeldingen fra legen er senere idag, men jeg klamrer meg til at vi SÅ bevegelse. Blir jo selvfølgelig usikker når skjermen er så dårlig og fosteret ikke ser mer utviklet ut enn en klump som i uke 8, og spesielt når legen spør «er du sikker på at du er 9+4 idag?» :facepalm:men jeg prøver å slå meg til ro med at apparatet var dårlig og at legen er allmennlege og ikke gynekolog/fertilitetslege. Har TOUL om 2,5 uke (26.01), så prøver heller å holde ut enn å blåse 2500 kr på en privat TUL :angelic:

Pga bekymringer denne uken har jeg ikke helt klart å glede meg over graviditeten, og jeg har distansert meg fra lille i magen. Det må jeg snu. Så i helgen SKAL jeg kjøpe den fineste body’en jeg ser på handletur, og jeg skal innstille meg på at dette skal gå bra og glede meg over mirakelet som vokser nå :love7:Heartbigred

(Klarer jeg ikke å snu tankegangen skal jeg heller bestille meg en privat TUL for sjelefreden sin skyld :happy:)
Stress er jo ikkje bra for kroppen heller men vanskelig å unngå når ein har opplevd å miste før. Ein må glede seg for å vere gravid akkurat no.
Du har heldigvis ikkje hatt så dårlig form også så lang.

Stress er jo ikkje bra for kroppen heller men vanskelig å unngå når ein har opplevd å miste før. Ein må glede seg for å vere gravid akkurat no.
Du har heldigvis ikkje hatt så dårlig form også så lang.
Ja du har helt rett, jeg er glad og takknemlig for å ha god form :happy:

Svar på hcg prøve
9+4 : 41 000
9+6 : 43 000

Legen sa at det er bra med stigning og at det ikke er forventet at den skal doble seg på dette stadiet, men flate mer ut (det vet jeg jo). Synes verdiene var noe lave men ser jo at maksimale verdier er mellom 12 000 - 290 000 på furst sinne hjemmesider. Legen sa uoppfordret at han skulle sende verdiene mine til sykehuset for å be om en vurdering. Men jeg vet jo egentlig at verdiene ikke kan si om alt er ok eller ikke, så så ikke helt poenget med det, men men. Ble brått bekymret igjen, men skal prøve å finne gleden igjen. Nå skal jeg og biffen på helgetur så må bare finne den derre roen og gleden igjen :Heartred

Du har gode verdier, noen får ikke særlig høyere. :)

Og, kan være det er billigere UL på dit dere skal i helga? :p her koster det f.eks bare 1500, men til gjengjeld har de bare åpent 1x i uken og.

Så langt på vei som du er nå, vil det jo ikke stige sånn som før, og som @Lillafrosk sier, er det gode verdier. Ikke alle får hundretusener i hCG. Du har sett en bønne med blinkende hjerte allerede. Jordmor sa noe til meg som betrygget meg mye: Hvis vi først ser hjerteslag, er faktisk sjansen for at det går bra veldig stor. Håper du klarer å slappe av og kose deg på helgeturen :Heartred Når er neste ul?

Spurte ChatGPT og det var et veldig positivt svar. Jeg tenker at snålende du har sett liv så er det det som gjelder og ikke HCG prøver :Heartred Det går bra denne gangen.. Men, blir bekymringen for stor så ta en UL, det er mye bedre en at du skal sitte og gnage og ha det vondt :Heartred sender deg en kjempe klem

Ved 9–10 uker er det helt normalt at hCG stiger veldig sakte – eller nesten flater helt ut. hCG topper seg vanligvis rundt uke 8–10, og deretter kan det:
  • stige svært langsomt
  • stå omtrent stille
  • eller begynne å synke gradvis
Tallene du viser til:
  • 9+4: 41 000
  • 9+6: 43 000
Dette er helt innenfor normalen for den gestasjonsalderen.

Viktig å vite:
  • Etter uke 8–9 brukes ikke hCG til å vurdere om svangerskapet er levedyktig
  • Ultralyd (hjerterytme, vekst) er det som teller videre
  • Mange helt normale svangerskap har hCG-verdier som ser «flate» ut i denne fasen
Kort sagt:

Dette alene er ikke bekymringsfullt i det hele tatt.

Synes hCG'n din er veldig fin❤️ Min lå på 67.000 og jeg har gjerne hatt litt høy hCG i førsten. Husk at når du har sett hjerteblink, så går det i de aller fleste tilfeller hele veien til målstreken:Heartred

Du har gode verdier, noen får ikke særlig høyere. :)

Og, kan være det er billigere UL på dit dere skal i helga? :p her koster det f.eks bare 1500, men til gjengjeld har de bare åpent 1x i uken og.
Takk for støtten snille deg :smiley-angelic003:Heartbigred Googler jo litt for mye, så jeg leste typisk 140 000 i hcg i uke 10 :facepalm: Men ja, har skjønt det er veldig individuelt og at det har ingenting å si på fosterets utvikling og status :Heartred God ide men det blir egentlig ikke tid til det, og ikke ledige timer på kort varsel heller, ca samme priser i stavanger og bergen hos de private, men hvis jeg ikke klarer å finne roen iløpet av helgen så bestiller jeg meg en time neste uke :happy: Har tenkt å kjøpe første klesplagget i helgeb så tror det vil gi masse glede som vil overskygge uroen :love017 (jeg har jo strengt tatt ingen signaler på at jeg trenger å uroe meg :laughing002)

Så langt på vei som du er nå, vil det jo ikke stige sånn som før, og som @Lillafrosk sier, er det gode verdier. Ikke alle får hundretusener i hCG. Du har sett en bønne med blinkende hjerte allerede. Jordmor sa noe til meg som betrygget meg mye: Hvis vi først ser hjerteslag, er faktisk sjansen for at det går bra veldig stor. Håper du klarer å slappe av og kose deg på helgeturen :Heartred Når er neste ul?
Ja det er stor sjanse for at alt går bra heldigvis som du sier! :love017 Tror bare sist SA i uke 10 sitter litt igjen akkurat i denne tiden, og det er jo helt normalt og bare noe jeg må deale med, så kommer jeg nok over bekymringskneiken snart :shy: Neste ul er 26.01, så det er jo ikke lenge igjen! Og da skal jeg ta nipt test også :smiley-angelic001

Spurte ChatGPT og det var et veldig positivt svar. Jeg tenker at snålende du har sett liv så er det det som gjelder og ikke HCG prøver :Heartred Det går bra denne gangen.. Men, blir bekymringen for stor så ta en UL, det er mye bedre en at du skal sitte og gnage og ha det vondt :Heartred sender deg en kjempe klem

Ved 9–10 uker er det helt normalt at hCG stiger veldig sakte – eller nesten flater helt ut. hCG topper seg vanligvis rundt uke 8–10, og deretter kan det:
  • stige svært langsomt
  • stå omtrent stille
  • eller begynne å synke gradvis
Tallene du viser til:
  • 9+4: 41 000
  • 9+6: 43 000
Dette er helt innenfor normalen for den gestasjonsalderen.

Viktig å vite:
  • Etter uke 8–9 brukes ikke hCG til å vurdere om svangerskapet er levedyktig
  • Ultralyd (hjerterytme, vekst) er det som teller videre
  • Mange helt normale svangerskap har hCG-verdier som ser «flate» ut i denne fasen
Kort sagt:

Dette alene er ikke bekymringsfullt i det hele tatt.
Tusen takk for støttend ord, sender deg en kjempeklem tilbake :smiley-angelic003:Heartbigred Han er god å ha han derre chatGPTen :joyful::Heartbigred

Synes hCG'n din er veldig fin❤️ Min lå på 67.000 og jeg har gjerne hatt litt høy hCG i førsten. Husk at når du har sett hjerteblink, så går det i de aller fleste tilfeller hele veien til målstreken:Heartred
Ja det er jo ikke kjempestor forskjell :woot: Ja, håper sånn det går til termin nå, har så lyst til å oppleve det å være mor og ta vare på et lite nurk :love017:Heartbigred

Du har fått masse gode og beroligende svar her. Ønsker deg og biffen en deilig helg, håper du klarer å kose deg :)
Takk! Har begynt å kose meg allerede i bilen som passenger princess styrer spillelisteb med dansemusikk fra 2000 tallet - Gimme more av Britney og Lady Marmelade til Biffens store glede :laughing002 God helg til deg og dine også :happy: :Heartred

Back
Topp