En dårlig dag i dag gitt...

Sylvia80

Gift med forumet
WARNING!! Langt og utblåsning...

Nå er kvalmen slått inn for fullt.. Jeg jobber som sykepleier og vi var i dag (igjen) underbemanna og overbelagt.. I den grad at vi jobbet for 2 personer hver, noe som er slitsomt nok når man ikke er gravid.. Tror dette stresset forverrer kvalmen betraktelig. Har nå kasta opp flere ganger på jobb de siste dagene, i dag 3 ganger.. Rekker ikke å spise og det gjør det enda verre.. I mitt første svangerskap ble jeg sykemeldt rundt nå, pga ekstrem oppkast.. andre gang enda tidligere.. Denne gangen håpte jeg å slippe unna.. Men i dag er det myyye verre enn i går og jeg er redd morradagen blir enda verre.. og jeg er enda mer sliten i morra.. får jo ikke slappa av... I tillegg så har jeg hatt mye vondt i magen i dag (og blir jo litt redd for at jeg stresser for mye).. Så blir redd et går galt om jeg ikke stresser ned også.. Er sikkert mer bekymra enn jeg trenger å være men...

Så... Hva gjør jeg da? Har virkelig ikke lyst å bli sykemeldt.. Har vært en del sykemeldt i år.. (pga MA i uke 10, senebetennelse og sist uke pga bronkitt/bihule/ørebetennelse og antibiotika. Og pga dette får jeg ikke bruke egenmelding..Må ha sykemelding..) og vil jobbe så lenge jeg kan.. Men nå er jeg så sliten og utkjørt at jeg vet ikke om jeg klarer.. Så enten må jeg ha en "fridag" å hvile på og forsøke å klare torsdag+fredag... Eller så må jeg sykemelde meg.. For å ha en "fridag" må jeg da bruke sykt barn.. og ha mini hjemme.. og da får jeg jo ikke slappa av noe særlig.. og det er jo ikke helt rett måte å gjøre det på heller.. Og veldig dumt, om jeg da ikke klarer de neste dagene..

Og så vil jeg ikke at noen skal skjønne at jeg er gravid enda, det gikk jo ikke sist, og alle vet jeg blir dårlig tidlig, så vet de kommer til å spekulere.. Syns dette er noe dritt!! AAAAArghhh!!

Huff.. Føler meg dritt nå.. og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer, og føler meg svak og unyttig når jeg ikke klarer.. Hva ville du gjort? Aner ikke hva jeg skal gjøre... Og gruer meg for å ringe jobb og lege.. 

Sender deg den største og beste klemmen ever!!!! Ring legen å si akkurat det du skrev her! Du må nok bare høre på kroppen din og passe på mammaen til den på utsiden og den inni!

Uff, dette hørtes ikke greit ut! kunnne du ha ringt legen for en samtale da, og evt fått en slags gradert sykmelding, slik at du får hentet deg inn igjen litt? hvis sjefen din er ålreit kan du jo ta en prat med han/henne og fortelle hva du tenker på(hvis du har fortalt om graviditeten da), ellers ville jeg nok tatt en samtale med lege, for du kan ikke ha det sånn stakar:) trøsteklem til deg:)

Kan ikke snakke med sjefen.. der er en vikar pga sommeravvikling, sjefen slutta da hun gikk ut i ferie og etter ferien kommer det en ny.. :/ 

Skal til legen nå klokka 10.. Måtte ringe og si på jobben at jeg hadde "magetrøbbel".. haha, er jo på en måte sant da... 

Skjønner jo at jeg må ha en pause rett og slett og tenke på meg selv og marsboer'n.. Det er bare så innmari tøft det her... Er så redd for at om jeg blir sykemeldt nå så kommer jeg ikke tilbake i jobb.. det var jo sånn sist.. Og det var ikke gøy å være så lenge borte fra jobb, mister kontakten med kollegaer, og blir helt isolert.. følte jeg mista en stor del av identiteten min liksom.. Huff.. Men vet jo at man må gjøre det som er best for kroppen og magen.. og jeg er jo kjempeheldig som får oppleve dette mirakelet igjen, bare føles så trått akkurat nå... :(

Back
Topp