Emmaljunga NXT90

Håpefull99

Flørter med forumet
Hei,

Vi lurer på å kjøpe fint brukt barnevogn. Lurer på om nokon har erfaring med NXT90 vogn 2021 modellene og de nyeste… Er det så utrolig dårlig demping på 2021 og eldre at det ikkje er verdt det?
 
Vi kjøpte NXT90 2021 når vi fikk vårt første barn. Vi har vært veldig fornøyd med den vognen. Helt supert på snøføret også med offroad hjul. Vi kommer til å bruke den på den lille som kommer nå til sommeren. Usikker på hvordan den er på demping i forhold til en joggevogn f.eks.
 
Sniker fra august. Hvor tung er den vogna? Vi lurer også på å kjøpe brukt NXT90 da det ligger mange brukte av denne modellen ute på Finn. Men har hørt at mange mener Emmaljuna er så tung i forhold til andre merker.
 
Sniker fra august. Hvor tung er den vogna? Vi lurer også på å kjøpe brukt NXT90 da det ligger mange brukte av denne modellen ute på Finn. Men har hørt at mange mener Emmaljuna er så tung i forhold til andre merker.
Du kan sammenligne vekt, jeg syns ikke det var noen avskrekkende forskjell på den og andre populære merker. Tror den har blitt lettere nå enn den var før, så det henger kanskje litt igjen at "de er tunge". Og hvis man kjøper eldre modell kan det jo være verdt å vurdere!
 
Hei,

Vi lurer på å kjøpe fint brukt barnevogn. Lurer på om nokon har erfaring med NXT90 vogn 2021 modellene og de nyeste… Er det så utrolig dårlig demping på 2021 og eldre at det ikkje er verdt det?
Vi har vært veldig fornøyd med denne årsmodellen. Om du har funnet en som er pent brukt ville jeg absolutt vurdert det, og jeg har syntes den har fungert fint på alle underlag.
Sniker fra august. Hvor tung er den vogna? Vi lurer også på å kjøpe brukt NXT90 da det ligger mange brukte av denne modellen ute på Finn. Men har hørt at mange mener Emmaljuna er så tung i forhold til andre merker.
Tenker du tung å kjøre eller tung å løfte inn og ut av bil etc? Førstnevnte er i alle fall helt uproblematisk, og jeg som ikke er spesielt sterk har heller aldri hatt noe problem med å løfte den i de to delene feks opp og ned i bagasjerommet. Satte selv vår sammen da jeg var gått inn i permisjon ved sist graviditet, og hadde ikke noe problemer med det. Vil si den er veldig stødig da.
 
Sniker fra september

Leste en plass at den nye faktisk er tyngre enn den eldre modellen. Har en 20 modell og stort sett vært fornøyd med den. Super på asfalt, men kan riste en del på grus. Elsker at fremhjulene kan låses og tyngden gjør den mer stabil.

Så en review på youtube om den og bugaboo fox.
Fox er gjerne lettere i vekt, men den har ekstremt mange deler som kan ristes i stykker over tid dersom den brukes litt offroad, og dermed mer egnet til bybruk. Emmaljunga er skandinavisk og mer laget for naturen vi har.
 
IMG_8023.png

Gamle emmaljunga nxt90 er jo 16,3 kg mens de nyere er 9,9 kg og 10,4 kg.

Emmaljunga sento er som en byvogn, og sento pro er allround terrain som egner seg for grus og stier.

Emmaljunga er eneste på markedet med både teleskopisk og ergonomisk håndtak, og som har en sittedel på 110 cm lengde. Det får man ikke på de andre barnevognene

IMG_8004.jpeg
 
Vis vedlegget 434721

Gamle emmaljunga nxt90 er jo 16,3 kg mens de nyere er 9,9 kg og 10,4 kg.

Emmaljunga sento er som en byvogn, og sento pro er allround terrain som egner seg for grus og stier.

Emmaljunga er eneste på markedet med både teleskopisk og ergonomisk håndtak, og som har en sittedel på 110 cm lengde. Det får man ikke på de andre barnevognene

Vis vedlegget 434722
Her måler du vel gammel versjon med bag/sittedel på og ny versjon kun med understell og hjul? Mulig jeg misforstår, jeg har ingen erfaring med den nye modellen så jeg vet ikke om den er mye lettere.

På barnashus (https://www.barnashus.no/emmaljunga/nxt90-med-ergo-sittedel-black) står det at gammel versjon veier 9,7 kg med understell og hjul. Mulig sittedel/bagdel er endret på og blitt lettere, og mulig det varierer fra modell til modell.

Kanskje det går an å dra å teste en vogn du finner på finn for å se om den måler seg med ny modell for ditt bruk? :)
 
Vi kjøpte emmaljunga nxt90 brukt til førstemann. Den var eldre enn 2021 da, kanskje 2018 eller 2019. Var litt strevsomt å få tak i adaptere til bilstolen, så det syns jeg var kjipt at vi ikke fikk ordnet. Kanskje litt små hjul og solskjerming. Men utover det har alle problemene vi har hatt med den pga den var brukt. Hadde mye slitasjeproblemer med den og smådeler som falt av.. På sittedelen låste ryggen seg helt og ja. Og den var relativt dyr til å være brukt. Endte opp med å kjøpe en billig sportsvogn på finn som er blitt brukt som sportsvogn, den har funka helt gull da. Pg emmaljubgavogna har fått sin plass I barnehagen som sovevogn. Og ungen tør å røre ryggen for da låser den seg bare :smiley-ashamed004 :laughing002 Blir ny vogn på oss denne gangen :smiley-angelic002
 
Back
Topp