Emmaljunga edge duo vs. smart duo

FRK John Deere

Forumet er livet
Emmaljunga edge duo vs. smart duo

Fordeler og ulemper med hver av vognene, noen som kan hjelpe meg?

Ingen med erfaring fra smart dou'en??

Føler den blir litt mindre og mer handtelig enn edgen, men samtidig mister den endel finesser og valg..

Skal prøve å påpeke de forskjellene jeg ser[:)]

Edge duo combi er tyngre i vekt. Den har også lufting i bunnen på bagen (noe jeg fant ut at ikke var nødvednig for oss når prisforskjellen var på 2000 kr), noe den andre ikke har. På denne kan du snu kjøreretningen uten å løfte av bagen. Edgen har teleskophåndtak, mens på smarten endrer du høyden på håndtaket slik som du gjør på simovogner.

Smart combi duo er lettere enn edgen, noe jeg synes var et pluss. Tror den tar LITT mindre plass i bilen også. Smart duo combi har ikke så mange detaljer på trekket som edgen, det likte vi med den. Det er litt mere tungvint å snu kjøreretninger, for du må løfte bagen å snu den.

Ellers var det ikke store forskjellene som jeg ser det. Smarten er bare en enklere utgave av edgen, ikke så mye dill og dall. Derfor valgte vi smarten, synes ikke de finessene som er ekstra på edgen var verdt å betale 2000 kr mer for.

Tusen takk alle sammen for råd!
Er helt sikker på at vi skal ha en smart duo combi[:D] (nå)

Så herlig å ha det klart..[:D] Husker da vi drev å leita, og hvor fornøyd jeg var da vi hadde bestemt oss. Enda mer fornøyd da vi fikk den[;)]

ORIGINAL: idamora

Edge duo combi er tyngre i vekt. Den har også lufting i bunnen på bagen (noe jeg fant ut at ikke var nødvednig for oss når prisforskjellen var på 2000 kr), noe den andre ikke har. På denne kan du snu kjøreretningen uten å løfte av bagen. Edgen har teleskophåndtak, mens på smarten endrer du høyden på håndtaket slik som du gjør på simovogner.

Smart combi duo er lettere enn edgen, noe jeg synes var et pluss. Tror den tar LITT mindre plass i bilen også. Smart duo combi har ikke så mange detaljer på trekket som edgen, det likte vi med den. Det er litt mere tungvint å snu kjøreretninger, for du må løfte bagen å snu den.

Hmm. Vi kjøpte hva vi trodde var en Edge brukt, men da vi kom hjem og fikk sjekka litt mer på nett så jeg at det var en Smart.
Men den har da lufting i bunnen, vendbart teleskop håndtak (behøver ikke ta av bagen, men mulig sportsdelen?), og bagen er akkurat like stor som på Edgen?

Vi har smart duo!!

Jag er superfornøyd!!

Det er bare tatt vekke litt sånn special greier - ektra støtdemper osv....

Har ikke savnet det overhode..... men det er da vi da!!!!

Back
Topp