Emmaljunga ntx90 outdoor!

Bkno2391322

Første møte med forumet
Har valgt ut Emmaljunga ntx90 outdoor. Fortrinnsvis ønsker jeg å kjøpe brukt, men er usikker da de fleste vognene brukt til en pris jeg er villig til å bruke (+- 5000), er minst 3 år gamle. Fordelen med brukt er lavere pris og mer tilbehør, men usikkerheten min er hvordan er tilstanden på understellet er… noen med erfaring her?

En ting til: outdoor…. Slik jeg har forstått det så er outdoor en mer Range Rover utgave av ntx90… bedre demping og bedre i grovere terreng… eller har jeg feil?
 
Fordelen med å kjøpe emmljunga nxt90, er at mange er misfornøyde med den vogna, så der kan du faktisk finne en som er ganske ny og pent brukt. Men ja, en del priser vogner urealistisk høyt. Forskjellen med outdoor er ikke dempingen, men bare at hjulene har mer tekstur, slik at den skal trille bedre i terreng, og muligens også noe med stoff på kalesje. Jeg synes ikke det er så enorme forskjeller i evne til å takle ujevnt underlag på outdoor kontra vanlige hjul.

De har oppgradert dempingen slik at den er litt bedre i sine nyeste modeller (fra 2022 og nyere). Disse vil oppleves mindre stive enn eldre modeller :)
Det har skjedd såpass mange oppgraderinger på den vogna, at jeg ville sett om det er budsjett til heller å kjøpe en ny på tilbud. Hvis man følger litt med er det jevnlig tilbud på den, eller barnas hus har innmledingsrabatt for nye medlemmer. Eventuelt finne en ganske ny modell brukt.

Men - du kan nok også prute på den vogna. Jeg har solgt mange vogner, og jeg selger sjelden til prisen jeg legger ut, men aksepterer bud og forhandler :) noen ønsker å selge raskt, slik at du kan få avslag på 1000kr feks. Og har vogn ligget lenge ute for salg, er sannsynligheten større for at du kan få den til lavere pris.
 
Jeg har hatt nxt90 outdoor til min helt fra fødsel - kjøpt ny våren -21 :) Vi har vært kjempefornøyd med vår vogn. Vi bor et sted det er både jevnt og ujevnt underlag, bakker og hauger og til tider både snø, grus og is. Vogna kjører godt på det meste, selvfølgelig med unntak av dersom det er lett kramsnø som ikke er strødt og gått litt på, da fester jo snøen seg til hjula, som ved omtrent alle andre vogner, vil jeg tro. Men kan absolutt anbefale den! Vi skal selge vår snart, til fordel for søskenvogn ettersom storebror enda er så liten, og ikke enda går i barnehage, at vi trenger vognplass til de begge to. Hvis ikke hadde vi nok ikke solgt vogna!:) Så jeg tenker jo selvfølgelig at du velger en supervogn, da, siden vi selv har vært så fornøyde :joyful:
 
Back
Topp