emmaljunga super viking

MH

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med vognen? evt noen tanker? Den ser så grei ut, men er den liten? Er det dumt med svingbare hjul? Passer den til vinterbaby? Er det dumt at liggedelen ikke kan legges flatt?

Eg vurderer Edge også. Den er jo mer klassisk. Men liker det freshe designet til super viking.

Setter pris på alle tanker som dere måtte ha :)
 
Jeg har også sett en del på Super Viking, så håper det er noen her på BV som har prøvd den og som vil dele litt erfaringer :)
 
Jeg så på den og Super Nitro.
Det var mer ekstrautstyr til Super Nitro og jeg likte ikke bagen til Viking :) Så jeg gikk for Super Nitro.
 
Nitro vurderer vi ikke, mannen synes den ser klumpete ut så jeg er også ute etter noen som har brukt emmaljunga og hva de synes :) Jeg har prøvd den i butikken og liker veldig godt hvordan den er å trille hvertfall :)


♡ Februar 2015 ♡
 
Jeg har også sett en del på Super Viking, så håper det er noen her på BV som har prøvd den og som vil dele litt erfaringer :)

Kikket på den igjen i dag. Og eg tenker vi slår til på Super Viking. Den er jo ikke like polstret som andre, men den er nok ikke kaldere.

Elsker at man kan klipse av baggen med en hånd og løfte baggen av med den andre. SUPERENKELT! Samtidig som sportsdelen kan vendes begge veier.

Så om man ønsker seg en mer moderne vogn, er Super viking et godt alternativ. Baggen er MYE tettere og lunere enn for eks Bugaboo.

Gleder meg til å bestille!!!! :-D
 
Det er viktig med bagen at det blir nok plass til vinterposen. Jeg har Edge Duo, og den var stor nok til gutten var ca 5 mndr, etter var det ikke nok plass til ham inni i posen :) og i vogna, da måtte vi bytte til sportsdelen. Men Edge Duo bagen regnes som en av de største på markedet. :) Så det med svingbarehjul - for oss, som bor på landet med grusveier som ikke brøytes godt om vinteren, var det deilig med Emmaljunga Edge Duo - mannen min kalte den TRAKTOR, den kommer overalt og er veldig stabil :) :) :)
 
Vi har denne vogna, og har så og si bare positivt å si om den. Babyen kom til i slutten på desember, og kunne fint bruke bagdel med easy grow ut april. Gikk over til sportsdel rundt 6 mnd. Da var baggen litt kort, men så er jenta relativt lang.

Vogna er kanskje best som byvogn, men fungerer godt på grus som ikke er traktorsti. På buss er den uslåelig. Tar liten plass, og man blir ikke stående i veien for andre. Den er stor sammenlagt som alle andre Emmaljungavogner, men ikke spesielt tung. Elsker hjulene.
 
Vi har bestilt Super Nitro - stod mellom den og Super Viking - men når vi så bag og resten på Nitro ble ikke valget så vanskelig :D (merkelig nok) hehe
 
Vi har denne vogna, og har så og si bare positivt å si om den. Babyen kom til i slutten på desember, og kunne fint bruke bagdel med easy grow ut april. Gikk over til sportsdel rundt 6 mnd. Da var baggen litt kort, men så er jenta relativt lang.

Vogna er kanskje best som byvogn, men fungerer godt på grus som ikke er traktorsti. På buss er den uslåelig. Tar liten plass, og man blir ikke stående i veien for andre. Den er stor sammenlagt som alle andre Emmaljungavogner, men ikke spesielt tung. Elsker hjulene.
Vi lurer på å bestille super viking også. Får ein liten i desember, men det vi lurer på er sittedelen/sportsdel for vi syns den såg så smal ut. Er den det? Redd det skal bli trangt når neste vinter kjem med poser og mykje tjukke klær.

Hjelp så vanskelig det skal vere med desse vognene!




Førstegangs - Desemberbaby <3
 
Vi lurer på å bestille super viking også. Får ein liten i desember, men det vi lurer på er sittedelen/sportsdel for vi syns den såg så smal ut. Er den det? Redd det skal bli trangt når neste vinter kjem med poser og mykje tjukke klær.

Hjelp så vanskelig det skal vere med desse vognene!




Førstegangs - Desemberbaby <3

Kan dessverre ikke svare så godt på det siden eg aldri så sittedelen... :-/ men eg håper at det skal gå fint da. Så et bilde av 2014 utgaven i dag da. Tenkte ikke over at den var FOR smal.

Ja det er utrolig vanskelig å velge! Eg kikket litt på brio go next også. kanskje du skulle sett på den og sammenlignet?! :)

Lykke til med jakten ;-)
 
Kan dessverre ikke svare så godt på det siden eg aldri så sittedelen... :-/ men eg håper at det skal gå fint da. Så et bilde av 2014 utgaven i dag da. Tenkte ikke over at den var FOR smal.

Ja det er utrolig vanskelig å velge! Eg kikket litt på brio go next også. kanskje du skulle sett på den og sammenlignet?! :)

Lykke til med jakten ;-)
Får ta meg ein tur inn igjen i butikken å kikke :) viss eg ikkje vert enig med meg sjølv om sittedelen går det sikkert an å berre kjøpe bag, då kan eg jo tenke på det noken mnd før sittedelen må på plass :)

Har samanligna litt med brio smile, brio go next har for små hjul for her vi bur. Brio smile og super viking er veldig like, så blir nok ein av dei to :)



Førstegangs - Desemberbaby <3
 
Får ta meg ein tur inn igjen i butikken å kikke :) viss eg ikkje vert enig med meg sjølv om sittedelen går det sikkert an å berre kjøpe bag, då kan eg jo tenke på det noken mnd før sittedelen må på plass :)

Har samanligna litt med brio smile, brio go next har for små hjul for her vi bur. Brio smile og super viking er veldig like, så blir nok ein av dei to :)



Førstegangs - Desemberbaby <3

en ting som gjorde at emmaljunga vant for min del er at den har lufthjul. tenker at det bråker mindre og er med komfortabelt.

på brio go next kan du kjøpe faste hjul å sette på framme. det er jo gjerne en super fordel om vi får mye snø :p
 
en ting som gjorde at emmaljunga vant for min del er at den har lufthjul. tenker at det bråker mindre og er med komfortabelt.

på brio go next kan du kjøpe faste hjul å sette på framme. det er jo gjerne en super fordel om vi får mye snø :p
Såg at 2015 modellen skulle få lufthjul, lurer på å kjøpe det vi og om valget fell super viking :)

Vil nå helst ha muligheten til å låse hjula uten å måtte skifte hjul, syns det virker så tungvint - kvar sin smak :)
Her vi bur kjem det nesten ikkje snø, berre slaps. Skulle det bli snø så ligger det berre nokre dager :) satser på at det blir likt i år også ;)



Førstegangs - Desemberbaby <3
 
Vi lurer på å bestille super viking også. Får ein liten i desember, men det vi lurer på er sittedelen/sportsdel for vi syns den såg så smal ut. Er den det? Redd det skal bli trangt når neste vinter kjem med poser og mykje tjukke klær.

Hjelp så vanskelig det skal vere med desse vognene!




Førstegangs - Desemberbaby <3
Jenta vår har god plass i easygrowposen i setet. Hun trenger ikke mye klær på når hun sitter i den, så det er ikke noe problem. Skal hun ha uteklær på, finnes det et stormtrekk man kan kjøpe i tillegg! Om du da har et lammeskinn og teppe i tillegg, tror jeg det vil bli varmt nok.


Til tross for at både jeg og pappaen i huset er veldig fornøyde med vogna, har vi bestemt oss for å bytte den ut med en Brio smile. Den eneste grunnen til dette, er at vi trenger en vogn som er enklere å reise med. Om du bor i Bergensområdet og vil kjøpe brukt, må du bare ta kontakt.
 
Last edited:
Jenta vår har god plass i easygrowposen i setet. Hun trenger ikke mye klær på når hun sitter i den, så det er ikke noe problem. Skal hun ha uteklær på, finnes det et stormtrekk man kan kjøpe i tillegg! Om du da har et lammeskinn og teppe i tillegg, tror jeg det vil bli varmt nok.


Til tross for at både jeg og pappaen i huset er veldig fornøyde med vogna, har vi bestemt oss for å bytte den ut med en Brio smile. Den eneste grunnen til dette, er at vi trenger en vogn som er enklere å reise med. Om du bor i Bergensområdet og vil kjøpe brukt, må du bare ta kontakt.

Tar kontakt på privat! :D



Førstegangs - Desemberbaby <3
 
Vi lurer på å bestille super viking også. Får ein liten i desember, men det vi lurer på er sittedelen/sportsdel for vi syns den såg så smal ut. Er den det? Redd det skal bli trangt når neste vinter kjem med poser og mykje tjukke klær.

Hjelp så vanskelig det skal vere med desse vognene!




Førstegangs - Desemberbaby <3

Kjøpte du super viking? Ble du fornøyd?
 
Back
Topp