Emosjonell

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Er sikkert «dobbel dose hormoner» dagen idag. Sitter på sykehuset, og er ganske lei meg.. Føler meg litt ekstra alene om dagen. Alle sier «å, nei, du trenger ikke kjøpe så mye klær, det får du i gave». Ennå ikke fått en ting. Vi har måttet kjøpe alt selv... Kanskje for mye å forvente at noen skal holde babyshower for meg (måtte forsåvidt planlegge og organisere eget utdrikningslag - ellers hadde det ikke blitt noe, så burde kanskje skjønne at det også gjelder babyshower), men etter nylig å ha vært i flere, for venner som skal ha både nr 2 og nr 3 (og har alt av ting fra før), og dette er min første så føler jeg meg ganske tilsidesatt. Har flust av venner, og en del familie i nærheten, men er liksom ingen som ser meg allikevel.
Sånn, fint å få «snakket» ut litt..
 
Skjønner litt hvordan du har det...
Vi har heller ikke fått noe i gave fra andre enda. Og hvor lenge skal man egentlig tørre å vente før man kjøper det selv? Vil jo helst ha alt i orden i god tid, og kunne kjøpe ting når det kommer på tilbud, for det blir jo en ganske bra sum tilsammen om det er mye man trenger/har lyst på.
Jeg har prøvd å la være å kjøpe en del ting som ikke trengs med en gang (og lagd en liste over disse tingene) slik at vi har noe å ønske oss når familiene etterspør gaveønsker (enten om det er sengamat eller dåpsgave).
Det er kanskje ikke så vanlig å gi gave før fødsel utenom babyshower?
 
Har kjent litt på det samme. Til jul ønska vi oss egentlig litt div babyting, for vi har jo alt vi behøver ellers, og syntes det var kjekt å kunne få litt i stedet for å måtte kjøpe alt selv. Fikk litt av min familie, samt en del penger fra mamma og pappa, og syntes det var veldig fint. Svigerfamilien skulle ikke ha noe av at vi ønsket oss babyting, det fikk vi vente med til etter fødsel... så da må man jo kjøpe da det man må/bør ha til fødsel. Vi får jo også høre at en må ikke kjøpe så mye klær, da en får jo en del i gave også. Men man må jo ha basic i de minste størelsene ferdigvaska - jeg har ingen planer om å må renne på butikker de første månedene med en nyfødt fordi vi mangler klær... Har noen ting igjen på ei liste som vi ikke *må* ha med en gang, for det kan jo være vi får i gave, men synes egentlig det hadde vært best å fått det i hus allerede... :dontknow kjenner også litt på at ingen i gjengen har ord et noe babyshower, da vi har ordnet flere til andre i gjengen når de har fått, senest i høst. Kan være for at jeg har vært ganske dårlig gjennom svangerskapet, men der har vi hatt kommunikasjon med partner tidligere i lignende tilfeller og ordnet til hjemme hos de mens de var ute en tur, og det hadde jo vært sånn sett mulig her også, men ikke blitt noe værtfall. Klarer meg fint uten, men litt kjipt/ensomt :bag:
 
Skjønner godt at det er vanskelig å vente slik, og ikke vite. Jeg selv har kjøpt klærne i 50 og 56 selv. Og sier heller at om noen vil kjøpe klær, så kan de kjøpe i 62 eller større. Fordi vi har det vi trenger til nyfødt. Hadde heller aldri orket å vente slik uten å kunne ordne i stand.
 
Med første fikk vi ingen ting av klær før fødsel, og det vi fikk etter fødsel var gjerne i str 62 eller 68 og opp. virker som folk ikke tørr å gi mindre str, og det er jo igrunn logisk det, da det ofte vokses ut raskt og man regner med at man har klær til den første tida fra før. Jeg kjøpte en klespakke brukt i de minste størrelsene, og etter det har jeg kjøpt veldig lite klær selv, hvertfall det første året. (Men så har jeg litt less is more tankegang rundt babyklær også :hilarious:) Noe nytt i gave i forbindelse med barselbesøk osv, en haug med arveklær, og etter det til jul og bursdag osv. Denne gangen har jeg kjøpt en pysj (som vi ikke egentlig trenger), og resten har vi fra førstemann. Fikk babyshower med førstemann, regner ikke med at det blir denne gangen:shy:
 
Det er for dårlig. Spesielt når man har ordnet til andre venninner..
Jeg fikk babyshower i uke 36 (første barnet mitt), men måtte ta mye av styringa selv. Ganske sent også, men fortsatt takknemlig for at de tok det opp til slutt.
 
Ingen baby shower her heller. Vet at det ble gjort et forsøk på å få det i stand, men at det ikke gikk. Har venner på ulike kanter (både her jeg bor og i hjembyen) og skjønner at logistikken er vanskelig. De fleste venninnene mine har 1-2 barn nå, mens dette er min første. Fikk gaver fra noen venninner da jeg var hjemme i påska – som var superhyggelig! Selv har jeg strikka og sendt/levert gaver til mine venninner som har fått barn, så på en måte litt ensomt nå som det endelig er min tur å oppleve at jeg ikke får «det samme tilbake». Men er fortsatt noen uker til termin da. Føler ikke det er noe synd på meg, og folk reiste hit for å være med i utdrikningslaget mitt på forsommeren i fjor og reiste for å komme i bryllup. Men det e jo noe helt spesielt med det å skulle få barn.
 
Jeg har også vært litt lei meg pga dette i det siste. Jeg regner ikke med å få noen babyshower denne gangen, da vennene og familien min bor spredt i hele landet (og utlandet). Sist gang ble det ikke noe pga corona. Føler meg litt tåpelig som er lei meg pga dette, men som flere andre her har jeg vært med på å stelle i stand ganske mange babyshowere i løpet av årene for andre. Det handler ikke om gaver, men at noen bryr seg :Heartred
 
Jeg har også vært litt lei meg pga dette i det siste. Jeg regner ikke med å få noen babyshower denne gangen, da vennene og familien min bor spredt i hele landet (og utlandet). Sist gang ble det ikke noe pga corona. Føler meg litt tåpelig som er lei meg pga dette, men som flere andre her har jeg vært med på å stelle i stand ganske mange babyshowere i løpet av årene for andre. Det handler ikke om gaver, men at noen bryr seg :Heartred
Tenker akkurat det samme, handler om omtanke fra venner og familie, er litt ekstra sårt når de ikke viser det - spesielt ved første baby…
 
Hadde egentlig ikke tenkt noe spes over dette med babyshower, mulig fordi jeg er «gammel» førstegangsfødende‍♀️ Litt også fordi de fleste vennene bor i annen by. Men ble lurt trill rundt i dag! Min bror og svigerinne har organisert babyshower hjemme hos seg, og invitert gode kollegaer, noe familie og ei venninne som hadde mulighet til å reise hit for dagen❤️ Selv om jeg ikke regnet med noe, så kjente jeg det var utrolig rørende at de hadde gjort i stand dette. Så skjønner om man har forventninger, så er det skuffende om det ikke blir… som noen skriver over, det handler om omtanke og det er jo fint å bli satt pris på når man sitter der høygravid og kanskje ikke føler seg på topp. Spesielt om man er en person som stiller opp for andre rundt seg og hadde gjort det samme tilbake.
 
Hadde egentlig ikke tenkt noe spes over dette med babyshower, mulig fordi jeg er «gammel» førstegangsfødende‍♀️ Litt også fordi de fleste vennene bor i annen by. Men ble lurt trill rundt i dag! Min bror og svigerinne har organisert babyshower hjemme hos seg, og invitert gode kollegaer, noe familie og ei venninne som hadde mulighet til å reise hit for dagen❤️ Selv om jeg ikke regnet med noe, så kjente jeg det var utrolig rørende at de hadde gjort i stand dette. Så skjønner om man har forventninger, så er det skuffende om det ikke blir… som noen skriver over, det handler om omtanke og det er jo fint å bli satt pris på når man sitter der høygravid og kanskje ikke føler seg på topp. Spesielt om man er en person som stiller opp for andre rundt seg og hadde gjort det samme tilbake.
Så koselig! :love7

ja, det er det som sies over her for min del - det handler kun om omtanke og at man bryr seg om hverandre, og det som skuffer litt er at jeg har vært med å arrangert for flere andre, og en føler seg bare litt tilsidesatt/alene. Handler ingenting om det materialistiske. :dontknow
 
Så koselig! :love7

ja, det er det som sies over her for min del - det handler kun om omtanke og at man bryr seg om hverandre, og det som skuffer litt er at jeg har vært med å arrangert for flere andre, og en føler seg bare litt tilsidesatt/alene. Handler ingenting om det materialistiske. :dontknow
Ja, det var veldig koselig! Er i uke 37 i morgen, så det var fint å være samlet før siste innspurt. Skjønner deg veldig godt. Det er jo fint å få litt omtanke tilbake også. Og enig i at det handler ikke om det materialistiske, men å bli sett.
 
Back
Topp