Uke 11 (10+0) - Never been here before..!
Vis vedlegget 477217
Symptomer:
- Tidvis kvalm men ingen spying
- Trøtt på kveldstid, men mer energi enn tidligere
- Tørst og tisser ofte
Det vil si milde og helt overkommelige symptomer
Her har jeg ikke vært før, så langt har jeg aldri kommet…. Uke 11 - 10+0….!

Så da er milepælen med å komme forbi forrige SA nådd

Føltes som om jeg holdt pusten sist uke, samme uke som jeg mistet sist i april. Men heldigvis er jeg her. Uke 11, og håper det er liv fremdeles…

Jeg var på UL hos fastlegen på tirsdag siden jeg blødde sist lørdag etter samleie, men han hadde et veldig dårlig apparat for tidlig ultralyd så vi klarte ikke å se hjertebank, tror det apparatet er ment for større fostre…. Fosteret hvilte uten bevegelse først, men etter at legen dultet borti med UL-proben så kom det noen bevegelser. Vi kunne ikke måle størrelse eller noen ting, men jeg var glad det var bevegelse og liv iallefall. Vi tok også hcg måling så det skal jeg få svar på idag, men har lest på nett at det kan være at nivået stagnerer allerede i uke 10. Vi får se hva tilbakemeldingen fra legen er senere idag, men jeg klamrer meg til at vi SÅ bevegelse. Blir jo selvfølgelig usikker når skjermen er så dårlig og fosteret ikke ser mer utviklet ut enn en klump som i uke 8, og spesielt når legen spør «er du sikker på at du er 9+4 idag?»

men jeg prøver å slå meg til ro med at apparatet var dårlig og at legen er allmennlege og ikke gynekolog/fertilitetslege. Har TOUL om 2,5 uke (26.01), så prøver heller å holde ut enn å blåse 2500 kr på en privat TUL
Pga bekymringer denne uken har jeg ikke helt klart å glede meg over graviditeten, og jeg har distansert meg fra lille i magen. Det må jeg snu. Så i helgen SKAL jeg kjøpe den fineste body’en jeg ser på handletur, og jeg skal innstille meg på at dette skal gå bra og glede meg over mirakelet som vokser nå

(Klarer jeg ikke å snu tankegangen skal jeg heller bestille meg en privat TUL for sjelefreden sin skyld

)