Emmaljunga nxt90f

Bkno3353992

Andre møte med forumet
Hei! Må snart kjøpe vogn, og lurte på om noen har erfaringer med emmaljunga nxt90f? Synes dette virker som en god vogn, men skulle gjerne hørt litt fra folk som har den eller vurderer samme.

Ønsker vogn med fire hjul, vendbar sittedel, svingbare hjul, god på annet terreng enn bare asfalt, og at barnet kan bruke vogna gjennom hele vognperioden. Har god plass i bil og hus, så gjør ikke noe at vognen er litt stor. Eller har noen tips om helt andre typer som kan være aktuelle?
 
Jeg har både 90 og 60 understell, elsker 90 til turer ute her vi bor mens 60 elsker jeg til å ha i bilen/på shopping. Kjøpte f sittedelen først men når han skulle begynne med sittedel så kjøpte jeg den ergonomiske sittedelen også, nå er han 13 mnd og synes f sittedelen fortsatt er for stor for han, han bare sklir ned og blir misfornøyd. Håper han skal like den etter hvert. Men jeg er veldig fornøyd med 90 iallefall :)
 
Kjøpte NXT90 Outdoor i går. Vi bor på landet og kommer til å trille på grusvei daglig, og er glade i å være ute. Samtidig trengte vi en vogn som kunne passe under plassbygd lagringsplass under hundeburet i bilen. Et godt alternativ var Britax sm*le III, men følte den ble litt skranglete ifht NXT og bare det å se betjeningen forsøke å slå sammen den fikk meg til å :eek:
 
Jeg elsker min 90 ☺️ den er sykt deilig å trille. Noe tung i oppoverbakker, men det gjør bare godt for mammakroppen i lengden.
 
Mange sier at barna fra 6-12 måneder ikke sitter så veldig godt i sportsdelen til nxt90F.
kalesjen er dog bedre på 90F enn den er på 90.
Vi har flere vogner selv, og syntes at barnet fra 6-12 måneder satt best i en ergonomisk og ikke flat sportsdel. Vi har brukt vogna med ergonomisk sportsdel (buffalo) til turer, og vogna med flat sportsdel (city elite) til soving. Når barnet ble over 1 år var det hipp som happ hvilken type sportsdel :) husk at det er sportsdelen du skal bruke lengst! Mange tenker mest på bagdelen når man kjøper vogn, men den bruker du i 5-7 måneder, sportsdelen kan det være du bruker i 3 år. Derfor er det viktigste at du er fornøyd med hvordan sportsdelen er!
 
Back
Topp