En forferdelig natt.....

mammamoren

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Våknet kl 5 med magesmerter, lignende menssmerter, ble selvfølgelig livredd. Løp ut på doen, men ingen blod. Var full i luft i magen og kjempe løs i magen. Det hjalp å gå på do. Måtte gå flere ganger. Skjønte etterhvert at det var luftsmerter, men det var grusomt vondt og jeg ble livredd. Mannen var på jobb så følte meg skikeklig engatelig og alene. Lillegutt sov heldigvis godt. Til slutt gikk det over helt ca en time senere, men det lettet litt hver gang jeg gikk på do. Var fryktelig. Var helt sikker på at nå er det over! Men har ikek hatt ,er nå, men er fremdeles løs og luftug i magen for å si det sånn...... Forferdelig skummelt! Symptomene er enda på plass, ømme bryst, kvalme, svimmel, trøtt, litt hodepine...... så jeg tror nok ikek noe gikk galt. Noen andre som har hatt sånne luftsmerter og blitt redde? lignet fælt på menssmerter.... huff!emoticon

Jeg opplevde noe lignende. Ble kjempekvalm og fikk sykt vondt i magen. Men gikk bare på do, satt sikkert to timer, også "gikk det over". La meg igjen, og sov ut, og var fin dagen etter. Ingen blødning, og er fortsatt gravid :)

Tusen takk for svar! Det var rett og slett helt grusomt, og kjenner jeg går rundt som et nervevrak i dag..... håper det ikek skjer igjen. Tror jeg skal være litt mer nøye med å spise fiber og veldig grovt brød og frukt og grønt.... har blitt litt mye drittmat... pizza i går blandt annet, det kan jo gi rikelig med luft....

Huff, skjønner godt at du ble redd. Ja, jeg har hatt det, men ikke mens jeg var gravid. Det er noen år siden, så hadde jeg det i perioder. Jeg ante ikke hva det var, og det var ingenting som kom ut. Bare en magesmerte av en annen verden. Jeg gikk faktisk på legevakta en kveld, for jeg trodde allverden var gal. Litt flaut nå som jeg skjønner hva det faktisk var, men den gangen ante jeg ikke. Har du spist pastiller av noe slag, som lackerol? For det spiste jeg mye av før, gjerne en pakke i slengen. Og det var bare sinnsykt vondt. Jeg skjønte jo ikke at det var derfor, men nå spiser jeg ikke mye sånn lenger... Det kan jo selvfølgelig være noe annet du har spist også... Men det er jo heldigvis ikke farlig, bare vondt.

Pucca skrev:
Huff, skjønner godt at du ble redd. Ja, jeg har hatt det, men ikke mens jeg var gravid. Det er noen år siden, så hadde jeg det i perioder. Jeg ante ikke hva det var, og det var ingenting som kom ut. Bare en magesmerte av en annen verden. Jeg gikk faktisk på legevakta en kveld, for jeg trodde allverden var gal. Litt flaut nå som jeg skjønner hva det faktisk var, men den gangen ante jeg ikke. Har du spist pastiller av noe slag, som lackerol? For det spiste jeg mye av før, gjerne en pakke i slengen. Og det var bare sinnsykt vondt. Jeg skjønte jo ikke at det var derfor, men nå spiser jeg ikke mye sånn lenger... Det kan jo selvfølgelig være noe annet du har spist også... Men det er jo heldigvis ikke farlig, bare vondt.

Tror ikke jeg har spist noe spesielt, men jeg har vært veldig hard i magen etter jeg ble gravid og har hatt problemer med å få ut alt for å si det sånn, så nå gikk vel det over i diare og mye luft og luftsmerter. Var helt grusomt, for det lignet sånn på sterke menssmerter. Er nervevrak i dag, selv om jeg vet at det var pga luft.... huff! Kan ikke de 12 ukene komme litt nærmere...? Jeg var IKKE så engstelig med førstemann. Det farger vel en litt når man er på forum og man ser det går dårlig med andre, sikkert ikke bare positivt å være her.... Glerer meg til ul 15.juni, skal bli godt å få bekreftet hva som er inni der.... 2 uker og 4 dager til.... la tiden fly!!!! 

Huff ikke greit.... Slike magesmerter har jeg hatt ofte nå etter jeg ble gravid, men har nok mye å si maten vi putter i oss. Er vel mer ømfintilig nå. Jeg har fått det etter junkfood, og feks sukkertøy som jeg har spist alt for mye av pga kvalmen. Får så vondt i magen at jeg kaldsvetter osv, bruker flere timer på do. Så ut ifra min erfaring så har det vært slik og alt virker fint i svangerskapet.

snupsii skrev:
Huff ikke greit.... Slike magesmerter har jeg hatt ofte nå etter jeg ble gravid, men har nok mye å si maten vi putter i oss. Er vel mer ømfintilig nå. Jeg har fått det etter junkfood, og feks sukkertøy som jeg har spist alt for mye av pga kvalmen. Får så vondt i magen at jeg kaldsvetter osv, bruker flere timer på do. Så ut ifra min erfaring så har det vært slik og alt virker fint i svangerskapet.

Helt enig med deg. Har blitt en del junk food og snop når jeg er kvalm. Surt gummi snop letter min kvalme, men nå har jeg begynt med Ritz kjeks istedet, er nok litt bedre i hvert fall. Godt å se at andre har opplevd det samme, selv om jeg ikek unner dere smerten, for var virkelig vondt!!

Jeg har hatt en del problemer med både hard mage og løs mage, hadde en dag jeg satt på do i flere timer på grunn av vondt og ubehag, det kom opp, men ingen ting kom ned, men klarte til slutt å sove noen timer og da var det bedre når jeg våknet.

Forresten så er det normalt med mens lignende smerter etter hvert, bare ett tegn på at livmoren blir strekt.

Kat84 skrev:
Jeg har hatt en del problemer med både hard mage og løs mage, hadde en dag jeg satt på do i flere timer på grunn av vondt og ubehag, det kom opp, men ingen ting kom ned, men klarte til slutt å sove noen timer og da var det bedre når jeg våknet.

Forresten så er det normalt med mens lignende smerter etter hvert, bare ett tegn på at livmoren blir strekt.

Det var ikke menslignende smerter, dette var helt klart akutte luftsmerter zom liugnet på VELDIG sterke menssmerter, mensmurringer og sånn har jeg inne i mellom hele tiden, og småstikninger, og det er helt ok :)

Vært løs i magen siden jeg fant ut om graviditeten..blir gal av det, alt jeg putter i meg kommer ut en liten stund etterpå og da får jeg skikkelig mageknip..har gått ned noen kilo nå, og nå kommer kvalmen for fullt og..men håper virkelig jeg ikke blir like plaget som sist svangerskap...liker ikke sykehus, og være der i 8 mnd vil jeg ikke igjen!! Nei, denne gangen skal det gå over, håper du blir fort bra og! God bedring! Klem

Uff, så ekkelt da.. :S Har ikke opplevd det selv, men kan godt forstå at du blir engstelig og redd.. Jeg krysser alt jeg har for at dette går helt fint, og at du fremdeles bærer på spiren din!! :D Har en god magefølelse på det!! :D

Btw, har sendt deg en pm, vet ikke om du har mottatt den?

Nå ble jeg egentlig litt glad for at jeg ikke er alene om dette.. Har hatt det sånn i nesten to uker nå av og på. Fiber er jo egentlig positivt, men kan også føre til mye luft så helt vanlige ting som grønnsaker, grovbrød og knekkebrød er for mye for magen min nå. Holder meg til Biola, loff og banan og merker det hjelper litt, men ikke lett å finne noe som frister når man er kvalm og samtidig skulle unngå syre og fiber. Tenker at det er til en god sak, men er ofte på do 3-4 ganger om natta og blir kvalm av all lufta. Gjør skikkelig vondt, men skjønner nå at det er ganske vanlig. Satser på at vi blir mer "vanlige" igjen etter de berømte 12 ukene. Lykke til og god lørdagskveld!

Mannehanne skrev:
Nå ble jeg egentlig litt glad for at jeg ikke er alene om dette.. Har hatt det sånn i nesten to uker nå av og på. Fiber er jo egentlig positivt, men kan også føre til mye luft så helt vanlige ting som grønnsaker, grovbrød og knekkebrød er for mye for magen min nå. Holder meg til Biola, loff og banan og merker det hjelper litt, men ikke lett å finne noe som frister når man er kvalm og samtidig skulle unngå syre og fiber. Tenker at det er til en god sak, men er ofte på do 3-4 ganger om natta og blir kvalm av all lufta. Gjør skikkelig vondt, men skjønner nå at det er ganske vanlig. Satser på at vi blir mer "vanlige" igjen etter de berømte 12 ukene. Lykke til og god lørdagskveld!

Godt å høre at det er flere som har det sånn ja! I natt var det helt akutt for meg, men skal ikek bli så redd neste gang, men håper ikke det blir så ille igjen..... Vi må skynde oss frem til uke 12! :)

Jeg har veldig mye luft i magen for tiden. Og med det kommer jo luftsmertene og :-/ Så lenge jeg passer på hva jeg spiser så går det greit. Heldigvis har smertene mine vært helt øverst i magen, så jeg har ikke blitt så engstelig. Jeg må holde meg unna mat med mye melk i og melkeprodukter. 

Back
Topp