Emmaljunga Mondial Duo

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Jeg har sett meg ut Emmaljunga Mondial Duo i hvitt skinn, men jeg kan jo virkelig ingenting om barnevogner. Noen som har erfaring med denne?

Har edge. Liker den, men den er stor og tung. Kjøpt en emmaljunga scooter nå som vi bruket istedenfor.. hun er nå 14mnd.
Jeg liker vogna altså, det er ikke det men det er en tung vogn. Bag delen er stor og fin med god plass men trur jeg hadde gått for en kombivogn og ikke duovogn hvis jeg skulle valgt igjen. Selene i sportdelen er alt for lange også. Men vi har aldri hatt noen problemer med vogna. Men for 10000 burde den holde i mer enn 1år også :) Bruker nok egden til lillesøster/bror som kommer å kjøper en trehjuling når h*n blir 1 år. P.s jeg skulle ALDRI ha en trehjuling..
03.02.14

Hadde emmaljunga sport classic til eldste, og var veldig fornøyd. Nå var det sportsvogna da, hadde en sånn gammel simo classic som babyvogn.
Selv tenker jeg å kjøpe citybag til vogna jeg allerede har, og så bytte på den og silver cross'en min. Silver Cross'en er for stor og tung til gåturer, men fin til byturer.

Om noen ønsker en simo classic exlusive så har jeg en til salgs :)

Emmaljunga city cross er kanskje et bedre alternativ da? Jeg vil ha en lett vogn som jeg kan gå lange turer med!

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Om du eller mannen din ikke er kjempe lange trur jeg citycrossen er et godt valg. Husker ikke i farta hva den veier med edgen veier vel 18,6kg eller noe sånt. Cityen kanskje 12 eller rundt der omkring.

03.02.14

Om du eller mannen din ikke er kjempe lange trur jeg citycrossen er et godt valg. Husker ikke i farta hva den veier med edgen veier vel 18,6kg eller noe sånt. Cityen kanskje 12 eller rundt der omkring.

03.02.14
19kg veier mondial skinn og City ca 14

03.02.14

Åkej, det er ganske stor forskjell... Tror jeg må vurdere city cross da ja :) takk for hjelpen!

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Sniker fra april :p jeg har den i sort skinn med sportsunderstell.
Stor og kjempe god vogn :) anbefale på d sterkeste:D
Meen en fordel å ha stor bil,vi har volvo v60 2013 mod og der får jeg ikke vogna m bag inn i bagasjerommet! Må ha baggen i baksetet... Men vogna er knall god;)
Helena 8/4-13 :D<3

Sniker fra april :p jeg har den i sort skinn med sportsunderstell.
Stor og kjempe god vogn :) anbefale på d sterkeste:D
Meen en fordel å ha stor bil,vi har volvo v60 2013 mod og der får jeg ikke vogna m bag inn i bagasjerommet! Må ha baggen i baksetet... Men vogna er knall god;)
Helena 8/4-13 :D<3

Takk for svar! Jeg begynner å tenke at den blir for stor, og heller kanskje mer mot city cross i stedet.. Men jeg skal hvertfall ha en Emmaljunga, synes det er innmari fine vogner! :)

Emmaljunga har aldri vært aktuelt hos oss. Har ikke tall på alle som skryter disse beistene av noen vogner opp i skyene, og så går det maks ett år, så skal de ha sportsvogner. Da blir det dyrt altså! Må innrømme jeg ler litt inni meg da. De skal ha stødige firhjulinger, men i lengden er det bare prakk med de og de blir stående for de er for tunge og upraktiske. Har hatt kun hatt ei vogn jeg og den skal lillesnupp ha også. Har geniale Mountain buggy urban jungle og vil ikke ha noe annet, for da har jeg alt jeg trenger. Trenger ikke ha ei bagvogn, ei anna sportsvogn og i tillegg ei trille, som mange har. Den veier 11 kg, litt mer med bagen. Lang, men flat sammenlagt. Vi har dobbelt hundebur til to store hunder og må løfte den oppå buret i bilen, om alle skal med. Så må ha ei lett og lita vogn. Og uansett bur eller ikke, hadde jeg ikke orka tyngre vogn.
Har ikke hatt noe problem på vinterføre eller grusføre ( vi bor på landet), som mange argumenterer mot trehjulinger. Ikke er den lett og bikke heller. Jeg går tur med hundene med den. Eneste ulempen er at jeg ikke kan ha ungen vendt mot meg i sportsdelen.
Så jeg tror jeg har spart mye penger med å unngå Emmaljunga;-)

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!

Emmaljunga har aldri vært aktuelt hos oss. Har ikke tall på alle som skryter disse beistene av noen vogner opp i skyene, og så går det maks ett år, så skal de ha sportsvogner. Da blir det dyrt altså! Må innrømme jeg ler litt inni meg da. De skal ha stødige firhjulinger, men i lengden er det bare prakk med de og de blir stående for de er for tunge og upraktiske. Har hatt kun hatt ei vogn jeg og den skal lillesnupp ha også. Har geniale Mountain buggy urban jungle og vil ikke ha noe annet, for da har jeg alt jeg trenger. Trenger ikke ha ei bagvogn, ei anna sportsvogn og i tillegg ei trille, som mange har. Den veier 11 kg, litt mer med bagen. Lang, men flat sammenlagt. Vi har dobbelt hundebur til to store hunder og må løfte den oppå buret i bilen, om alle skal med. Så må ha ei lett og lita vogn. Og uansett bur eller ikke, hadde jeg ikke orka tyngre vogn.
Har ikke hatt noe problem på vinterføre eller grusføre ( vi bor på landet), som mange argumenterer mot trehjulinger. Ikke er den lett og bikke heller. Jeg går tur med hundene med den. Eneste ulempen er at jeg ikke kan ha ungen vendt mot meg i sportsdelen.
Så jeg tror jeg har spart mye penger med å unngå Emmaljunga;-)

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!
Vi får ikke lov å ha 3hjuling i barnehagen

03.02.14

Ok?! Hvorfor ikke? Jeg har jobbet i barnehage, det var pga alle firhjulingene der jeg absolutt skulle ha trehjuling. Får vondt i skuldrene av tanken på firhjulinger! Av og måtte legge all mi vekt på vogna for å sno de ut igjennom dørene. Den ene trehjulingen der var det bare og trille rett ut, den snudde på femøringen og slapp og bruke makt på vende den.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Vi låner forresten vogn i bhg.

Jeg har ikke lyst på trehjuling, synes rett og slett ikke at de er noe fine, har mer sansen for tradisjonelle vogner, men det er jo en smaksak. Jeg begynner å skjønne at mondialen blir for tung, men Emmaljunga city cross er jo ganske enkel å forholde seg til. Nå har jeg aldri eid en selv, men min søster er storfornøyd med den og bruker bare den. Tror nok jeg skal tenke på det noen måneder til, så får vi se hva jeg ender opp med :)

Jeg har ikke lyst på trehjuling, synes rett og slett ikke at de er noe fine, har mer sansen for tradisjonelle vogner, men det er jo en smaksak. Jeg begynner å skjønne at mondialen blir for tung, men Emmaljunga city cross er jo ganske enkel å forholde seg til. Nå har jeg aldri eid en selv, men min søster er storfornøyd med den og bruker bare den. Tror nok jeg skal tenke på det noen måneder til, så får vi se hva jeg ender opp med :)
:)

03.02.14

Ok?! Hvorfor ikke? Jeg har jobbet i barnehage, det var pga alle firhjulingene der jeg absolutt skulle ha trehjuling. Får vondt i skuldrene av tanken på firhjulinger! Av og måtte legge all mi vekt på vogna for å sno de ut igjennom dørene. Den ene trehjulingen der var det bare og trille rett ut, den snudde på femøringen og slapp og bruke makt på vende den.

Spurte ikke hvorfor jeg

03.02.14

Sniker litt. Jeg har edge duo med classik understell og er kjempe fornøyd, har brukt/bruker enda den til storebror (1,5år) og blir å bruke den til den lille som kommer i januar. Hvis du er ei jente som tåler å løfte litt så er den ikke tung i det hele tatt (syns jeg), men har hørt at andre syns det så er vel hva du er vant til fra før :) og min erfaring er at andre som har kjøpt noe annet ender som regel opp med emmaljunga tilslutt. Men det er en smaksak :)

venter på lillebror/søster 25.01.14

Sniker litt. Jeg har edge duo med classik understell og er kjempe fornøyd, har brukt/bruker enda den til storebror (1,5år) og blir å bruke den til den lille som kommer i januar. Hvis du er ei jente som tåler å løfte litt så er den ikke tung i det hele tatt (syns jeg), men har hørt at andre syns det så er vel hva du er vant til fra før :) og min erfaring er at andre som har kjøpt noe annet ender som regel opp med emmaljunga tilslutt. Men det er en smaksak :)

venter på lillebror/søster 25.01.14

:) godt sagt
03.02.14

Jeg har samme understellet. Men denim bag/sportsdel :) er knall fornøyd med vogna og kommer aldri til å bytte :)

Back
Topp