Emmaljunga

Monolit

Betatt av forumet
Jeg har falt for modealen i marine (selv om vi venter jente) emoticon

Åh! Jeg er SÅÅ i tvil! Står mellom City Cross og Mondial! Vil ha mondial fordi den er så pen og se på! Og litt på grunn av at handlekurven ikke er i stoff som blir ødelagt!
Men så sliter jeg med ryggen, og burde velge en vogn som er lettere! City Cross er vesentlig lettere enn Mondial. Og siden vi bor på bygda kommer jeg til å måtte slenge vogna inn og ut av bilen ofte....

Noen med erfaringer som vil uttale seg??
Jeg har hatt X-lander XI før. Nå vil jeg ha en firehjuling. :)

Jeg har ingen erfaringer desverre.

Men merket du hvor lav city-crossen var? (ca 5 cm lavere enn de andre), også har den heller ikke hvilestilling i ryggen...

ja, samme her!

Monolit skrev:
Jeg har ingen erfaringer desverre.

Men merket du hvor lav city-crossen var? (ca 5 cm lavere enn de andre), også har den heller ikke hvilestilling i ryggen...

Du tenker i babybagen da..Min erfaring var at når jeg brukte denne,-så satt hun ikke noe godt..Hun sklei til siden og jeg måtte bruke masse puter og sånn,-og i det de kan sitte selv er de på vei over i sportsvognen..Mondial var min første vogn..fantastisk å kjøre ingen slår kjøreegenskapene på den..Men jeg synes den ble veldig stor og ruvende..Nå har jeg en tre-hjuling fra Emmaljunga..Cangeroo city og City cross..city crossen er nettere og lettere enn Mondial ,-og har borimot tilsvarende kjøreegensakper..Så kan en argumentere med alle de ekstra fasilitetene på mondialen som luftingen og sånn..men det har ikke vært noe savn..City crossen er noe lavere og det merker en gjerne hvis du skal ha store ting under vognen..Men det er jo forholdsvis sjeldent..Har ikke angret på at jeg solgte mondialen...men vil ikke si at vondt ord om den,-fordi det er og blir en god vogn

Har citycross og er veldig fornøyd hittil (5 måneder). Den er lettkjørt og gutten min har det behagelig og bra. For ikke å nevne så var den best i test på tv2 hjelper deg!

sleit med vonde skuldre sist og det er grunnen til at jeg ikke skal ha edge denne gangen. edge er fantastisk å kjøre, bra viss en er høy og har stor bag. Nå er sjansen for at en må bytte til sportsdel når det blir vinter stor uansett, så da har jeg ikke så stort behov for den store bagen som jeg hadde med septemberbarn........

Vi prioriterer Edge Duo, men vil se nærmere på Mondial også når vi er i byen :)

Jeg er super fornøyd med vår edge duo. Den er fin for oss som er høye og lett å regulere hvis det er noen lavere som skal trille .

Den er litt stor og tung, men det er jo meiningen at man skal trille den mest....

Jeg syntes ikke det var noe problem med å lyfte den ut og inn i bilen.

Den fungerer fint på all slags føre. Er ikke den idelle kjøpesentervogn, men den fungerer der også.

idamamma09+12 skrev:
Jeg er super fornøyd med vår edge duo. Den er fin for oss som er høye og lett å regulere hvis det er noen lavere som skal trille .

Den er litt stor og tung, men det er jo meiningen at man skal trille den mest....

Jeg syntes ikke det var noe problem med å lyfte den ut og inn i bilen.

Den fungerer fint på all slags føre. Er ikke den idelle kjøpesentervogn, men den fungerer der også.

-----------------------------

Helt enig med deg,så vi beholder Edge Duoen fra sist 

Jeg synes også mondial i marineblått er nydelig, og synes denne passer til både jente og gutt. Og med classic understellet er den enda mer nydelig.

Vi var og så på den i butikken, men så liker vi også veldig godt den lille skjermen på edgen og tror vi kommer til å velge edge i stedet. Bare så dumt at 2011 modellen i marineblå er så utrolig mye finere enn 2012 modellen :S

Vi har edge duo. Veldig fornøyd, selvom det er en "traktor-vogn" hehe 

kaffikåno skrev:
Jeg synes også mondial i marineblått er nydelig, og synes denne passer til både jente og gutt. Og med classic understellet er den enda mer nydelig.

Vi var og så på den i butikken, men så liker vi også veldig godt den lille skjermen på edgen og tror vi kommer til å velge edge i stedet. Bare så dumt at 2011 modellen i marineblå er så utrolig mye finere enn 2012 modellen :S

tusen takk :)

Jeg likte derimor ikke skjermen på edgen :)
men jeg tror jeg blir å ha mondialen

Jeg har mondialen.
Jeg er kjempe glad i vogna. Lett og trille og stor bag med god plass til vogn pose.
Jeg brukte bag delen til hu var 11 mnd
Tro meg du vil ikke angre. ELSKER DEN vogna.
Er ikke lett å velge vogn, mange fine altså...Lykke til

Gizmonie skrev:
Jeg har mondialen.
Jeg er kjempe glad i vogna. Lett og trille og stor bag med god plass til vogn pose.
Jeg brukte bag delen til hu var 11 mnd
Tro meg du vil ikke angre. ELSKER DEN vogna.
Er ikke lett å velge vogn, mange fine altså...Lykke til

Tusen takk

Monolit skrev:

kaffikåno skrev:

tusen takk :)

Jeg likte derimor ikke skjermen på edgen :)
men jeg tror jeg blir å ha mondialen

Kanskje jeg må trumfe igjennom mondial alikevel, var nå helst mannen som likte den skjermen. Er jo jeg som skal trille vogna mest *hihi*

Vi får se. Liker absolutt mondialen best av utseende! Og bortsett fra den skjermen er de vel helt like?

Har hatt nitro til min datter og har vært veldig fornøyd! Den er lett, supergod å trille, og super å shoppe med! For meg er to hjul fremme som svinger et must så en slipper å vippe opp vogna når en svinger på en måte. Du kan bruke en hånd på vogna å svinge.. :)
Minuset er at når en setter på sportsdelen så blir det vedlig trangt under, så det kommer an på hvor viktig det er for en om en bør ha denne vogna! Men ellers anbefaler jeg den fullt ut! Jeg har trillet den på alle slags underlag.. Bag delen er ganske smal, så vi brukte den bare til jenta var 4 mnd og vinteren kom, da fikk ikke ullposen plass. Men det gjorde ingenting siden sportsddelen kan legges helt flat. Men med termin i april så får en brukt bagen endel vil jeg tro..Det er samme bag som til citycross mener jeg.. citybag..

hmm ja en ting til.. vi du ha en vogn du kan vugge så er det vel edge eller duo en må ha.. 

tommelen opp for emmaljunga!

Vi hadde Mondial forrige gang, solgte den når han var 10 mnd.. Erfaringen vår er at det er en tung vogn.. Jeg ønsket en solig god vogn til godt norskt vintervær..og til skog og mark. Kunne ikke valgt mer feil.. Den er så tung at den borrer seg ned i snøen. Bagdelen (hadde duo) er stor å få med seg inn når det er dårlig vær eller babyen sover (og ikke kan stå ute). Vogna er tung i seg selv, så når barnet begynner å veie litt selv og du feks har med litt varer, blir det er tuuung vong.
Anbefaler TFK.. ;)

Back
Topp