"En av hver"- ekstra stas?

Tøsa! skrev:
Jeg skjønner ikke problemet.
Hvis man selv er fornøyd med å få to av samme kjønn, så forstår jeg ikke hvorfor man skal bli støtt av at andre synes det er morsomt med en av hver.
Blir nesten så jeg tenker at det må ligge noe i det hvis man blir fornærmet.
Jeg har to gutter, men sier alltid at det er morsomt med en av hver.
Er det jeg ønska meg og, men nå har jeg to gutter, og villa ikke bytta for noe i verden.

Enig med Tøsa.
Jeg venter nr 2 nå og har en gutt fra før.
Jeg tenker at om jeg får ei jente, så får jeg endelig utløp for mine rosa fantasier - om jeg får gutt så kan jeg kle han opp i masse tøft tøy.

Før jeg ble gravid ønsket jeg meg helst en jente, men jo mer vi snakker om sånne ting nå jo mer tenker jeg at jeg blåser i hva det blir så lenge det blir noe.
Folk kan ha følelser om ditt og om datt, men jeg henger meg ikke opp i det på samme måte som jeg gjorde sist.

vi har 2 jenter. de er begge prøverørsbarn. da jeg hadde vært på UL med nr 2 og d også viste jente så sa ei på jobb som visste om prøverørsforsøka at "dere skal vel prøve en gang til for å få gutt?? er jo så moro med begge kjønn" (hun har en av hver selv)...
vi trodde ikke vi skulle bli foreldre i d hele tatt og nå har vi faktisk 2 prøverørsjenter og er så utrolig gla for d!!!! jeg sa d bare til henne som d var at vi bare var utrolig gla for å få barn nr 2, kjønn spilte INGEN rolle...og d er ikke bare bare for oss å klare å lage barn heller. koster endel penger liksom og er ingen garanti at vi klarer d, er ikke gratis sjanse hver mnd for oss. dessuten får man ikke støtte til fler enn 2 barn i d offentlige og om man skal gå privat så koster d ekstremt mye! hu ble litt paff, hehe
Ville ALDRI bytta bort småjentene mine:)

mannen min fikk også spm på jobb om at dere skal vel prøve en gang til så får dere kanskje gutt. da sa han at han hadde en sykdom som gjorde at han ikke kunne få flere barn. da ble hu på jobben hans paff hehe. hu vet ikke at d er prøverør da:)

ps men merker at d sånn generelt er mindre interesse for jente nr 2 her...fikk mye mindre gaver og oppmerksomhet o.l. enn storesøster da hun ble født...litt sårende...

Jeg venter gutt nr to nå, og er veldig glad for det. Likevel kunne jeg fint ha sagt til noen "så gøy med en av hver". Jeg kunne også ha sagt til andre som ventet nr to av samme kjønn "så kjekt med to gutter/jenter". Det handler om at det er hyggelig å si noe fint når man får høre en god nyhet. Et barn er en god nyhet uansett kjønn. 

Mitt inntrykk er at veldig mange har et ønske innerst inne om hvilket kjønn de venter, men når de får beskjed om at det er gutt/jente er det svært få som blir skuffet.

I både min og samboers familie er det nesten bare gutter, og det er klart at det var stas når jeg fikk vite at jeg skulle få en niese. Etter henne har det kun kommet gutter, og vi sier til henne hver gang at "det er godt vi har deg". Likevel har jeg et like godt forhold til mine nevøer, og er absolutt like glad for dem. Jeg synes det hadde vært rarere om vi ikke skulle ha lov til å nevne at det faktisk er litt komisk at det kommer gutt etter gutt, og jeg tror faktisk jeg hadde tatt meg mer nær av det, for det ligger ofte mer følelser bak det som ikke blir sagt høyt, enn det som blir sagt. Alle barna i vår familie blir elsket like høyt!

Vi har en gutt, og venter jente nå. Vi hadde håpet på jente, for VI synes det er stas med en av hver. Men vi hadde blitt like glad om det kom en gutt til! Vi hadde ikke fått barn nr tre uansett for å prøve å få til jenta. Jeg var også forberedet på at det bodde en gutt i magen min, så jeg ble faktisk overrasket da jordmor sa hun var sikker på jente. 

Vi opplevede ikke at noen gikk og snakket og hvilket kjønn osv, men når vi fortalte at det blir en jente så syntes alle det var koselig med en av hver. Men de var ikke mer glade nå enn da vi fortalte det var gutt heller.

Jeg tror nok ikke at folk mener så mye med det egentlig, tror mest det er en måte å snakke på. 

Jeg har alltid ønsket meg to jenter. Gutt var liksom ikke i mine tanker engang. Da jeg ble gravid fortrengte jeg litt guttefølelsen jeg hadde, og da ultralyden viste gutt ble jeg nesten litt sur (flaut...). Det tok jo ikke veldig lange tida før jeg var hoppende glad for den lille gutten som vokste i magen min. Og ut kom den mest perfekte ungen i verden, dere skulle bare sett han, smelt... Så da jeg ble gravid neste gang ville jeg ikke vite kjønnet, for jeg visste at det var meg revnende likegyldig. Alle sa de trodde det ble jente, men min magefølelse sa gutt, noe det også var. Helt perfekt han ogsåemoticon 

Nå som han har kommet ut og jeg vet at ikke ble noen jente, skal jeg (en vakker dag, ting tar tid, he he) hjem til mamma og finne fram alle mine gamle Barbiedukker og gi til niesene mine. For jeg skal IKKE ha flere barn, veldig fornøyd med de to guttene jeg har. Og gutter er ikke så dyre i drift, så mer shoppingpenger på meg, hi hi;)

Men, om folk sier at det er stas med en av hver så skjønner jeg det. Selvfølgelig er det det. Og stas med to av samme kjønn også! Så heldige vi er som har unger...

Jeg synes det er moro at jeg skal ha jente nå siden jeg har en guttebass fra før.

ps men merker at d sånn generelt er mindre interesse for jente nr 2 her...fikk mye mindre gaver og oppmerksomhet o.l. enn storesøster da hun ble født...litt sårende...

Her var det oså en god del mindre gaver og oppmerksomhet med nr 2, enda han var av motsatt kjønn. Det virker som det er litt gjengs når det kommer flere det. Spent på å se hvordan det blir om vi får en nr 3

Jeg synes ikke akkurat det er ekstra STAS å ha en av hver, men en berikelse i livet mitt som jeg setter veldig stor pris på. At jeg opplever både det å oppdra en gutt og ei jente, ekstra utfordrende og spennende er det når de ikke har far, og jeg må da sette meg inn i hva oppdragelse av gutt bør ha av det "mannlige" element. Jeg ser at de har godt av hverandres selskap, siden de lærer hvordan man leker og samarbeider med det andre kjønn og arver interesser fra hverandre.

Samtidig så ser jeg at det også er mye praktisk ved å ha to eller tre av samme kjønn. Her er det klin umulig for yngste å arve klær og leker fra eldste, siden hun KUN skal ha rosa, pusekatter, valper og feer på klærne, og leker gjerne med dukker osv - alt storebroren hater :) Samtidig som det er selvfølgelig større felles vennekrets og interesser hos 2 stk av samme kjønn, hvis de ikke befinner seg for langt fra hverandre i alder. De leker gjerne lettere med hverandre osv.

Jeg synes folk i det store og hele sier veldig mye rart.. Vi har gutt fra før og skal ha jente nå, de kommer ganske tett.. og jeg hører ofte "wow..var det planlagt eller?" eller "ja, da blir det vel gøy med jente nå da eller vil dere ha gutt?" osv.. 
For min del er jeg overlykkelig for at jeg i det hele tatt er så heldig at jeg kan få barn, og hva andre sier og mener bryr jeg meg ikke noe om.. 

Forstår tanke gangen din
Selv har jeg en av hver og er glad for det,om det hadde blitt 2 gutter eller 2 jenter hadde jeg vært glad for det også.Årsaken er at hvis legene hadde hatt rett den gangen for 9år siden så hadde jeg ikke sitti med noen av ungene jeg har. Så for oss var gleden stor bare det at jeg var gravid og fikk et barn. Så da når jeg gikk gravid med nr2 så ventet vi og var spente lenge om det ville bli en gutt til eller en jente. Ut kom det en jente. SÅ ja jeg følte det ble ekstra siden vi fikk en av hver
Men jeg mener en ska være glad for det barne en får siden det finnes personer der ute som ønsker seg barn som ikke får derfor så er alle barn om de er jente eller gutt like velkomne mener nå jeg.
Har selv en bekjent som nå har 4 gutter, og ja ho ble litt lei seg da ho fikk vite på ul at det ble en gutt til,men nå gleder ho seg over alle 4 og som ho sier "jeg får brukt alt etter de andre"

Hva andre folk mener, kan jo ikke jeg svare på. Jeg vet bare med meg selv at jeg tenker det hadde vært gøy å få oppleve å være mamma til begge kjønn.

Jeg ønsket meg veldig ei jente da, husker jeg var redd for å bli skuffet dersom det var en gutt i magen, så jeg prøvde å overbevise meg selv om at det var en gutt, slik at jeg var forberedt på det. Nå ble det en jente da, så jeg kan "sukke lettet ut", og jeg vet nå at når jeg en gang får nestemann så er det nøyaktig det samme som meg hva det blir. Jeg tenker at det kan heller være en fordel å få en jente til, slik at alle klærne kan arves, men det er ingen ønsker verken ene eller andre veien. 

Vi har faktisk aldri fått den kommentaren vi.. Heller aldri den om at gutten kommer eller prøve på en til for å få en gutt.. Men ser ut som om jeg er veldig heldig da

Når jeg hadde ei jente så håpte jeg at nr 2 også var ei jente fordi jeg har så stor glede av mine søstre, mens broren min har jeg bare litt kontakt med innimellom.. og når det var ei jente til så var jeg overlykkelig,. Men det hadde jeg garantert vært dersom det hadde vært en gutt også! Spurte mannen om han ville prøve på en til for å få en sjanse til på en gutt.. ( bare i mitt lille hodet at jeg tror at han vil ha en gutt altså, han har aldri sagt det) Og fikk til svar at NEI! Skulle han ha ett barn til var det ikke for å få en gutt isåfall... Det var for å få en baby uansett kjønn..

Er litt sånn her også, føler jeg! Før vi var på ordinær ul og fikk vite kjønn, så sa alle "ja, er det gutten som kommer nå da?", og da vi fikk vite at det var jente nr 3 som skulle melde sin ankomst, så kom det ganske mange "jaja, men nr 4 blir heeelt sikkert en gutt!", "Dere prøver vel igjen da, siden det ikke ble gutt nå heller?" osv.. Neei, ingen fare! Nr 4 blir ikke gutt, for nr fire kommer ikke! Tre barn er rikelig for vår del, og hvor vidt det er gutt eller jente spiller ingen rolle. Jeg er veldig glad i de to jentene jeg har fra før av, og blir nok ikke mindre glad i nr tre selv om det i følge "alle andre" ble feil kjønn denne gangen  

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men kjenner jeg blir irretert nå når jeg er gravid med min tredje jente, og folk maser om "når kommer gutten da?", "blir nok ikke siste dette, dere må vel ha en gutt og"..
Akkuratt som om det ikke er godt nok med 3 fantastiske jenter <3

Jeg har en gutt fra før, og er veldig glad for at det blir jente denne gangen. Det hadde jo vært like bra med en gutt til, men jeg er veldig "jålete", og synes det er skikkelig gøy å kjøpe små rosa klær og kjoler :)

Jeg ønsker meg to gutter jeg. Men en jente er selvfølgelig like velkommen hvis det først skulle bli aktuelt.

Back
Topp