En del spm:)

Missy

Glad i forumet
Hei!

Har en del spm, samler alle under en tråd:)

Hvordan forløper dagene deres nå når den nye sjefen er i hus?:)

Hvordan er søvnmønsteret til den lille? Noen som er kommet i en slags rutine? (vet ikke hvor gamle de er før vi forvente noe slikt?)

Hvor ofte ammer du? (dere som fullammer)

Sover den lille i egen seng?

Er prinsen/prinsessen veldig på hudkontakt? som sovner på dere men våkner med en gang du legger han/hun i seng?

Kommer sikkert flere spm underveis:)

Takk for svar:)
 
Hei!

Har en del spm, samler alle under en tråd:)

Hvordan forløper dagene deres nå når den nye sjefen er i hus?:)

Hvordan er søvnmønsteret til den lille? Noen som er kommet i en slags rutine? (vet ikke hvor gamle de er før vi forvente noe slikt?)

Hvor ofte ammer du? (dere som fullammer)

Sover den lille i egen seng?

Er prinsen/prinsessen veldig på hudkontakt? som sovner på dere men våkner med en gang du legger han/hun i seng?

Kommer sikkert flere spm underveis:)

Takk for svar:)

Vi har bare Vært hjemme tre dager, og i dag var første dagen med mannen på jobb der jeg skulle levere i barnehage. Så vi har ingen rutiner enda, verken natt eller dag. Vi bare tar ting som de kommer - time for time :) enklere å slappe av med nr to :)

Minsta sover stort sett det meste av døgnet. På ettermiddag kveld blir det amming ca hver 1, 5 time. Natt og formiddag går det fort 4-5 timer i mellom.

Sover både i egen seng men mest i babynest i vår seng. Hun liker best å sove på noen , men de lange soveøktene sover hun greit i vogge og babynest. Brukte vogna for første gang i dag og der sovna hun kjempefint. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hei!

Har en del spm, samler alle under en tråd:)

Hvordan forløper dagene deres nå når den nye sjefen er i hus?:)

Her synes jeg dagene bare flyr avgårde. Sambo leverer storesøstra i barnehagen, mens vi sover lenge på morgenen. Det er deilignår man er oppe endel på natta.

Hvordan er søvnmønsteret til den lille? Noen som er kommet i en slags rutine? (vet ikke hvor gamle de er før vi forvente noe slikt?)

Ikke kommet i noen rutine her enda, men stresser ikke med det. Hun er jo bare 2,5 uke

Hvor ofte ammer du? (dere som fullammer)

Her blir det amming mellom hver 2-3 time, og siden hun er fortidlig født så skal hun ha mat hver 3 time.
Jeg håper at vekta har gått endel opp når helsesøster kommer på besøk i morra, for da er det slutt på å ha på vekkeklokka om natta.

Sover den lille i egen seng?

Om dagen sover hun fint i vogna, og om natta sover hun i vugga si

Er prinsen/prinsessen veldig på hudkontakt? som sovner på dere men våkner med en gang du legger han/hun i seng?

Det hender at hun våkner når hun legges i senga, men skjelden når hun legges i vogna.

Kommer sikkert flere spm underveis:)

Takk for svar:)
 
begynner å få litt rutine i søvnen hennes :)
hun sover i 2-3 timers økter på dagen og har vel ca 1time midt på dagen hun er våken og 2-3 timer på kvelden hun er våken og natta sover hun i 3-4 tmers økter her sover hun i vogge i stua på dagen og enten hos oss eller i senga si på natta :) blir gjerne første økta på natta oppi hos oss og resten i senga si :) har ver mye ute og gått tur og har vert på besøk hos besteforeldre og min søster så hun sover og en del i vogna når vi er på besøk hos de ellers sover hun og litt på oss og men bare til hun har sovnet skikkelig så hun ikkje vokner av at vi legger henne ned :) ammer henne hver gang hun våkner da hun er storspist og når hun har vert våken en stund så får hun mat før jeg legger henne igjen :p
hun liker best og sove på oss da hun liker veldig godt kropskontakt :)
 
Hei!

Har en del spm, samler alle under en tråd:)

Hvordan forløper dagene deres nå når den nye sjefen er i hus?:)

Hvordan er søvnmønsteret til den lille? Noen som er kommet i en slags rutine? (vet ikke hvor gamle de er før vi forvente noe slikt?)

Hvor ofte ammer du? (dere som fullammer)

Sover den lille i egen seng?

Er prinsen/prinsessen veldig på hudkontakt? som sovner på dere men våkner med en gang du legger han/hun i seng?

Kommer sikkert flere spm underveis:)

Takk for svar:)

Ingen rutine her foreløpig. Nøtten sover mye men han har blitt mer urolig de siste dagene (er 2,5 uke nå). Ikke så fornøyd med å ligge alene og sove, våkner ofte til når jeg legger ham for seg selv - spesielt om kvelden og natta. Han sover lengre økter på dagtid, noen ganger tre timer. Nettene har vært litt lange, for han har sovet mye om kvelden sånn at han gjerne våkner til ved midnatt. Da har han også en del mageknip utover natta, så det er vanskelig å roe ham i senga, selv om jeg har ham i armene. Han har egen seng men den står tett inntil vår seng, som et "påheng" (tror den heter bedside crib). Han har sovet godt der om morgenen fra sånn 06-07 og gjerne til 10, men det er det slutt på nå for jeg må stå opp og levere storebror i bhg nå som mannen har begynt å jobbe igjen. Håper gullet snart finner ut av en slags forutsigbar døgnrytme som innebærer litt søvn mellom 00-06 også:)

Jeg ammer når han vil ha pupp, noe som er alt fra hver time til hver tredje, fjerde time. Stort sett hver time eller annenhver om kvelden og natten, kanskje hver tredje på dagtid og om ettermiddagen.
 
Klokka går og vips er dagen over... Får ikke gjort mye av det jeg tenker hvertfall :) gått litt turer, henta storesøster i bhg og handla. Prøver å spise og slappe av litt når jeg har sjans

Ingen spesielle rutiner, det konmer mer i 3-4 mnd alderen. Nå styrer lille dagen, nett som forventa. Men vil har noenlunde like netter/tidspunkt for legging og når vi står opp. Har bare blitt sånn.

Ammingen starta bra, men etterhvert gikk hun ikke opp nok i vekt. Var en del urolig og ikke mett. Har supplert med tillegg og "jobber" med saken. Ikke noe særlig system enda. Tenker at tillegg skal hun få så lenge jeg får til å amme en del også. Sluker i seg det som kommer først, men tømmer ikke brystene. Jobber en del med pumping nå, får ut lite men ønsker å stimulere til økt produksjon hvis dt går.
 
Snuppa sover i egen seng, og noe i dobbeltsenga. Glad i å samsove begge to, men godt å legge henne i senga ved siden av. Hun sover like godt begge stedene.

Glad i kos og å komme opp. Selskapssyk jente vi har. Meget blid og fornøyd (når hun er mett!) rolig baby, supert for kosemamman ;)
 
i natt sov faktisk litla lenge :) hun var lenge våken og sovna ikke før 01.30 og sov til 06.20 håper det fortsetter sånn :) og hun sov i sin egen seng :)
 
i natt sov faktisk litla lenge :) hun var lenge våken og sovna ikke før 01.30 og sov til 06.20 håper det fortsetter sånn :) og hun sov i sin egen seng :)
Heldiggris! Åh jeg håper at minsten snart velger å ha sin lengste soveøkt tidligere på natta sånn at jeg også får sove litt. I natt sov jeg én time fram til kl.05...
 
Ja føler meg veldig heldig :)
Har ikkje vert oppe mer enn 2ganger på det meste om nettene :) men da tar det gjerne 2timer før jeg får henne til å sove igjen men er vanlig at hun er oppe 1 gang pr natt :) pleier å ha to 4 timers sove økter om nettene :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her flyr også dagene avgårde! Det føles ut som jeg kom hjem i går, men det er en uke siden. Lillebror er en uke og tre dager.

Helt til i går har dagene stort sett gått i amming... Men nå ser det ut til at mini er fornøyd med mengden, så nå går det noen timer imellom hver gang. Storesøster har vært syk, så hun har vært hjemme fra bhg denne uka. Hun takler den nye familiesituasjonen veldig bra, men er veldig "på" meg, så jeg må passe ekstra godt på å inkludere henne i styr og stell av lillebror, og gi henne litt ekstra oppmerksomhet når han sover. Samboer har også vært veldig nøye på å aktivisere henne ogdelta i leken hennes. Det er slitsomt, men det føles veldig godt at hun er så positiv til lillebror og interessert i å være med!

Her er det ingen regelmessighet i søvn, men han er mye våken om natta. De siste par dagene har jeg tvinget oss opp litt tidligere om morgenen, ca kl 8-9, og vi har lagt oss ca kl 23-00. I natt sov han stort sett hele natta i egen seng, med unntak av 3 amminger. Håper det er en ny trend, for hittil har han ønsket veldig mye hudkontankt. Han har stort sett begynt å "knirke" med en gang jeg har lagt han ned.

Jeg må si jeg gruer meg litt til mannen reiser på jobb neste uke. (Han jobber i Nordsjøen to uker av gangen) Tror det kan bli ganske utfordrende med to små alene. Jeg vurderer å sette meg på flyet og ta med meg våre to små hjem til mor og far, slik at jeg får litt assistanse på ettermiddag og kveldstid! Føler ikke rutinene er nok på plass til at jeg mestrer det på egenhånd...
 
Back
Topp