Nå har vi kjøpt barnevogn!!
Hehe, det var ikke helt planen å kjøpe enda, men sånn gikk det bare... Var innom en butikk, og så City Cross i fjorårets farge Beige Beauty. Og den var jo bare helt nyyyyydelig! Men - den er jo så lys, så vi tenkte det kanskje var litt upraktisk - særlig sportsvogndelen (når barnet spiser, har på skitne støvler, er i barnehagen osv...)... Så vi kikket på neste års farger, og det var egentlig ingen vi syntes var så veldig fine... Derimot så vi på 2011-modellen med Grey Flowers, samme som du likte, Fru+2. Og den var jo også utrolig flott! Men den fargen er jo utgående, og helt umulig å få tak i! Måtte styre og ordne - ringte og besøkte mange butikker (ringte også over til Sverige!) - før vi klarte å karre oss til vogn+bag+stelleveske+stormtrekk i Grey Flower - fra tre ulike butikker i Oslo og utenbys :D Men fikk til slutt kjøpt alt i samme farge :) Hurra!
Litt tips ift butikker og priser til de av dere som ikke har kjøpt enda: Vi endte opp med en samlet pris på nesten 9000 kr - men det var jo vi som var litt sta og ville ha den fargen.... ;) Det kommer forresten en brown flowers til høsten, den var vårt 2012-alternativ. Jeg sjekket priser rundt omkring, og dette var resultatet: De har City Cross på Rudo og Baby shop i Oslo, men ikke på Barnas Hus. De har den også på Kattis babyshop i Strømstad, men ikke på Happyland eller Babyproffsen i Svinesund. På Kattis kommer neste års modell til å koste ca 7900 SEK som tilsvarer i underkant av 7000 NOK (inkl stelleveske og stormtrekk). De har også igjen noen 2011-modeller (bl.a. dark beige og noen svarte modeller) til samme pris. MEN husk at ved ev. feil osv må vognen tas med til den butikken også. De hadde også 2011-modellene Beauty Beige både på Kattis (mange igjen) og Baby shop på Ryen (1 igjen!), begge til ca 8000 NOK. På Rudo vet jeg ikke hvilke farger de har igjen fra 2011, men vet at hele pakken der kommer på nesten 9000 kr (5400+2200+750+450), jo mindre de selger til pakkepris da (det sjekket ikke vi).
Ang. service fikk jeg veldig god service pr telefon av Kattis i Sverige - hun var kjempehyggelig! Har også hørt veldig mye bra om den butikken servicemessig. På Babyshop Ryen fikk jeg inntrykk av at de hadde mye peiling og var veldig ærlige - ikke "selgende" men veldig flinke. På Rudo Grønland syntes jeg det varierte litt - snakket med ei som var veldig hyggelig og flink, men også med ei som knapt snakket norsk og ikke virket som hadde så mye peiling... Var også innom Barnas hus, men de hadde jo ikke vognen vi ønsket oss, så snakket ikke så mye med dem. Men de har en stor skillevegg midt i lokalet - og selv om jeg kikket på klær og annet utstyr i ca 30 minutter var det ingen som spurte om jeg ville ha hjelp - de var litt fraværende...
Håper dette kanskje hjelper dere andre i jakten...!