Emmaljunga nxt vs super viking

bolleiovnenforførstegang

Andre møte med forumet
Noen som har erfaringer med en eller begge av emmaljunga nxt 90 (2018 mod eller nyere) eller super viking?

Vi står mellom disse to vognene og er veldig usikre! Er folk fornøyde med dempingen på nxt 90 feks? (Altså nyere modell)

Har ikke prøvd nxt, men har super viking. Veldig fornøyd med den. Har hatt den fra 2016 og den blir videre til nestemann. Den har kjempegod demping, bagen er romslig og lett å bære. Sportsdelen er veldig lang (bra for langt barn :) ), og vogna er god og trille. Har holdt seg godt syns jeg.

Når vi skulle kjøpe vogn så stod det mellom SV og NXT90.

Vi valgte NXT90 fordi den var mindre sammenlagt, kunne justere håndtaket (både jeg og mannen er høye) og fordi vi ikke likte sportsdelen på SV.

SV var hakket bedre å trille, så vi skulle gjerne hatt det understellet, så er jo SV billigere. Jeg personlig syntes NXT90 var mye penere å se på. SV sin sportsdel så lite lun ut og jeg syntes den ble for simpel. Smak og behag.

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger.

Har super viking, og den er virkelig kjempegod å trille. Jeg sto også mellom de to(2018 modell på nxt), og valgte den pga dempinga. Men er enig med utseende og har ikke prøvd den nyeste nxt modellen.. Også enig ifht sittedel. Hadde nok vurdert flat sittedel om jeg kunne, selv om jenta mi er godt fornøyd med ergonomisk. Eventuelt er jo super nitro ganske lik super viking om du vil ha flat sittedel, men noen synes denne delen er for brei.. Tror også du blir fornøyd uansett, gode vogner

Back
Topp