En dag i livet ditt?

Momofmany

Forumet er livet
Lyst å beskrive en typisk dag for deg i korte trekk? Så blir vi enda litt kjent :)

Her har vi ivertfall hatt en travel en hittil. Men uansett..
Opp ca 07.00, kle 3 barn, mate 3 barn,
så kjøre de som skal på bhg (Bare Isak idag) og Ramona er med meg eller besta.
Jeg, Aron og Rama kjørte sambo på flyplassen for han sku på møte i Oslo.
Senteret med 2 barn, usedvanlig trassete 2åring idag. Fikk handla ny parfyme og mat
Helsestasjonen med barna, Rama fikk sprøyte. NÅ LAVER SNØEN NED :(
SÅ jordmor med meg, Rama kjempesur og fornærma hele tiden :(
Henta Isak kl 14.00
Nå leker barna og jeg prøver å få igjen pusten før jeg lager middag, har litt kosestund med de og leggetid kl.1900. Av og til ser de Barne TV men har som regel ikke tid.

Hoooi! Hektiske dager du har!!

Når jg jobber står vi opp 0615 og drar hjemmefra 0715. Leverer mini i bhagen og så på jobb. Henter rett etter jobb, som regel rundt tre, innom butikken - grubler på middagsmeny - hjem, pakke ut barn, matvarer, bhagestasj og div. Ta en bit 'ventemat' (da er vi på sultens rand begge to ;) ) fex gulrot eller kålrot, spise og rydde opp etter middag. Etter middag blir det ofte utelek, ski eller sykkel. Deilig nå på våren, når de løper litt rundt selv :) så kvelds og leggetid. Og DA begynner kvelds-skiftet. Vasking av klær, rydding og en time eller to med jobbing. :) life's good :D

Mannen, sier du? Jobber i Bergen han. Så han er hjemme lørdag og søndag :p

Lyst å beskrive en typisk dag for deg i korte trekk? Så blir vi enda litt kjent :)

Her har vi ivertfall hatt en travel en hittil. Men uansett..
Opp ca 07.00, kle 3 barn, mate 3 barn,
så kjøre de som skal på bhg (Bare Isak idag) og Ramona er med meg eller besta.
Jeg, Aron og Rama kjørte sambo på flyplassen for han sku på møte i Oslo.
Senteret med 2 barn, usedvanlig trassete 2åring idag. Fikk handla ny parfyme og mat
Helsestasjonen med barna, Rama fikk sprøyte. NÅ LAVER SNØEN NED :(
SÅ jordmor med meg, Rama kjempesur og fornærma hele tiden :(
Henta Isak kl 14.00
Nå leker barna og jeg prøver å få igjen pusten før jeg lager middag, har litt kosestund med de og leggetid kl.1900. Av og til ser de Barne TV men har som regel ikke tid.

oi oi oi! så travelt du har det!

Her sover jeg lenge, ser på tv og sitter på babyverden. Rydder huset litt innimellom. Skal snart til mor og far på middag og etter det på besøk til et vennepar på spillkveld :)

Har ufattelig rolige og slappe dager som sykemeldt :( blir bedre når jeg får komme tilbake på jobb.
Og ivertfall når jeg endelig blir mor :)

Når jg jobber står vi opp 0615 og drar hjemmefra 0715. Leverer mini i bhagen og så på jobb. Henter rett etter jobb, som regel rundt tre, innom butikken - grubler på middagsmeny - hjem, pakke ut barn, matvarer, bhagestasj og div. Ta en bit 'ventemat' (da er vi på sultens rand begge to ;) ) fex gulrot eller kålrot, spise og rydde opp etter middag. Etter middag blir det ofte utelek, ski eller sykkel. Deilig nå på våren, når de løper litt rundt selv :) så kvelds og leggetid. Og DA begynner kvelds-skiftet. Vasking av klær, rydding og en time eller to med jobbing. :) life's good :D

Flittiglise !! :) Husarbeidet tok jeg ikke med :) Men har tømt og fylt to maskiner og vaska kjøkken, støvsugt litt innimellom.. Ja life is good :)

Vi står opp rundt halv åtte, sambo draR på jobb ca halv sju, kler på oss og spiser mat, så kjører jeg Markus i bhg. Etter det er det stort sett husarbeid, eller andre ting jeg skulle gjort :P Har søkt om dagpenger igjen da jeg trett og slett har blitt "skviset". Ut av barnehagen.....

Det som blir glemt er jo mor sitt hår - sminke, pusse tenna, osv.. ser ut som et dass :(

Vi står opp rundt halv åtte, sambo draR på jobb ca halv sju, kler på oss og spiser mat, så kjører jeg Markus i bhg. Etter det er det stort sett husarbeid, eller andre ting jeg skulle gjort :p Har søkt om dagpenger igjen da jeg trett og slett har blitt "skviset". Ut av barnehagen.....

Hvordan blei du skvisa ut??

Har jobbet omtrent fulltid som vikar siden august, og nåR jeg sa jeg var gravid skulle de plutselig bruke de andre vikarer som akkurat hadde blitt ansatt, mer enn meg.. Og så var det også det at du skulle bruke utdannede vikarer isteden..så, jeg er skikkelig skuffa kjenner jeg, har jo blitt så glad i alle og føler at jeg ble godt likt av barna og voksne...

En vanlig dag for meg er å

06.30: stå opp
Enten lage frokost eller gå med hunden, annenhver dag
Dra på jobb i 7,5 timer
Komme hjem, ta med hunden ut i skogen en times tid med en venninne
Mannen har forhåpentligvis begynt på middag dersom han ikke har jobbet overtid
Spise middag forran TVen (må endre seg når baby kommer!)
Gjøre eventluelle ærend, husarbeid eller trene
Gå kveldstur sammen med hund og mann
Slappe av
I seng innen 22.

Ikke så travelt enda nei!

Har jobbet omtrent fulltid som vikar siden august, og nåR jeg sa jeg var gravid skulle de plutselig bruke de andre vikarer som akkurat hadde blitt ansatt, mer enn meg.. Og så var det også det at du skulle bruke utdannede vikarer isteden..så, jeg er skikkelig skuffa kjenner jeg, har jo blitt så glad i alle og føler at jeg ble godt likt av barna og voksne...
Skikkelig kjipt :(

Nå leverer stort sett mannen i bhg, for da får jeg gjort mer hjemme (litt over en halvtime til bhg)
Mandag: fysio og egentrening
tirsdag: bassengtrening
onsdag: gruppetrening
torsdag har jeg stort sett fri, ellers er det mye legetimer (tar blodprøver annenhver uke) og jordmor.
fredag: fysio og egentrening

så er det jeg som tar alt av husarbeid, middag, handlig, og mesteparten av stell av småen. Så er vi sammen om oppussingen.!

Sliten........

06:30 får jeg sambo opp av senga så han rekker jobb.. Drar på jobb 07:15 og er ferdig 16:00. Drar hjem, lager middag, rydder huset og sover. En meget rolig dag!

Står opp 0600 vekker minien rundt halv 7. Kjører kl. 0655. Han leveres i Bhg kl. 0700. Deretter er det på jobb til 0730-1530. Henter han i Bhg kl. 1600. Deretter er det å kjøre hjem og starte på middag. Middag servert mellom 1630 og 1730 alt fra hvor lang tid middagen tar. Etter det er det kos og lek til leggetid. På badet 1900 med tannpuss og deretter god historie:-) Noe shinings i huset må selvfølgelig til etter lalletid så er det kosetid for oss voksne etter det. Sambo jobber som sjåfør, så han er hjemme tidligst kl. 1630 og seinest dagen etter Så han deltar selvfølgelig på alt dette hvis han er til stede

Back
Topp