En gang kanskje? Gravid på IVF#2 innsett #3 ❤️

4 + 6 / 20 DPO

Kom hjem fra jobb idag og hadde holdt meg i 2,5 time uten å drikke noe for å ta ny test idag. Så at urinen var bittelitt mindre farge på, men jeg hadde jo ikke drukket på 2,5 time så den måtte jo være like konsentrert som igår. Tok testen, og ble bekymret når jeg så den var svakere enn igår:
Vis vedlegget 475279

Sammenlignet med testen igår hadde den sunket fra 0.94 til 0.72 i premom:
Vis vedlegget 475280

Så for meg en påbegynnende kjemisk graviditet, og googlet masse om hcg verdi 17 dpo, pregnancy line progression osv osv osv.
Ble betydelig bekymret så har egentlig bare googlet i 2,5 time og ventet på å kunne ta ny test. Venter på adventskalender for gravide i posten, men tenkte at nå kan jeg vel bare pelme den ut av vinduet. Tenkte jeg måtte bestille ny time for blodprøve for å sjekke hcg nivå, eventuelt bare avbestille TUL med en gang :banghead:

2,5 time endelig gått, og jeg kunne ta ny test:
Vis vedlegget 475281
Det ble en dye stealer :sad010

Vis vedlegget 475282

Så tror jeg kan droppe bekymringene for resten av kvelden iallefall :bag:

Føler meg som en tulling som krisemaksimerer, men prøver å si til meg selv at det er bare et tegn på at det er veldig veldig ønsket :Heartred Biffen kom nettopp hjem fra jobb og har konfiskert resten av testene :salut
Flink biff! Slutt å test med en gang, det er virkelig bortkastet tid, penger og bekymringer! :Heartred

4 + 6 / 20 DPO

Kom hjem fra jobb idag og hadde holdt meg i 2,5 time uten å drikke noe for å ta ny test idag. Så at urinen var bittelitt mindre farge på, men jeg hadde jo ikke drukket på 2,5 time så den måtte jo være like konsentrert som igår. Tok testen, og ble bekymret når jeg så den var svakere enn igår:
Vis vedlegget 475279

Sammenlignet med testen igår hadde den sunket fra 0.94 til 0.72 i premom:
Vis vedlegget 475280

Så for meg en påbegynnende kjemisk graviditet, og googlet masse om hcg verdi 17 dpo, pregnancy line progression osv osv osv.
Ble betydelig bekymret så har egentlig bare googlet i 2,5 time og ventet på å kunne ta ny test. Venter på adventskalender for gravide i posten, men tenkte at nå kan jeg vel bare pelme den ut av vinduet. Tenkte jeg måtte bestille ny time for blodprøve for å sjekke hcg nivå, eventuelt bare avbestille TUL med en gang :banghead:

2,5 time endelig gått, og jeg kunne ta ny test:
Vis vedlegget 475281
Det ble en dye stealer :sad010

Vis vedlegget 475282

Så tror jeg kan droppe bekymringene for resten av kvelden iallefall :bag:

Føler meg som en tulling som krisemaksimerer, men prøver å si til meg selv at det er bare et tegn på at det er veldig veldig ønsket :Heartred Biffen kom nettopp hjem fra jobb og har konfiskert resten av testene :salut
Trur eg bare tok 1 ekstra test rett etter eg fikk positiv test for å vere sikker på at det var sant :angelic: er ingen vits i å teste meir no. Er det vanlig å teste hcg verdier heile tida? Eg gjorde det aldri men er kanskje annerledes med ivf på den måten?

Trur eg bare tok 1 ekstra test rett etter eg fikk positiv test for å vere sikker på at det var sant :angelic: er ingen vits i å teste meir no. Er det vanlig å teste hcg verdier heile tida? Eg gjorde det aldri men er kanskje annerledes med ivf på den måten?
Man tar gjerne to målinger for å sjekke at doblingen er ok. Klinikken jeg går til var fornøyd med en måling siden den var innenfor ønsket område. Det kan gi en trygghet eller en utrygghet å teste hcg :Heartred Det er vel strengt tatt ikke vanlig å måle hcg utenfor ivf hvis man ikke er veldig bekymret/har en grunn til å være bekymret?

Fine tester! Vet det er vanskelig å slå seg til ro i denne fasen hvor alt er så usikkert. Erfaringsmessig kan man heller ikke stole på Premom appen ang styrken etter de er blitt positive. Så positiv test er positiv test :Heartred
Ja man er jo litt stressa i starten, men har sluttet å teste med strimmel nå så nå prøver jeg å slappe av og kose meg med nyheten :Heartred

Ja han er en god og flink biff - testing er sluttet! Men har lyst til å prøve meg på en ukesindikator 5+3 for å få 3+? :bag:
Jeg fikk 2-3 med hcg på nesten 5000 da jeg var 5+1, så jeg stoler sååå lite på de testene nå :sorry: men altså baby lever og hcg tallene mine var kjempegode!

Ja, det er nettopp det. Jeg kom frem til at det er myyye unødvendig stress med tester. Og jeg var en stortester før!
Jeg har ikke hatt erfaring med testing før i år, før ventet jeg bare på menstruasjon (visste ikke om denne testeverden :joyful:) Men etter litt prøving og feiling har jeg funnet ut at å vente lengst mulig passer min psyke best :Heartred

5+1 - hjerte begynner å slå :Heartred

Symptomene er der fremdeles, men i litt varierende grad, men leser jo at det er helt normalt :bookworm: Ikke spesielt kvalm, bare et trykk i øvre del av mage/hals. Det som er mest fremtreden for meg er trøtthet og at jeg våkner på natten, samt at pulsvariasjonen min er helt på bærtur :wacky:

Sovnet 20.30 igår, meg og biffen hadde planlagt kosekveld med hjemmelagd pizza og The Witcher, men jeg sluknet etter en episode :joyful: Tar det som godt tegn :happy:

5+1 - hjerte begynner å slå :Heartred

Symptomene er der fremdeles, men i litt varierende grad, men leser jo at det er helt normalt :bookworm: Ikke spesielt kvalm, bare et trykk i øvre del av mage/hals. Det som er mest fremtreden for meg er trøtthet og at jeg våkner på natten, samt at pulsvariasjonen min er helt på bærtur :wacky:

Sovnet 20.30 igår, meg og biffen hadde planlagt kosekveld med hjemmelagd pizza og The Witcher, men jeg sluknet etter en episode :joyful: Tar det som godt tegn :happy:
Over "kjemisk" grensen! DET er digg det! :Heartred

Back
Topp