Emmaljunga super viking erfaring?

*Mai11&Nov13og18?*

Glad i forumet
Noen som har erfaringer med emmaljunga super viking med svingbare lufthjul?

Jeg er 153cm og er redd Edge duo blir for stor og tung for meg.

Får juli barn, holder baggen ut vinteren? Er sportsdelen lun nok med fottrekk?

dedbc98b932713c814885d121142f139.jpg

Vi så på denne selv før vi kjøpte Super Nitro pga ville ha rett rygg i sportsdelen :)

Om bagen holder ut vinteren er veldig vanskelig å svare på med tanke på at størrelsen på barna i den alderen varierer veldig.

Likte den veldig godt i den fargen! Har ikke noe erfaring med Viking annet enn å ha trilla litt rundt på butikk. Men fikk enda bedre inntrykk av NXT. Spesielt NXT90F (bedre sittedel enn den andre).

Vi skal ha Emmaljunga Mondial. Jeg er 165, så litt høyere enn deg da. Men styret kan settes veldig lavt så til og med små barn kan trille vogna... men skjønner godt om du vil ha noe nettere altså.

Se på målene på Emmaljunga sin side. Jeg mener at Iallefall den ene viking-vogna og super-Nitro er omtrent like store som Edge/Mondial. Bare at bagen er mindre.. NXT er derimot en god del mindre, og blir veldig liten sammenlagt.

Har du mulighet til å dra til en butikk med litt utvalg av Emmaljunga-vognene og prøve litt? Det er det beste. Altså å prøve selv. Da føler du hvordan vognene føles for deg og din høyde :) trill litt rundt i butikken. Prøv å snu vogna. Prøv å vugge på vogna. Ta av bagen fra vogna osv.

En av grunnene til at jeg ville ha Mondial er at jeg har termin i begynnelsen av juli. Da vil vi kunne bruke bagen over vinteren. Vil hun opp og titte kan vi sette opp ryggen i bagen (første ville opp og titte da hun var 5 mnd, men det gikk ikke med Simo-kombi-bagen...). Og god plass til vognpose osv.

Du får bedre følelse for størrelsene og om de er for store for deg når du ser på i butikk

Har superviking og dobbel viking (superviking som søskenvogn). Fødte i slutten av august og baggen er mer enn stor nok hele vinteren. Jeg fødte prematurt, men lillesøster vokser i en rasende fart så hun er nå nesten på gjennomsnitt på høyde og vekt. Regner med at baggen holder frem til april/mai (kan ikke garantere at den gjør det med deg, men den holder ihvertfall til en gjennomsnitts baby). Storebror er veldig fornøyd med sportsdelene når msn tar på fottrekket luner det veldig godt (har vært ute i all slags vær uten at han har blitt kald.

Jeg har Edgen og styret ( er 1.65 høy) kan justeres opp og ned i forhold til høyden til den som triller :) Vognbagen på edgen er stor og romslig , og har lest at Emmaljunga vognene er en av de med mest romslig vognbag som er ute på markedet :happy: Nå er vognbagen mye lettere enn når man har sportsetet på, men vil ikke akkuratt si at det er tungt :happy: Naboen har kjøpt NXTen og hadde valgt den i dag om jeg skulle kjøpt vogn igjen da den ser veldig fin og god å trille :smug:

Jeg har superviking, og er veldig fornøyd[emoji4] Jeg synes den var mye bedre å trille enn nxt serien, så tror nok jeg ville ha prøvd vognene om du ikke har gjort det. [emoji4] Jeg har bagdelen og oktoberbaby, hun har god plass enda, og er gjennomsnittlig lang.. Men er vanskelig å si hvor lenge hun kan bruke den, det kommer jo an på.. Bagdelen er i alle fall lun og god, har inntrykk av at de ligger dypere der enn i de store bagdelen til emmaljunga? Men kan være fordi de er bredere da..

Jeg har ikke vognen, men hører flere si sportsdelen er nokså smal, slik at når barne skal bruke den på vinterstid, så blir det trangt med pose og nesten umulig med evt sitteskinn i tillegg. Trangere jo større barnet blir,

Jeg har ikke vognen, men hører flere si sportsdelen er nokså smal, slik at når barne skal bruke den på vinterstid, så blir det trangt med pose og nesten umulig med evt sitteskinn i tillegg. Trangere jo større barnet blir,

Sportsdelen er noe smalere, men ikke mye (ser smalere ut enn den faktisk er). Her har storebror på snart 2 år god plass med vinterpose og skinn. Han er noe mindre enn gjennomsnittet, men med tanke på plassen vil en «normal str 2 år» passe fint med pose og skinn.

Sportsdelen er noe smalere, men ikke mye (ser smalere ut enn den faktisk er). Her har storebror på snart 2 år god plass med vinterpose og skinn. Han er noe mindre enn gjennomsnittet, men med tanke på plassen vil en «normal str 2 år» passe fint med pose og skinn.

Som sagt så kan jeg ikke snakke ut fra egen erfaring, og det er sikkert individuelt hva man opplever som for trangt og ikke også.

Back
Topp