Emmaljunga i Sverige vs Norge

Nissemor

Forelsket i forumet
Desemberskattene 2014
Vi har endelig(!) bestemt oss for vogn og har landet på en Emmaljunga Mondial i fargen Anthrazit med De Luxe Chrome leather understell. Prisen i Norge er 10 000,-
Har hørt at det skal være så mye å spare på å kjøpe i Sverige og lurte på om noen her kan bekrefte/ avkrefte det?

Vi ønsker også stelleveske i samme farge men ellers ikke noe annet utstyr.

❤️Venter en gutt i desember ❤️

Vi sjekket opp dette, vi bor nær grensen og kunne tenkt oss dette om det var noe å spare på det.. Men vi fikk beskjed om at det kun var valutaforskjellen man sparte inn siden de forholder seg til samme prislista for de ulike modellene :) For oss ville det vært snakk om 700,- kr.. Vi kjøpte altså i Norge siden vi fikk stelleveske på kjøpet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi sjekket opp dette, vi bor nær grensen og kunne tenkt oss dette om det var noe å spare på det.. Men vi fikk beskjed om at det kun var valutaforskjellen man sparte inn siden de forholder seg til samme prislista for de ulike modellene :) For oss ville det vært snakk om 700,- kr.. Vi kjøpte altså i Norge siden vi fikk stelleveske på kjøpet :)

Det er mitt inntrykk også, men er så mange som sier at de har spart 2-3000(!) men vet ikke om det gjelder andre emmaljunga modeller? Hvor kjøpte du, siden du fikk stelleveske på kjøpet?

Vi sparte mye!
Vi kjøpte emmaljunga city cross med bag og sportsdel. Vi fikk også med stelleveske, regntrekk og paraply. Husker ikke helt totalprisen, men husker det utgjorde noen tusenlapper i forskjell!
Vi kjøpte på kattis babyshop i Strømstad.

Var mer forskjell enn valutaforskjellen når jeg skjekket fjorårets prisliste. Men du finner prisliste på de svenske sidene, så kan du skjekke modellen dere skal ha. :)

Kjøpte en Edge Duo i Sverige til under halv pris, siden neste års modeller var på vei inn i butikken. Sen høst/tidlig vinter virker som et bra tidspunkt å kjøpe på, da butikker gjør plass til nye modeller. Sparte 4000-5000 kr på det!

~ Tre blir fire til jul ~

Mye mulig vi har fått feil info i og med at vi ikke var fysisk å sjekket i Sverige og jeg la det litt på hylla når vi fikk den beskjeden :P Men jeg kjøpte vognen min i Horten :)

Det er mitt inntrykk også, men er så mange som sier at de har spart 2-3000(!) men vet ikke om det gjelder andre emmaljunga modeller? Hvor kjøpte du, siden du fikk stelleveske på kjøpet?

Glemte å quote :P

Kjøpte en Edge Duo i Sverige til under halv pris, siden neste års modeller var på vei inn i butikken. Sen høst/tidlig vinter virker som et bra tidspunkt å kjøpe på, da butikker gjør plass til nye modeller. Sparte 4000-5000 kr på det!

Nå er det ikke utgående farge vi skal ha så da er det vel ikke noe ekstra rabatt? Fikk du priser over Mail eller bor du såppass nærme at du kan dra over å se selv?

Nå er det ikke utgående farge vi skal ha så da er det vel ikke noe ekstra rabatt? Fikk du priser over Mail eller bor du såppass nærme at du kan dra over å se selv?

Hos kattis babyshop kan du bare be om pris på epost i alle fall :-)

Hmm, nei, hvis det er nyeste modell du skal ha så er det vel ikke så mye å hente. Jeg lette på www.blocket.se (kryss av for "Företag" og søk på Emmaljunga i det området du ønsker). Babyproffsen hadde lagt ut mange vogner, så da var pris oppført.

Vi har endelig(!) bestemt oss for vogn og har landet på en Emmaljunga Mondial i fargen Anthrazit med De Luxe Chrome leather understell. Prisen i Norge er 10 000,-
Har hørt at det skal være så mye å spare på å kjøpe i Sverige og lurte på om noen her kan bekrefte/ avkrefte det?

Vi ønsker også stelleveske i samme farge men ellers ikke noe annet utstyr.

Akkurat den vogna med samme understell vurderte vi- den er så fin :D

Det syntes vi og :) bare av ren nysgjerrighet hva endte dere opp med og hvorfor?

Vi endte opp med Silver Cross Elegance- etter mye vurdering frem og tilbake. Synes den er like fin- men jeg likte at den var helt sort, så det var vel bare det som avgjorde det til slutt. ImageUploadedByBV Forum1410688920.299354.jpg

Den er like stor, har mer eller mindre de samme "funksjonene" og kvalitetene som emmaljunga. Litt negativt at vi ikke får adapter til bilsete (annet enn silver cross sitt), og at vanilje har en butikk å gå til i Norge om det skulle være noe med vogna (bestilte på nett). Sparte heldigvis ett par tusen på vogna i forhold til emmaljunga, så følte det gikk litt opp i opp :)

Vi endte opp med Silver Cross Elegance- etter mye vurdering frem og tilbake. Synes den er like fin- men jeg likte at den var helt sort, så det var vel bare det som avgjorde det til slutt. Vis vedlegget 77624

Den er like stor, har mer eller mindre de samme "funksjonene" og kvalitetene som emmaljunga. Litt negativt at vi ikke får adapter til bilsete (annet enn silver cross sitt), og at vanilje har en butikk å gå til i Norge om det skulle være noe med vogna (bestilte på nett). Sparte heldigvis ett par tusen på vogna i forhold til emmaljunga, så følte det gikk litt opp i opp :)
Så fin den var skjønner godt at du er fornøyd med den!

Jeg vet mange som har sart en god del penger på å kjøpe vogn i Sverige, ville sjekket opp før jeg kjøpte i Norge hvertfall

2014 modellene er på tilbud om de ikke er utsolgt nå :) vår mondial deluxe med svingbarehjul betalte vi "bare" 8800, så sparte 1000-2000. Men hørt det er billigere i Sverige ja..

Back
Topp