Emmaljunga Scooter vs City Cross

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Vil ha flere vogner etterhvert[:D]
Skulle helst hatt en vogn med lufthjul, så man kan trille bra på brostein... meeen har sett på Emmaljunga sine vogner.
Scooter er jo fin, men de sitter feil vei..... men så brått City Cross nå...

Noen som har erfaringer med de to forskjellige?

City Cross:

Scooter:

Litt OT; men hvilke vogner har du? (evt. har hatt, om du har solgt noen av de igjen) [8D]
Jeg vil også ha råd til å ha vogndilla!

ORIGINAL: mammanicken

Litt OT; men hvilke vogner har du? (evt. har hatt, om du har solgt noen av de igjen) [8D]

kommer snart..... skal legge ut bare jeg har bretta ferdig klær... her i detta innlegget...
gubben maser *dååne*

Jeg har:
Simo 2003 kombi vogn. beste sove og trillevogn for soving... ettersom ho er lang brått nå.. så brukes jevnlig enda. Og blir barnehagesovevogn når ho blir større

Også har jeg Simo Sing duo vogn. Både bag og sittedel.
Bagen er nå pakket bort, den er for liten. Men sittedelen brukes flitting. Passer på alle underlag unntatt brostein fnis... men bra fjæring ellers og Tiril elsker å kjøre den, for hun ser så godt.
Når babyen sover i bagen er det håndtak til å løfte bag ut og sette på understellet.. eller bære med inn.. kjempepraktisk. Samme med sittedelen. Den peller jeg bare av og setter oppi sofa på kafé og sånn.

Både bag og sittedel kan settes på begge veier.
Har ikke bilde av min sittedel.. men er som fargen over.. men ser slik ut, men jeg bruker:

Også har jeg en Acta Graco Mirage trille jeg bruker sammen med bilsetet. Klikker det på og ut på tur selv om baby sover i setet. Er helt gull verdt når ungen begynner å bli tung. Min vogn er sort... og setet lilla/blå

Selve vogna ser slik ut:

Og med setet på slik:

Hehe.. du asså [:D][;)]

Dytter frem HI

Jeg har nettopp kjøpt scooter! Kjempefornøyd så langt. Veldig lett å kjøre og bære inn og ut av bilen [;)] Marius sover godt i den også selv om det ikke går an å legge den helt flatt så er det ikke store vinkelen.

ORIGINAL: mammanicken

Må legge til at jeg bare kjøper billig i Sverige eller pent brukt. [:)]

ORIGINAL: mammen te elise

Jeg har nettopp kjøpt scooter! Kjempefornøyd så langt. Veldig lett å kjøre og bære inn og ut av bilen [;)] Marius sover godt i den også selv om det ikke går an å legge den helt flatt så er det ikke store vinkelen.

City cross kan man legge ryggen flatt på.... derfor lurer jeg på om noen har prøvd den, for så mange er fornøyd med Scooter'n.... men den andre virker bedre..... men aldri hørt om noen som har brukt den bare[:D]

På barnas hus kosta scooteren 2500 ca. Bra pris [:D] kan legga te at den e kjempegod å trilla i terreng å brostein[:)]

Sniker litt fra juli 09 etter at mammanicken tipsa meg [:D]

Jeg har vogndilla (D I L L A!), hehe.. Har nettopp solgt min andre scooter nå, og skal hente City Cross i disse dager!

Jeg har elsket scooter vogna mi (derfor jeg har hatt to stk, bare forskjellig årsmodell), men savnet etter å ha ungen mot meg, og en skikkelig stor og lun kalesje, ble for stor.
I går på dagen hadde jeg både Scooter og Mountain Buggy (MB'en kjøpte jeg i februar), i går kveld var begge to solgt og levert, og nå står jeg altså uten vogn. Venter på CC!
Jeg var i butikken å prøvde CC'en i går, helt fantastisk vogn! Lett å trille, nydelig å se på, ja alt! Så gjett om jeg gleder meg!

Prisforskjellen på disse er stor, CC er over dobbelt så dyr som Scooter (Scooter 2500 og CC 5300). Men jeg mener at disse to vognene kan egentlig ikke sammenlignes heller [:)]

Så jeg snakker baaare varmt om scooter. Men savnet etter å ha junior mot meg ble altså for stort, så nå blir det CC. Etter å ha lest masse brukererfaringer, så høres det ikke ut som det er noe negativt med vogna [:)]

ooo... tusen takk Vesla[:D].
Da skal jeg nok se nærmere på CC... Tiril er vanvittig urolig og en mærk av en unge. Om ho skal sitte vekk fra meg må jeg stoppe og gå rundt vogna og fikse noe HELE tiden.[8D][:D]. Men jeg syns Scooter'n er så fin vogn, men da skal jeg kikke på den andre. Jeg kjøper gjerne pent brukte vogner jeg, og kan spare masse penger.

Er det bedre for de små å sitte i disse to vognene enn f.eks Simo kombi sittedelen? Er vanvittig stor plass i den og Tiril sitter ikke noe godt. I Brio Sing sitter ho vanvittig bra. Men hadde vært praktisk med en annen type vogn og... Eller nei.. ikke praktisk..... har bare dilla[8D][:D][:D]

Jeg har city crossen! Er super fornøyd!!!! Den er så lett og god å trille. Den er også en av de lengste sportsdelene på markede. jeg føler den gir god støtte rundt skuldrene og hode. Den kan legges helt ned. Syns den er fin å se på også. Fodi håndtaket kan bøyes blir ikke den så stor sammenlagt heller. Og de fins jo så mye utstyr å få kjøpt til emmaljunga....ååå ønsker alt stæsj jeg[:)] Eneste minuset er 5 punkts selene- de begynner veldig høyt oppe, men kan jo kjøpe sånn pute til å minimere de litt. Eller velge å bruke bare de rundt livet.

ORIGINAL: wendymora

Jeg har city crossen! Er super fornøyd!!!! Den er så lett og god å trille. Den er også en av de lengste sportsdelene på markede. jeg føler den gir god støtte rundt skuldrene og hode. Den kan legges helt ned. Syns den er fin å se på også. Fodi håndtaket kan bøyes blir ikke den så stor sammenlagt heller. Og de fins jo så mye utstyr å få kjøpt til emmaljunga....ååå ønsker alt stæsj jeg[:)] Eneste minuset er 5 punkts selene- de begynner veldig høyt oppe, men kan jo kjøpe sånn pute til å minimere de litt. Eller velge å bruke bare de rundt livet.

Har du  bilde med Lucas på tur i den? [:)]

Jeg har citycross og er veldig fornøyd med den[;)] Jeg vil også ha mini vendt mot meg, derfor ingen
scooter her i gården. Har på følelsen av at de er ca like store/tunge uansett?! Uansett. Jeg syns
det er en god vogn å trille, lett å manøvrere rundt[:)] Og lett å få inn/ut av bilen. Jeg kan kjøre
den rett inn i bagasjerommet, ikke på tvers. Så har god plass ved siden av[:)] Har stasjonsvogn da

Jeg har prøvd meg på simo som sportsvogn to ganger, men ikke fornøyd! Det blir som du sier, alt for stor plass i den, også får man ikke ryggen helt rett, så ungen sitter å drar seg opp hele tiden.

Du har jo Sverige som nabo, så du sparer jo endel på å kjøpe der. Men å kjøpe brukt er veldig vanskelig. Jeg satt selv på finn å lette etter city cross, men den er nesten ikke å oppdrive, isåfall i feil farge/ årsmodell for meg.
Hun dama på utstyrsbutikken sa det samme, det er ei forferdelig populær vogn, så de er kjempeenkle å selge! Hun anbefalte meg virkelig CC, kunne ikke fått rost den nok. Hun skjønte jo også at jeg hadde vogndilla, har erfaring med mange vogner, og vet hva jeg vil ha, og hun sa at med CC så kom jeg absolutt ikke til å bli skuffa! [:)]

Jeg kjøpte Scooteren da jeg har duo edge med sportsdel[;)] Er også fornøyd meg scooteren. Var en tilvenningssak at hun satt vekk fra meg, men er jo sånn vindu så jeg kan se henne. Pluss at hun sitter MYE mer rolig der. Hun er alt for opptatt med å se på verden[:D] Å sovner faktisk fortere i denne..

Lykke til med valget!

ORIGINAL: Missy 88

Jeg kjøpte Scooteren da jeg har duo edge med sportsdel[;)] Er også fornøyd meg scooteren. Var en tilvenningssak at hun satt vekk fra meg, men er jo sånn vindu så jeg kan se henne. Pluss at hun sitter MYE mer rolig der. Hun er alt for opptatt med å se på verden[:D] Å sovner faktisk fortere i denne..

Lykke til med valget!

City crossen kan jo vendes den å[:)]

Dette var i begynnelsen av mai. Jeg har quadrolift oppi gjort om til pose.
Her er i begynnelsen av april, første gang han prøvde sitte delen hjemme på stue gulvet[:)] Han ser så liten ut oppi der..hehe

Ville tatt City cross, Scooteren kan du ikke legge ned ryggen på....

Back
Topp