Emmaljunga vognpose til bagdelen NXT90

Sillynelly

Betatt av forumet
Det blir trolig Emmaljunga nxt90 med flat sittedel her. Desemberbaby, så vil ha vognpose.

Noen som har erfaringer med Emmaljungas egne vognposer i bagdelen på NXT90? Er de varme nok til at babyen bare kan ha på en lett ulldress oppi på kalde dager?
 
Ikke prøvd den. Men med min desember baby så brukte vi bare bilstol vognposen i bag delen på
den vogna. følte det ble for stort med noe større, selv om vi hadde en vanlig vinterpose også.
 
Har aldri brukt vognpose i bagdelen, brukt lammeskinn og god dyne (sommerdyne på sommeren og vinterdyne på vinteren), og eventuelt et ekstra pledd om jeg synes det er kjempekaldt.
Bruker ikke vognpose før vi bytter til sportsdel. Bruker «votteklips» til å feste vognposen i den flate sportsdelen til city elite vogna. Trenger ikke votteklips på vognposen i den ergonomiske sportsdelen på bugaboo vogna.
Har vintervognposer fra Odenwalder, Bugaboo Performance, Easygrow Nature og Reflex Lun. Synes faktisk Reflex Lun er den aller beste, og den har Barnas Hus ofte på kampanjepris :)

Har vårpose fra Voksi og Easygrow, liker i grunn best den fra Voksi da glidelåsen er midt på. Den fra easygrow skrår litt i glidelåsen.
 
Her har vi brukt easygrow nature i baggen om vinteren, prøvd voksi også, men den synes jeg ble veldig klumpete. Og den er ihvertfall varm nok til kun en ulldress, mine varme barn trengte kun ulljakke midtvinters i den posen. Vår/høst bruker jeg easygrow light.
 
Ville ha kjøpt easygrow eller voksi - poser som helt sikkert vil være varme nok for en norsk, kald vinter :)
De aller fleste av posene på markedet vil passe i dne vogna, så du behøver ikke emmaljunga sin egen. Har du en butikk i nærheten kn du eventuelt teste en pose i vogna. Med vinterbaby ville jeg definitivt ha hatt lammeskinn og vognpose i bagdelen. Noe annet ble for kaldt for min januarbaby forrige gange, med den vintertempen vi har her.
Brukte dyne/teppe i bagen fra slutten av april.
 
Ville ha kjøpt easygrow eller voksi - poser som helt sikkert vil være varme nok for en norsk, kald vinter :)
De aller fleste av posene på markedet vil passe i dne vogna, så du behøver ikke emmaljunga sin egen. Har du en butikk i nærheten kn du eventuelt teste en pose i vogna. Med vinterbaby ville jeg definitivt ha hatt lammeskinn og vognpose i bagdelen. Noe annet ble for kaldt for min januarbaby forrige gange, med den vintertempen vi har her.
Brukte dyne/teppe i bagen fra slutten av april.
Takk for svar! Jeg ble også beroliget i butikken, så er nok litt smak og behag det at noen føler NXT90-bagen er for trang for en del poser. Jeg har bestilt Reflex sin vinterpose nå. Den kommer greit ut i tester, og så var det 40% avslag denne uka. Håper den er varm nok!
 
Takk for svar! Jeg ble også beroliget i butikken, så er nok litt smak og behag det at noen føler NXT90-bagen er for trang for en del poser. Jeg har bestilt Reflex sin vinterpose nå. Den kommer greit ut i tester, og så var det 40% avslag denne uka. Håper den er varm nok!

Den er helt sikkert varmt nok :)
De ligger veldig lunt i bagen, og med et lammeskinn under blir det godt og varmt også i sittedelen, til den finnes det vel også et stormtrekk man kan ha over beina. Og over bagen følges det også med et lokk som skjermer for vind.
På nyfødt om vinteren har jeg pakket babyen inn i et ullteppe inni posen. Men alt det finner du ut av når babyen er her :)
 
Back
Topp