En aktiv gut.

Funnet.roen.

Bli kjent med forumet
Fastelavnsbollene 2026
Hei.

Eg vet ikkje helt hva eg vil med denne tråden. Kanskje bare lufte hodet mitt.. Kanskje få råd. Vi får se. Vi har en svæææært aktiv gut. Han er 6,5mnd, har krabbet i 1mnd allerede, og har egentlig vært aktiv siden 1mnd, og krever mye liv og røre rundt seg hele tiden. Eg er for det meste aleine med han, og har ikkje så mange å spør om å passe han. På dagtid har han ikkje tid å amme, sover bare 3 korte lurer, og tar igjen for ammingen på natten. Eg har lyst å stoppe å natt amme, men han er så urolig om natten og. Kryper i søvne og våkner mye og er utrøstelig. Våkner stortsett 1gang i timen av han, prøver å samsove til tider, for då roer han hvertfall ned inntil meg. Elsker han over alt på jord, og han er så etterlengtet, men no er ho mor veeeeeldig trøtt og rådvill..

Kanskje det du trenger er en åpen barnehage eller babysang. En aktivitet som kanskje kan gi en pust i bakken og hvor du kan snakke med andre i samme situasjon.
Ammingen vil jeg ikke kommentere. Jeg vet ikke nok om barnet ditt til å ta en vurdering som er riktig for dere.
Kanskje ikke aktiviteter utenfor hjemmet som frister når man er mentalt sliten, men det kan virkelig oppleves positivt å treffe andre foreldre. Jeg hadde det veldig tungt med eldste. Han var super aktiv og sov lite han også. Lenge så var trilletur for å få han til å sove den tiden jeg kunne få en liten pause fra han Og når far kom hjem fra jobb. Åpen barnehage ga mulighet å få nye bekjente og gjorde at dagene ikke føltes så veldig lange

I den alderen var vi mye på lekeplasser eller med andre barn, ellers roet han seg ikke, trengte mye stimuli. Da sov han også bedre om natten. Lykke til <3

Skriver under på drn øverste kommentaren: mange som benytter åpen barnehage! Da får ungen mye stimuli, gjerne lettere å legge og mor får litt sosial komtakt med andre i samme situasjon! Er helt gull.

Åpen barnehage har vel ikke vært aktuelt det siste 1,5 året? Men kanskje det åpner nå igjen. Jeg hadde med min eldste på det og det var veldig positivt. Hun var noen mnd eldre da. Men hun var også ekstremt aktiv og jeg var så dønnsliten!!! Jeg brukte også trilleturer og bilturer til å få henne til å sovne og da kunne jeg høre på podkast eller musikk og bare koble av. Uansett hvor høyt man elsker barnet sitt og hvor etterlengtet det er, så er det helt lov å være dritt lei også ❤️ det er utrolig krevende med babyer som ikke gir en bitteliten pause engang:hungover:

Åpen barnehage har vel ikke vært aktuelt det siste 1,5 året? Men kanskje det åpner nå igjen. Jeg hadde med min eldste på det og det var veldig positivt. Hun var noen mnd eldre da. Men hun var også ekstremt aktiv og jeg var så dønnsliten!!! Jeg brukte også trilleturer og bilturer til å få henne til å sovne og da kunne jeg høre på podkast eller musikk og bare koble av. Uansett hvor høyt man elsker barnet sitt og hvor etterlengtet det er, så er det helt lov å være dritt lei også ❤️ det er utrolig krevende med babyer som ikke gir en bitteliten pause engang:hungover:

Her har åpen barnehage aldri vært stengt med unntak helt i begynnelsen. :)

Her har åpen barnehage aldri vært stengt med unntak helt i begynnelsen. :)

Oi, så fantastisk! Her har alt vært stengt. Har forståelse for det, men det er jo et utrolig godt tilbud som mange har savnet ☺️

Jeg sluttet å amme min ekstremt aktive gutt da han var 6 måneder, da bet han meg også til blods hver gang vi skulle amme. Han hadde ikke tid til å ligge ved puppen. Vi gikk da over til mme, og fastføde.
Natten ble bitte litt bedre, men ikke voldsomt. Min gutt sov ikke gjennom natten før han var 5 år. Jeg trodde ammingen skulle hjelpe litt, men det gjorde den ikke.
Barnet mitt er fremdeles ekstremt aktiv og er nå 9 år, så tror ikke det roer seg med det første. Jeg ble så mentalt sliten av søvneløse netter til slutt at legen sykemeldte meg med legeerklæring og far tok over i en periode.
Lykke til :)

Takk for alle gode råd. Tror det eg trengte var forståelse fra andre. :Heartblue for alle eg treffer blir bare "imponert" over kor aktiv og "flink" han er, føler eg ikkje har lov å være sliten av å ha en aktiv og sunn gut.

Vi går allerede på babysang, babytreff og babysvømming, sjøl de dagene det er skikkelig tøft å stå opp, for ser at han (og då eg) har så godt av det. Han trenger den stimulien. Desverre er det ingen åpne barnehager her vi bor.

Back
Topp