EN EKSTREMT VIKTIG BESKJED!!!!!

Jeg blir så forbanna når jeg ser noen som triller ei vogn som er helt tildekket forran åpningen på vognen når det er varmt ute..

I mai gikk jeg forbi ei som hadde dekket til åpningen på vogna med et teppe, i tillegg lå ungen i en vintervognpose og gradestokken viste 27+ grader ute. Jeg gikk bort og forklarte henne hvor farlig det var å dekke til vogna i denne varmen, at det også var farlig å la ungen ligge i en vintervognpose med den temperaturen ute og jeg forklarte hva konsekvensen var og hva som kunne skje hvis hun ikke løfta opp det teppet og fjerna den vognposen, jeg sa rett ut at det kunne bli opp til 50+ grader i vogna og at ungen kan dø hvis den ikke får noe luft inn.. Hun løfta opp teppe litt, men jeg prøvde å få henne til å løfte det opp ennå mer, men det ville hun ikke. Men hun løfta ihvertfall opp litt, og ungen fikk luft inn i vogna. Men den vognposen fjerna hun ikke. Jeg var så redd for den ungen, og jeg er glad jeg gikk bort å sa noe for tenk hva som kunne skjedd om jeg bare hadde gått videre og vogna fortsatt hadde vært så tildekka med åpningen. Får helt vondt av å tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde sagt noe!

Ser dere noe sånt så SI ifra til personen, ikke bare gå! Tenk på hva som faktisk kan skje om du ikke sier noe!

Fatter ikke at det enda er foreldre som driver med dette! Både det med tepper/pledd over vognen og det å la barna sitte igjen i bilen på en glovarm dag. Har jo vært så mye snakk om dette i media og så mange både ulykker og dødsfall på grunn av nettopp dette. Så at enkelte foreldre fortsatt gjør det, det er meg helt uforståelig :-(

Ikke la barnet ditt sitte igjen i bilen selv om du "bare" blir borte i 5 minutter!!

Ikke ha teppe foran vognåpningen!

Både i en bil og i vogna blir det nå ekstremt varmt, og barnet kan faktisk dø. Barn overopphetes meget fort!

http://www.babyverden.no/Nyheter/Advarer-mot-heldekkende-teppe-over-vognen/

http://www.tv2.no/2015/07/04/nyheter/barnevogn/sommer/barn/7118271

Dette gjelder såklart dyr også. Dyr skal ikke sitte alene i bilen i sommervarmen!!

Veldig viktig ja!!!!

Når enkelte personer fremdeles ikke har lært, etter så mange advarsler om barn/hunder i bilene og tepper over vognene, så får de rett og slett ta konsekvensene selv om barnet eller dyret dør. Jeg ser fremdeles mange som dekker til vognen og tenker for meg selv at ja de finnes tydeligvis fremdeles. Har komt frem til at de VIL IKKE la være å dekke til åpningen på vognen for da hadde de sluttet for lenge siden. Jeg har også sluttet å gi beskjed fordi jeg gidder rett og slett ikke lenger å bry meg om det som blir andres konsekvenser, så lenge det ikke gjelder mine barn og mine dyr :-) Egoistisk å tenke sånn, ja det er mulig det

Når enkelte personer fremdeles ikke har lært, etter så mange advarsler om barn/hunder i bilene og tepper over vognene, så får de rett og slett ta konsekvensene selv om barnet eller dyret dør. Jeg ser fremdeles mange som dekker til vognen og tenker for meg selv at ja de finnes tydeligvis fremdeles. Har komt frem til at de VIL IKKE la være å dekke til åpningen på vognen for da hadde de sluttet for lenge siden. Jeg har også sluttet å gi beskjed fordi jeg gidder rett og slett ikke lenger å bry meg om det som blir andres konsekvenser, så lenge det ikke gjelder mine barn og mine dyr :-) Egoistisk å tenke sånn, ja det er mulig det
Du gidder ikke å si ifra for du mener de får ta konsekvensene selv om barnet dør???????

Jeg skrev i innlegget mitt at det er bedre å kjøpe en solparaply for da får du luft og sirkulasjon inn i vognen.

DU er ett forbilde for andre, det ar DU anser det som ok gjør st andre tenker st HUN gjør jo det og da er det jo ikke farlig. DU er den som har teppe på vognen som gjør at åtti prosent av alle pappaene som ikke er på nett og ikke leser seg opp ser at DET var jo en lur ide, hun gjør jo det. Eller alle besteforeldre som i sin tid dekket hele barnevognen for at ikke insekter skulle komme inn!
Små barn, dine barn ser det, lærer av deg, legger teppe på sin dukkevognn og vokser opp og velger å ha teppe på sin barnevog uten å tenke seg om.

Hvor mange er vi ikke som har foreldre som har uttalt at "når du var liten gjorde jo vi sånn og det gikk jo bra med deg"

At vi ikke kan ta lærdom?

Og jo, selv ti små cm kan utgjøre en forkjell på sirkulasjonen i vognen, spesielt når det er vindstille.

Vær ett godt eksempel og ikke bruk teppe på vognen under noen som helst omstendigheter!

Og jeg syns hun som sa fra til deg var kul jeg!
Nå synes jeg du regelrett velger å angripe en person, og legge ALL skyld for ALT som skjer over på et menneske som umulig kan ha skyld i det du skriver. Dette var i overkant synes jeg, og absolutt ingen fin måte å legge frem sin mening på. Passer seg dårlig i et forum, etter min mening. Det er fint å ha forskjellige meninger; men det handler også om å legge det frem på en saklig og høflig måte, ikke angripe andre.

Jepp det burde være e selvfølge.
Uansett om jeg bare skal ja en tyggis i kassa så må ungene bli med....

Bra dere tar det opp! Viktig tema

Jeg må jo ærlig si jeg skjønner uvitenhenten godt. Det er ikke alle som leser forum og babysider på nett... Noen går faktisk bare på de kontrollene de må og det er det... Og når da slike ting selges i omtrent enhver baby/barnebutikk så er det jo forståelig at folk tenker et teppe er like greit og ikke minst billigere.
ImageUploadedByBV Forum1466321148.438380.jpg

Så dere som skriver at dere blir sinte, får lyst til å rive av pleddet osv... Det er faktisk heggelige måter å si ifra på uten å skaffe seg fiender ;)

Jeg må jo ærlig si jeg skjønner uvitenhenten godt. Det er ikke alle som leser forum og babysider på nett... Noen går faktisk bare på de kontrollene de må og det er det... Og når da slike ting selges i omtrent enhver baby/barnebutikk så er det jo forståelig at folk tenker et teppe er like greit og ikke minst billigere.
Vis vedlegget 183165

Så dere som skriver at dere blir sinte, får lyst til å rive av pleddet osv... Det er faktisk heggelige måter å si ifra på uten å skaffe seg fiender ;)

Jøss, får du kjøpt det der i Norge?

Jepp... Var på barnashus sist uke, der hadde de masse forskjellige... Jollyroom selger de.... Så da er det vel mange andre i tilegg tenker jeg ;)

Da tenker jeg at hun son angrep deg i et innlegg her heller burde angripe de som selger sånt.. ;)

Da tenker jeg at hun son angrep deg i et innlegg her heller burde angripe de som selger sånt.. ;)

Jeg syns det er flott at folk bryr seg og ikke minst sier ifra når de ser tildekking og jeg selv dekker aldri til vogna, men jeg syns det er ekstremt viktig å se hele situasjonen, være høflig og ikke minst skjønne at ikke alle bruker dagen sin på en pc for å lese det nyeste innen oppdragelse osv... Som jeg nevnte før her har jeg 2 ganger opplevd å rett og slett bli angrepet for å ha teppe ned over kalesjen, disse personene var både ufine og direkte frekke. Jeg kunne svare for meg for jeg har kunnskapen til det, det er det ikke alle som har. Og jeg kjenner jeg blir forbanna når jeg ser folk blir hengt ut med bilde på facebook osv og folk kommenterer "hu skulle ikke hatt barn", "jeg hadde røska av pleddet" osv. Hva skjedde med folkeskikk?

Jeg skrev i innlegget mitt at det er bedre å kjøpe en solparaply for da får du luft og sirkulasjon inn i vognen.

DU er ett forbilde for andre, det ar DU anser det som ok gjør st andre tenker st HUN gjør jo det og da er det jo ikke farlig. DU er den som har teppe på vognen som gjør at åtti prosent av alle pappaene som ikke er på nett og ikke leser seg opp ser at DET var jo en lur ide, hun gjør jo det. Eller alle besteforeldre som i sin tid dekket hele barnevognen for at ikke insekter skulle komme inn!
Små barn, dine barn ser det, lærer av deg, legger teppe på sin dukkevognn og vokser opp og velger å ha teppe på sin barnevog uten å tenke seg om.

Hvor mange er vi ikke som har foreldre som har uttalt at "når du var liten gjorde jo vi sånn og det gikk jo bra med deg"

At vi ikke kan ta lærdom?

Og jo, selv ti små cm kan utgjøre en forkjell på sirkulasjonen i vognen, spesielt når det er vindstille.

Vær ett godt eksempel og ikke bruk teppe på vognen under noen som helst omstendigheter!

Og jeg syns hun som sa fra til deg var kul jeg!

Kan ikke DU få barneutstyrskjedene til å ikke selge slik solbeskyttelse det er bilde av et par poster lengre opp?

Back
Topp