En dåpstråd ( el. navnedag )

x1xPrins*M.

Glad i forumet
Hei jenter!

Kan vi ikke ha en tråd hvor vi "snakker" om dåp? (Dette er iallefall et forsøk på å lage en..[8D])

Her kan vi tipse hverandre med internett sider med bordkort, invitasjoner, bordpynt osv..?!
Så kanskje vi kan finne inspirasjon eller hente idèer fra hverandre?

Dere som skal ha navnedag skal vel også pynte, ha mat osv.. [;)] Prøver å være inkluderende, hehe!

Jeg har iallefall laget invitasjoner på foto knudsen, synes det var greit.. Men bordkort har jeg
lyst å lage, men er så lite kreativ [:'(] Til bordpynt skal jeg ialelfall ha noen sånne søte små
sko, som jeg fant innpå denne siden, som forøvrig har mye greier [:D] (http://www.decorium.no/default.asp?c=354&c2=595)

Også har jeg lyst på servietter med navn og dato på [8D] JA, jeg liker å dille! hehe!

Så koselig tråd da [:D]
Er ikke noe hastverk her da i forhold til hos mange andre av dere, vi skal ha navnefest i ca september, har ikke bestemt oss helt. Blir helt uten sermoni, bare med middag og kake, og vi skal ha det på bygdehuset, så det er ganske opp til oss når vi vil ha det. Skal bare høre med mamma og de som bor så langt unna når det passer dem.

ORIGINAL: toneany

Så koselig tråd da [:D]
Er ikke noe hastverk her da i forhold til hos mange andre av dere, vi skal ha navnefest i ca september, har ikke bestemt oss helt. Blir helt uten sermoni, bare med middag og kake, og vi skal ha det på bygdehuset, så det er ganske opp til oss når vi vil ha det. Skal bare høre med mamma og de som bor så langt unna når det passer dem.

[:D]

Okeeei.. Vi skal ha 12.april, dåp, pga i mai er det konfirmasjoner i kirken, også skal vi i bryllup til svigerinnen min.. Så her er det litt nærmere da..

Men mat, kaker og pynt skal vel alle ha uansett [;)] Vi tenkte å ha koldtbord..
Men hvor mange kaker trenger man? Hvordan regner man ut det forresten? hehe!

her blir det dåp. snakket om i april engang.. må vel begynne planlegge ganske snart.. tenkte koltbord vi også. så godt og greit=) lager den nok selv, med hjelp fra familien! bordpynt osv har jeg ikke tenkt noe på ennå. men det blir[:)] hvor mange gjester skal dere ha? her blir vi ca 20 trur jeg. ber kun de nærmeste da begge foreldrene våre er skilte, og vi har mange søsken begge to..

ja, kaker ja, hvor mange trenger man? hmm.. er mye og tenke på..

ORIGINAL: *SandersMamma*

her blir det dåp. snakket om i april engang.. må vel begynne planlegge ganske snart.. tenkte koltbord vi også. så godt og greit=) lager den nok selv, med hjelp fra familien! bordpynt osv har jeg ikke tenkt noe på ennå. men det blir[:)] hvor mange gjester skal dere ha? her blir vi ca 20 trur jeg. ber kun de nærmeste da begge foreldrene våre er skilte, og vi har mange søsken begge to..

Vi er også utroooolig mange, bare de nærmeste her er 31 stk [8D] Men tenkte å lage maten selv også, så langt det lar seg gjøre.. Hehe! Ja, mye å tenke på.. Kaker, pynting, invitasjoner, svar, lokal, kjole, gaver...

Hva ønsker man seg til en gutt? [8D] Og hva gir foreldre til barna sine i dåp? [:-]

vi skal ha dåp 12 april.. men blir en enkel å grei dåp, har ikke noe stor familie så gjør ikke så veldig mye ut av det!!! Har egentlig litt sånn planlegging opp i halsen etter bryllupet (det brukte jeg 1 1/2 år på)
har kjøpt inn en del lys,servietter osv og alt er lys rosa og hvitt!! skal bare ha enkle blomster,rosa og hvite roser!! ellers blir det gryterett til middag, synes koldtbord er ALT for dyrt... ovber 4000 kr for 20 personer! også blir det en del kaker selvfølgelig!! så her gjør jeg ikke mye ut av det he he... og hun husker det jo uansett ikke og det blir jo koselig uansett [:D]

ORIGINAL: ¤fersken¤

Vi er også utroooolig mange, bare de nærmeste her er 31 stk [8D] Men tenkte å lage maten selv også, så langt det lar seg gjøre.. Hehe! Ja, mye å tenke på.. Kaker, pynting, invitasjoner, svar, lokal, kjole, gaver...

Hva ønsker man seg til en gutt? [8D] Og hva gir foreldre til barna sine i dåp? [:-]

ja hva ønsker man seg til en gutt.. hehe.. aner ikke jeg altså. du? hva bruker foreldre gi til barna? er litt grønn der igrunn.. hehe..
dåpskjole har vi klart. er en som alel i min familie har brukt. den ble laga til mamma trur jeg, så er alle navna sydd på den. har endel slektninger i andre land, så sist var kjolen i australia, så det er gøy! bestiller nok ei kake, og lager resten.. lurer vel litt på og ha selskapet her hjemme.

ORIGINAL: lillehilde

Vi skal ha dåp 5 april, og alt er så og si i boks[:D]
Har bestilt invitasjoner på fotoknudsen og sendt ut. Alle kommer, så er ca 25 stk.
Har leid kirkestallen over veien for kirken pga oppussing hjemme[;)]  også er det bedre plass der da.
Skal også ha koltbord. Også blir det ca 6 kaker etterpå, er vel nok på 25 stk ?! (6 er barn)
Har bestilt lilla servietter med påtrykkt små føtter i sølv og navnet og dåpsdagen på..( noespesielt.no )
Vi skal ha lavendel lilla tema, og Emma skal ha lavendel lilla bånd på dåpsskjolen.. [:)]
Mamma skal lage blomsterdekorasjoner av lilla brudeslør og chapagnefarget roser... 
mangler å finne noe lilla dekorasjons artikler til bordet da, babysko el lignende... så kom gjerne med tips om noen vet av noe...[:D]

Høres ut som om du har full kontroll [:)] Høres ut som om det blir kjempe fint!! TAKK for tips ang. servietter [:D] Skal inn å kikke i løpet av kvelden!! Aner ikke om de skoene.. men de blå og rosa har de iallefall på ARK bokhandler så jeg idag [;)]

ORIGINAL: connie83

vi skal ha dåp 12 april.. men blir en enkel å grei dåp, har ikke noe stor familie så gjør ikke så veldig mye ut av det!!! Har egentlig litt sånn planlegging opp i halsen etter bryllupet (det brukte jeg 1 1/2 år på)
har kjøpt inn en del lys,servietter osv og alt er lys rosa og hvitt!! skal bare ha enkle blomster,rosa og hvite roser!! ellers blir det gryterett til middag, synes koldtbord er ALT for dyrt... ovber 4000 kr for 20 personer! også blir det en del kaker selvfølgelig!! så her gjør jeg ikke mye ut av det he he... og hun husker det jo uansett ikke og det blir jo koselig uansett [:D]

Samme dagen som oss jo [:)] Det enkle er jo også ofte det beste ;) Jeg bare elsker sånne ting, så liker å styre litt på.. Spesielt nå når det er første mann og første gang [;)][;)]

Det var dyrt med koldtbord ja.. Jeg tar sikte på å lage selv, også har jeg en venninne som er kokk, så vi skal på storcash å handle, det er jo litt billigere [:)]

ja hva ønsker man seg til en gutt.. hehe.. aner ikke jeg altså. du? hva bruker foreldre gi til barna? er litt grønn der igrunn.. hehe..
dåpskjole har vi klart. er en som alel i min familie har brukt. den ble laga til mamma trur jeg, så er alle navna sydd på den. har endel slektninger i andre land, så sist var kjolen i australia, så det er gøy! bestiller nok ei kake, og lager resten.. lurer vel litt på og ha selskapet her hjemme.

Håper noen andre kan komme med gode tips her [;)]

Vi har også sånn kjole som alle er døpt i! Det er så kos[:)] Vi bestiller to tenker jeg, kransekake og en skikkelig marsipankake [:D]

vi skal ha dåp 13 april.
lokalet er leid og maten bestilt=)
vi blir 32 stk så nå venter eg på invitasjonene som eg har bestilt på optimalprint.no

Vi skal ha dåpen den 5 april..
He invitert di nærmeste, så me bler 20 stk. Eg lagte inbydelsane selv på pcen, å printa ut..
Er ikke sikker på om eg skal ha bordkort.
Servietter med navn på hørtes fint ut, så det skal eg se litt på i kveld :) Takk for tipset..
Så he me bestilt smørbrød.
Tenkte det holdt med 5 kaker. Mor skal bake fløtekake, svigerfar skal bake sukseskake å sviskekake. Mannen min skal bake snikerskake(første gang han baker)  Å eg tenkte å prøve å bake værdensbeste.
Bordpynt bler enkelt, har ikke heilt komt frem til det..

Vi skal døpe, men så lettvint, enkelt og lite som mulig![:)] 

Las et sted igår at noen hadde sølvbelagt barnets første smokk og gitt til dåpen :)
Litt koslig da, men spørst om han synes det er like kos når han blir stor.. Tror jenter setter større pris på sånne ting..

Men kan være et tips til dere andre da [:)]

Vi skal ha dåp 24.mai., så mye senere enn mange av dere ser jeg..

Har funnet det ut i dag, så har ikke planlagt noen ting. Men var kjekt å lese om det dere har planlagt! [:D]
Vi tenker å gjøre det så billig som mulig da, men selvfølgelig fortsatt koselig da.
Mulig mannen til kusina mi lager i stand en gryte, han jobber som kokk. Lokale har jeg tenkt å høre med jobben min om jeg kan bruke..
Hvor mange vi blir, er vanskelig å si. Familiene våre bor ikke her, så alle må reise hit for å delta. Og da må de bo på hotel, så vi får se..

vi skal mest sannsynlig ha dåp 21 mai.. det er en torsdag, men det er kristi immelfartsdag, så det er helligdag..
har ikke planlagt så mye ennå, men skal ha det hjemme hos svigers.. og mest sannsynlig blir det koldtbort..
grubler på hvem vi skal ha som faddere.. jeg har ikke søsken, så vi må bruke mannens søsken.. og evnt venner.. men vanskelig å velge fra vennene, det må jo vere noen jeg vet jeg kan stole på og som vil stille opp...[8|]

ORIGINAL: mokika

vi skal mest sannsynlig ha dåp 21 mai.. det er en torsdag, men det er kristi immelfartsdag, så det er helligdag..
har ikke planlagt så mye ennå, men skal ha det hjemme hos svigers.. og mest sannsynlig blir det koldtbort..
grubler på hvem vi skal ha som faddere.. jeg har ikke søsken, så vi må bruke mannens søsken.. og evnt venner.. men vanskelig å velge fra vennene, det må jo vere noen jeg vet jeg kan stole på og som vil stille opp...[8|]

Ja, jeg har valgt en venninne.. har ikke spurt enda - for synes det er vanskelig å velge!
Men synes hun har fulgt opp hele graviditeten, og hun er VELDIG til å stole på.. Så derfor ble det henne! OGså har jeg mamma, og mannens søster og hennes mann [:)]

da var dåpsdato endelig bestemt![:D]
9.mai blir det her. Har fått meldt oss på sermonien i humanetisk forbund, og lokalet er booka.

Får leie lokalet gratis, så vi får lagt litt ekstra penger i pynt.
Vi blir ca 30 stk
sermonien koster 1500 kr.
maten får vi billig ettersom svigerfar har egen tråler.
Så har stoooor tro på at jeg komer til å handle som en gal etter pynt[:D]Litt penger kan en jo legge i en slik dag![:D]

Maten blir: reker, kreps og krabbe, skal bake snickerskake og sjokladekake selv, og så blir det ostekake og en bestilt dåpskake med bilde av tuppa vår.

Har sommerfugler i magen jeg, skal bli artig å få hele familien samlet på noe en har ordnet til selv[:)]

Lager invitasjonene selv, bestilt fra panduro.

ORIGINAL: sjanetta

9.mai blir det her. Har fått meldt oss på sermonien i humanetisk forbund, og lokalet er booka.

Vi blir ca 30 stk
Så har stoooor tro på at jeg komer til å handle som en gal etter pynt[:D]Litt penger kan en jo legge i en slik dag![:D]

Maten blir: reker, kreps og krabbe, skal bake snickerskake og sjokladekake selv, og så blir det ostekake og en bestilt dåpskake med bilde av tuppa vår.

Har sommerfugler i magen jeg, skal bli artig å få hele familien samlet på noe en har ordnet til selv[:)]

Høres kjempe ut [:D]
Si ifra om du finner noke skikkelig bra pynt da!! Jeg eeelsker også å dille, og
som du sier - samle alle til noe en har laget selv!

Første gangen begge familiene treffes også her!

ORIGINAL: sjanetta

Vi blir ca 30 stk

Høres kjempe ut [:D]
Si ifra om du finner noke skikkelig bra pynt da!! Jeg eeelsker også å dille, og
som du sier - samle alle til noe en har laget selv!

Første gangen begge familiene treffes også her!

ja, blir en spennende dag![:D]
har foreløpig kikket på nettet og kommer til å handle der.
Kan anbefale http://decorium.no
 har masse fint.
og bestiller også litt fra http://daapssiden.no

kom gjerne med tips du også om du kommer over noe fint[:)]

Back
Topp