En ekstra tur til sykehuset...

Tjukkebollepus

Forumet er livet
Var til min andre time hos modningsakkupunktur i dag, og der sjekket de også de "vanlige" tingene.... Det ble påvist utslag på proteiner i urinen og blodtrykket mitt hadde gått en del opp, så eg fikk beskjed om å reise inn til sykehuset og fødeavdelingen for sjekk i forhold til SF.... Var ikkje mykje høy i hatten der eg gikk ut fra kontoret til jordmor nei, og mannen min blei nok en tanke bekymra og ja. Etter to timer på sykehuset med testing og registrering, fikk vi komme inn til en lege. Der fikk eg servert spørsmålet "hva gjør du her?" Blei litt satt ut, og fortalte at eg hadde blitt sendt dit av jordmor som mente eg muligens var i ferd med å utvikle SF. Men neida, alt var i sin skjønneste orden, så vi ble sendt hjem igjen med beskjed å passe på å få sjekket urin og blodtrykk flittig ved lege/jordmor kontroll.... [:D]

Utrolig. Selv fikk jeg også time av jordmor og lege en gang for vekstkontroll etter at gutten ble målt til å kunne bli ganske stor, så for sikkerhets skyld skulle jeg få ny vekstkontroll. Men da jeg kom til den timen, lurte jordmoren på hvorfor jeg skulle ha det? Jeg ble usikker og sa at det var legen (ved samme avdeling) som skrev time til meg! Greier de ikke samsnakke..?

Nei, det virker som om leger og jordmødre rundt omkring har et annet syn på når en bør sendes til sykehus, enn de legene og jordmødrene som faktisk jobber på sykehuset.... Blir jo til tider lettere bekymret når den vanlige legen forklarer div. ting og dets alvorlighetsgrad, mens når en så snakker med de på sykehuset så får de det til å høres ut som ubetydelige småting en ikkje trenger å bry seg om....Men men, bedre med en sjekk for mye enn en for lite!
En ting er i alle fall sikert... nå vil eg ikkje tilbake til sykehuset før Trym melder sin ankomst![;)]

jobber selv i helsevesenet, og gjennom jobb og som pas. opplever jeg ofte at de spørr hvorfor er du her da.. Tror det er en misforstått måte å få pasienten selv til å fortelle om plager/årsak til legebesøket... er jo helt teit, men jeg tror ikke de mener det på en måte som betyr at det er bortkastet at man er der (hvis dere skjønner hva jeg mener..) Men kjenner til følelsen man får, og det irriterer meg at de gjør oss usikre fordi de liksom skal være4 så pedagogiske...det er det de tror.-..[&:]

ORIGINAL: snappi

jobber selv i helsevesenet, og gjennom jobb og som pas. opplever jeg ofte at de spørr hvorfor er du her da.. Tror det er en misforstått måte å få pasienten selv til å fortelle om plager/årsak til legebesøket... er jo helt teit, men jeg tror ikke de mener det på en måte som betyr at det er bortkastet at man er der (hvis dere skjønner hva jeg mener..) Men kjenner til følelsen man får, og det irriterer meg at de gjør oss usikre fordi de liksom skal være4 så pedagogiske...det er det de tror.-..[&:]

Hun legen her mente det som at hun ikkje forsto hvorfor dei hadde sendt meg dit.... Sa det meir eller mindre rett ut et par ganger....

Jeg har også merket at det er forskjell på jordmor/lege og de på sykehuset... På fredag var jeg hos jordmor og fikk streng beskjed om å ringe fødeavdelingen hvis jeg fikk vondt i hodet... Hadde fått litt høyere blodtrykk og ganske mye mer vann i kroppen, men hadde ikke protein i urinen. På søndag kveld (ca 2300) ringte jeg føden i Krsand, da hadde jeg hatt hodepine siden kl 1300, og jordmor gav meg jo beskjed om å ringe føden hvis jeg fikk vondt i hodet... Men på føden sa de at jeg måtte ta to paracet og heller ringe igjen hvis fødselen satte igang eller noe... så da tør ikke jeg ringe igjen hvis ikke jeg vet at jeg skal føde... Har fortsatt vondt i huet (hatt i over to døgn nå), men det er visst ikke så farlig...?

Ja, dette med hodepine forstår ikke jeg heller. Fått beskjed om å ringe hvis vondt i hodet. Men hver gang jeg har ringt har jeg blidt bedt om å ta paracet. OK. Så nå har jeg ikke brydd meg om å ringe, selv om jeg nå har hatt hodepine (svak, og bare i bakhodet) i godt over en uke. Men i morgen skal jeg uansett til legen på kontroll, så da skal jeg fortelle det.

Back
Topp