Emmaljunga vogn

Anili

Forelsket i forumet
image.jpg image.jpg Var og så på vogner i går, og det blir nok etter all sannsynlighet ei Emmaljunga-vogn på oss. Enten Mondial eller Edge. Likte utrolig godt den tofargede Mondial-vogna i grått og hvitt på bildet over, fantastisk nydelig:)
Spørsmålet er understellet, jeg hadde egentlig sett for meg classic crome- understellet da jeg synes det er absolutt penest og jeg har innbilt meg at vi MÅ ha 4 faste hjul da vi bor på en plass med veldig mye snø på vinteren og det også blir endel trilling på grusvei. Men nå har de jo fått et understell med svingbare, ganske store og låsbare hjul foran, som også er luftfylte (se bilde). De gjør det jo sikkert utrolig mye lettere å manøvrere vogna på trange plasser, noe som frister veldig. Men er redd den blir vanskelig å kjøre på snø og på grusvei?

Noen som har erfaring å dele?

Og en annen ting, rent estetisk: Tror dere det blir rart med bagdel i lys grå og hvit kombinert med understell i svart? Burde vi valgt en mørkere grå? (Den finnes også i komboen mørk grå/hvit).

Blir glad for alle innspill her:p

Vi skal ha den mondial du har bilde av øverst med det understellet. Jeg tenker at svingbare hjul selv om man kan låse dem ikke blir noe godt å trille på snø og grus. Noe vi har mye av her :p vi føler at vi må ha en stiv vogn, men svinghjul er sikkert perfekt om man bor mer sentralt, og har asfalt og måkte veier stort sett hele tiden :p

Vi har emmaljunga. Kjøpte den i 2012. Veldig fornøyd. Vi har Edge brown flowers med sportsunderstell. Grunnen til at det ble det understellet er at du kan endre hvilken vei håndtaket står uten å røre barnet eller bag/sportsdel. Veldig praktisk! Men den gang var det ikke noe alternativ med luftfylte svingbare hjul foran. Hva vi hadde valgt av de to i dag vet jeg ikke. Men sportsunderstellet er særdeles godt på snø og litt vanskeligere terreng :)

7733dfab7e1e4bd0815aff97a3d405cf
vi kjøpte denne ☺mondeal delux med annet understell☺ dette understellet var lettere og kjøre en den med lufthjul☺

vi kjøpte denne ☺mondeal delux med annet understell☺ dette understellet var lettere og kjøre en den med lufthjul☺

Jeg skal ha den du har bak din der. Edge duo i Lounge Black. Skal ha samme understell som deg, bare med luft (tror jeg) :-)

Kommer abosolutt til å gå for de svingbare (og låsbare) hjulene! Hadde 4 faste hjul sist, å ei venninne hadde den med svingbare, betydelig enklere på små plasser, som butikker og sånt. Samtidig aldri sett at det har vært et problem på snø å grus, så lenge hjulene kan låses :p

Kommer abosolutt til å gå for de svingbare (og låsbare) hjulene! Hadde 4 faste hjul sist, å ei venninne hadde den med svingbare, betydelig enklere på små plasser, som butikker og sånt. Samtidig aldri sett at det har vært et problem på snø å grus, så lenge hjulene kan låses :p
Jeg hadde emmaljunga edge duo med det mest robuste understellet... den var ett herk å kjøre med i snø slaps. Kjempe tung vogn. Til dere som har barn som kansje skal trille vognen og er svinghjul lurt. Lekende lett for storebror å trille vognen☺

Dette understellet har jeg hatt... aldri igjen. Kanon tung vogn og kjøre i snø.slaps...og kjempe bred noe som var herk i butikken ☺

Jeg elsker classic understellet (sorte og hvite hjul) så skal ha det.

Har kjørt milevis med tilsvarende understell med helsorte dekk og aldri hatt problemer med at det er spesielt tungt på glatta, snø eller slaps.

Hadde en Emmaljunga scooter en periode i vinter også men solgte den igjen for den var helt j@@@@@ på snøføre. Heller vogn med litt tyngde og gode luftdekk enn en lett vogn med lette dekk som bare gir EM trøblete tur

PS: under vognene er det forskjellige kurver. Synes det som er på classic er kjellest for der samler det seg hverken snø eller sand ;) Også er det bare å spyle av evt skitt ved vask i stede for å ta av et helt trekk og ha til vask og tørk

Har kjørt milevis med tilsvarende understell med helsorte dekk og aldri hatt problemer med at det er spesielt tungt på glatta, snø eller slaps.

Hadde en Emmaljunga scooter en periode i vinter også men solgte den igjen for den var helt j@@@@@ på snøføre. Heller vogn med litt tyngde og gode luftdekk enn en lett vogn med lette dekk som bare gir EM trøblete tur

PS: under vognene er det forskjellige kurver. Synes det som er på classic er kjellest for der samler det seg hverken snø eller sand ;) Også er det bare å spyle av evt skitt ved vask i stede for å ta av et helt trekk og ha til vask og tørk
Classic har jo tynnere lufthjul. Så det er nok lettere og trille ☺

Har brukt Emmaljunga Edge med det gamle sport-understellet med lufthjul til to barn, og har vært veldig fornøyd. Jeg synes den er veldig god å trille, og ikke minst har babyen god og fin plass oppi den vogna :) Gleder meg til å ta den i bruk igjen :)

Helt enig!! :-)

vi skal ha den vognen som står rett vedsiden av den du står med, vi var å så på den hinn dagen. Veldig greit utvalg på biteringen der man kan mixe og teste alle varianter :)

Så bra å høre mange sine erfaringer! Er fortsatt veldig i tenkeboksen på dette med understell, heller litt mot å ta sjansen på å prøve de luftfylte svingbare (duo s air). Hadde simo kombivogn sist for 11 år siden med 4 faste hjul og selv om jeg likte vogna husker jeg hvor mye manøvrering det var på kjøpesenter og i byen. Hun i butikken mente duo s air- understellet hadde så store hjul at det ikke skulle være noe problem på snø og grus hvis man låste hjulene.

Så fint å høre andres erfaringer med dette, da vi også er i samme tenkeboks.. Her blir ikke vogna utslitt på kjøpesenter, men heller på tur langs grus og asfalt.. Er vel best og prøve seg fram litt i butikken :)

Back
Topp