Emmaljunga

lykkeligfrøken89

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hei. Valget er mellom city cross eller super nitro.. forskjellen er vel bare hjulene...

Men hva synes DU om svingbare hjul?
 
Jeg elsker svingbare hjul!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Svingbare hjul er knall hvis du er mest på asfaltveier og kjøpesenter osv. Skal du mer offroad er nok det andre understellet mer egnet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men jeg kommer til å trille på begge deler.. Og litt snø..!


Mamma for første gang i des/jan <3
 
Der jeg bodde før, svingehjul helt uten tvil Vi bodde på en måte på landet, men det var asfalt over alt, eller så snakket vi skogssti som ikke egnet seg for vogn i det hele tatt, da heller bæretur.

Her vi bor nå, jeg er veldig i tvil. Jeg har mest lyst på svingehjul, det er for det meste asfalt der det er trillevei, litt grusvei, men for det meste asfalt eller i alle fall svingehjulvennlig vei, eller bæretrerreng. Jeg tar da heller bæresjal eller meitai om vi skal i skogen, for der kommer jeg ikke lett frem med vogn uansett.
 
Men jeg kommer til å trille på begge deler.. Og litt snø..!


Mamma for første gang i des/jan <3

Snø er greia ja.

Snø.

Det spørs hva slags snø. Hardpakket, ferdig måket minusgradersnø er greit. Nysnø, slaps og denslags, det er noe annet.
 
Jeg ville ikke hatt svingbare hjul.. Upraktisk om man går litt på grus og i litt mer ulent terreng..
 
svingehjul kan låses, og er de ikke bittesmå funger det fint på grus altså.

Men ikke like greit i skogen nei.

Dog er det stykket her som er "trille på skogvei" bare et par hundre meter, deretter går det over i skogssti som ikke vår med vogn uansett, tidvis for bratt, smal eller rufsete for vogn, ja.

Ser for meg at det blir trille på asfalt og bære i skogen, så jeg heller mot svingehjul igjen.
 
Jeg kjøpte med svingbare hjul fordi det er lettere å kjøre/svinge med ettersom jeg har problemer med musklene.
Man kan låse hjulene og da får man 4 faste hjul som er enklere på dårligere føre.

Så her er det en Super Nitro. Men tror jeg hadde valgt den uansett pga hjulene, jeg elsker de svingbare hjulene. Venninna mi har City Cross og det var den jeg egentlig skulle ha men det gikk ikke pga helsen. Så prøvde mange vogner, både fire og tre hjul.

:)
 
Back
Topp