Emmaljunga Edge Duo for tung?

Har emmaljunga edge duo og passer meg perfekt som er 175. men triller svigermor eller mamma den som er 160 og noe så ser det dumt ut haha. ser ut som unger begge to. men de liker vogna og synes den er god lell. Men de hadde nok ikke kjøpt den om de selv skulle ha baby.tror jeg.

Hadde den i noen mnd før jeg bytta ut den.. Bor et stykke opp i en bakke og, så ble utrolig tungt å dytte vogna opp med unge, handleposer osv.. 

Den er ikke tung å ta inn og ut av bilen, for det er jo snakk om sekunder, det værste (syns jeg) var å dytte styret ned hele tiden for å svinge, spesielt på kjøpesenter/butikk.. Og den er umulig å bruke på trange butikker, og hvis du skal inn og ut av bilen ett par ganger..

Ville definitivt tatt City cross istedet!!

Vi har den med sportsunderstell. Jeg syns ikke det er noe problem å løfte den inn og ut av bilen i det hele tatt. I tillegg bor vi midt i en bratt bakke men jeg syns ikke vekta er noe problem her heller! =) Er kjempefornøyd med den og kommer til å bruke den på neste unge og.

Dollface skrev:
city cross med city bag veier i følge barnevognguiden.no 11 kg.

duo edge sportsvogndel: 19,3 kg
duo edge bagvogn: 18,5 kg
(det står ikke hvilket understell det er veid med, men jeg vet at sportsunderstellet er tyngst..)

Brio happy veier 15,5 kg med compact understell, 13,9 kg med standard teleskop understell og 12,7 kg med light teleskop understell

Simo duo veier 16,8 kg
Simo kombi veier 20.8 som bagvogn (da har du jo både bag og sportsdelen på samtidig...) og 16,9 kg som bare sportsvogn.

Bugaboo Cameleon er en duovogn og veier 9 kg. Skulle ønske vi kjøpte den mye før vi gjorde!

Back
Topp