Emmaljunga Quadrolift

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Da er mini blitt for lang for city bagen vi har på City Crossen :/ Vemodig da jeg vil ha han i bag ennå en stund siden han bare er fire mnd. Synes han blir så liten i sportsdelen samt at han "forsvinner" litt i den.. Har derfor tenkt litt på Quadrolift for å ha i sportsdelen slik at den blir litt lunere.
Noen som har erfaring med denne? Og hvor lenge de små kan bruke den? Ut i fra målene på Emmaljungas hjemmeside er den jo ganske lang, 79 cm mener jeg å huske :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har Quadrolift, den er ganske lang, men veldig smal. Men du kan demontere den og bruke den som en slags vognpose i sportsdelen. Da fjerner du rammen rundt hodet og klikker posen fast i sportsvogndelen. Jeg gjør det straks her. ImageUploadedByBV Forum1405520535.770054.jpg

Sent from my iPad using BV Forum

Hva koster denne quadroliften? Har også city cross og en liten en som bestandig vil opp å se og HATER å ligge våken i vogna :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg har også quadroliften, ikke tatt den i bruk ennå! Blir å bruke i sportsdelen når vi skal over til den. Han har ennå god plass i bagen :) koster ca 2000kr :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har montert den nå. Skal teste på tur i morgen, så kan jeg fortelle hva jeg synes :)

Jeg har montert den nå. Skal teste på tur i morgen, så kan jeg fortelle hva jeg synes :)

Ventet spent på oppdatering :) kjenner det er litt trist å skulle bytte ut bagen også :/

Vet ingenting om den. Men jeg har valgt en stor vogn for å kunne bruke bagen lenge og det er ryggstøtte og selefeste i bagdelen så de kan sitte. Mange opplever samme problem når barnet blir for stort for sportsdelen for det er ikke alltid den er så stor heller, og ender opp med å kjøpe en stor vogn for å kunne bruke til soving. Har du plass til en stor vogn i bilen hadde jeg rett og slett bytta vogn. Men ikke alle har bil ned plass til det. Den ser ut som den er "tett" oppå, altså med trekk...?

Jeg har to kombivogner, en Emmaljunga super Nitro med Quadrolift og en Simo. Simoen er litt bredere i bagen, men begynner å bli for liten den også.

Quadroliften har et slikt overtrekk festet med glidelås som gjør den lunere, men den kan også fjernes helt. Gjør du det, står du igjen med en sportsvogn som har "vegger" rundt hele fordelen så babyen likevel ligger lunt. Litt vanskelig å forklare, men vi skal til helsestasjonen etterpå så da kan jeg ta litt bilder så får dere se :)

Vet ingenting om den. Men jeg har valgt en stor vogn for å kunne bruke bagen lenge og det er ryggstøtte og selefeste i bagdelen så de kan sitte. Mange opplever samme problem når barnet blir for stort for sportsdelen for det er ikke alltid den er så stor heller, og ender opp med å kjøpe en stor vogn for å kunne bruke til soving. Har du plass til en stor vogn i bilen hadde jeg rett og slett bytta vogn. Men ikke alle har bil ned plass til det. Den ser ut som den er "tett" oppå, altså med trekk...?

Hvilken vogn har dere?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for tilbakemeldinger og bilder! :) Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi skal investere i en Quadrolift eller ikke.. Her i nord er jo ikke sommeren så veldig lang, så etter hvert vil vi jo legge dunposen tilbake i vogna. Da blir det jo lunt og fint der :) Tenker det kanskje ikke er vits med Quadrolift, men samtidig så synes jeg det. Vanskelig dette, hehe :p

Synes også det ser ut til å funke fint!
:)

(forøvrig trodde jeg at Emmaljunga hadde evig plass siden de er gigantiske).

Til en annen gang eller evt neste barn vet jeg at Mummyswish har store bager, over 90cm.

Ser ut som det fungerer veldig bra det der da, er nesten så man kunne klart seg fint med bare sportsvogn og mykbag, man må ikke ha egen bagdel.

Jeg har ikke hatt egen bagdel, snuppa har ligget i quadroliften i sportsvognen siden fødsel :) men da sitter det en ekstra kant rundt hodet så det blir lunere. Har funket helt fint :)

Synes også det ser ut til å funke fint!
:)

(forøvrig trodde jeg at Emmaljunga hadde evig plass siden de er gigantiske).

Til en annen gang eller evt neste barn vet jeg at Mummyswish har store bager, over 90cm.

Er stor forskjell på Emmaljunga, noen av de er svære og noen av de er veldig små :) city bagen er ganske liten i forhold til andre baker på markedet.

Hvilken vogn har dere?

Simo duo. Den er desverre kortere nå enn 07-modellen vi hadde til storebror. Han brukte bagvognen i 2 vintre med pose i (født i november). Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en stor emmaljunga istedenfor.

Jeg har emmaljunga mondial, er framdeles god plass i bagen.. Sitte brett som gjør at lille kan sitte også :) eneste grunnen til jeg vurderer quadrolift er fordi vi har liten bil :/ må ta av to hjul på vognen for å få bag og understell i bagasjerommet :( Men er veldig glad i bagen da lille ligger så godt der :)

Venter nok litt til før jeg bytter :)

Gleder meg til å bytte over til sportsdel jeg, så blir vogna ennå nettere. Er veldig enkelt å bytte fram og tilbake da, så tenker at i starten kommer jeg til å ha sportdel på korte turer hvor hun sikkert er våken og bagdelen på lengre turer.

Gleder meg til å bytte over til sportsdel jeg, så blir vogna ennå nettere. Er veldig enkelt å bytte fram og tilbake da, så tenker at i starten kommer jeg til å ha sportdel på korte turer hvor hun sikkert er våken og bagdelen på lengre turer.

Ingen dum idee :) jeg har jo to understell, så kan egentlig ha sportsdel på en og bagen på en..

Back
Topp