Emmaljunga vs TFK?

Bkno3731872

Første møte med forumet
Nå har jeg og mannen min sett på vogner en god stund, men blir bare mer og mer forvirret :nailbiting: Har termin i desember og bor slik til at det er en kort, men bratt oppoverbakke fra vår leilighet og opp til veien. Trenger en vogn som er god på vinterføre; og på grus/ opparbeida stier.

Akkurat nå står vi mellom emmaljunga mondial med classic understell og TFK joggster twist. To ganske forskjellige vogner, men som vi begge er anbefalte. Før vi tar en avgjørelse - er det noen som har erfaring med disse vognene i bakker på vinterføre?

Tar også imot andre innspill ift. positive og negative sider! :anyone
 
Har TFK, den oppfører seg pent i de fleste typer terreng, også i bakker på vinterføre. I veldig dyp og ujevn sørpe eller gjørme kan den bli litt ustabil, men har aldri opplevd at den har vært nær å velte :) Hjulet kan låses, noe som kan være kjekt i veldig ujevnt terreng synes jeg. Vi har det egentlig stort sett alltid låst, utenom på kjøpesenter/butikk ;-)
 
Har ingen av vognene, men minner om at hvis det er dyp snø, vil snøen stange i kurven på understellet til emmaljungaen også. Den kommer ikke alltid bra fram pga gode store hjul.
 
Tfk går bra året rundt :)
Er bare å låse framhjulet på humpete føre ; )
 
Har emmaljunga City cross og Tfk joggster twist. Har hatt emmaljunga edge også. Syns generelt emmaljunga er tung og klumpete og liker dem ikke. Kjøpte City crossen fordi den var mindre, men den er fortsatt stor men for lav, jeg er ikke høy, men syns den er ubehagelig å gå med. Det jeg syns er bra med emmaljunga er at den blir lun og fin (sportsdel- den man bruker lengst) spesielt med fottrekket. Funker fint som sovevogn. En annen god egenskap er at man kan snu setet begge veier. Hadde heller kjøpt en rimeligere vogn- Brio happy f.eks som har fantastisk fjæring og er lett og lun.

Tfk'en syns jeg er langt mer behagelig å trille, håndtaket kan stilles i perfekt høyde- til ogmed min høye mann liker den. Vi bruker den med multi x så ungen kan sitte mot oss, og dessuten ligge flatt, trygt og omsluttet når han sover. Han nærmer seg ett og bruker den fortsatt. Med denne kombinasjonen er det en klar favoritt. Minuset er at den er mindre lun med sportsdel, spesielt i sittestilling. Ellers tipp topp tommel opp.
 
I våt og tung snø er det lettere å dra TFK'en etter seg opp bakker. Hva med emmaljunga edge duo s fremfor mondial? Det har vi bestilt denne gangen :) Tenker det blir en mellomting mellom fire faste hjul og trehjuling.
 
Jeg har tfk og syns den har vært genial på all slags føre.
 
Back
Topp