Emmaljunga city cross

Fru+2

Forumet er livet
Noen som har erfaring om denne vogna?
Vi vuderer å kjøpe denne, men greit å høre om folk er fornøyd med den
Hva er best city bag eller mykbag?
Hadde simo kombi forje gang og var fornøyd med den men synnes den var litt tung inn og ut av bilen. Så lyst på noe som er lettere denne gangen

Henger meg på denne! Vi også vurderer denne - hørt at den skal være bra på alle typer underlag og fører, og at bagen er ok stor til å være kombi. Og ikke minst at den ikke er alt for tung :) Leste mye bra om den på barnevognguiden.no, du kan jo lese mer der. Men ønsker gjerne flere tips og råd!

En ting jeg særlig lurer på er: City crossen har ikke vendbart håndtak. Er det noe jeg kommer til å savne??!

Har nettopp kjøpt meg citycrossen! Har ikke brukt den enda men måtte prøvekjøre den litt;) den er superlett å løfte og trille og er kjempeenkel og ta inn og ut av bilen! Tar veldig liten plass i bilen også! Det at det ikke er vendbart håndtak har ingen ting å si, du bare klikker på baggen eller sportsdelen den veien du ønsker å ha den ;) 

Sniker i fra september 2011 :))

Jeg har emma city cross til min sønn og kommer til å fortsette med den til nr 2 som nå er på vei! Jeg har vært 100% fornøyd med den og anbefaler den absolutt på det varmeste! Jeg har ikke soft bag men city bag og ja, er som sagt veldig fornøyd! Hadde denne vognen gjennom forrige lange og harde vinter og den var suuper!

Jeg har også city cross med city bagen. Veldig greit med city bag, for den brukte jeg når hun skulle sove på dagtid. Da bare flyttet jeg med meg bagen dit jeg var i huset, eller hvis jeg var på besøk. Har ikke prøvd myk bag, men city bag er nok endel mer stabil til slikt bruk. Ellers er jeg også kjempefornøyd med selve vognen. Grei størrelse og vekt + super på alle underlag. Bagen og sportsdelen kan du snu den veien du vil, og håndtaket kan du regulere i høyden (vippe opp og ned). God plass under vognen også.

Enig med dei andre som har vognen her! Er veldig fornøgd. Passer veldig godt i vår bil slik at vi får plass til litt andre ting enn berre vogn. Eg har ikkje savna å kunne snu håndtaket, er lett å snu bagen eller sportsdelen. Vesla har sove i vogna sia ho var lita og gjere det enda.

Vi har idag vært å fått kjøpt City crossen kommende mormor som spanderte vogna. Vi skal kjøpe city bag til å bruke først. Men angrer ikke for fem ører på city crossen. den er nydelig lett og mindre en de vanlige duo vognene. for å si det helt ærlig de er jo gigantiske!! Jeg tror ikke jeg hadde fått plass i bilen og jeg har stasjonsvogn.

Hmm du tenker den der quattro baggen til å legge oppi vogna. Jeg syntes den ble tumlete egentlig. synes det er greier å bytte fra bag til sportdel egentlig ;)

Men city crossen er en LETT vogn. enkel å bruke ikke veier den for mye heller og jeg synes den er super brukervennlig.

LILLESPIRE skriver :En ting jeg særlig lurer på er: City crossen har ikke vendbart håndtak. Er det noe jeg kommer til å savne??!
NEI det tror jeg ikke du vil savne. For å være ørlig så ser jeg ikke for meg at man skal drive å endre retning på vogna hver dag. Når barnet er så stort så snur man jo bare sportbaggen andre veien.. og du snur den jo ikke tilbake igjen akkurat.

Jeg elsker Emmaljunga city crossen min =)

Takker for svar :-) Så godt å høre dere er fornøyd, blir nok en slik med city bag.
Var quattrobagen jeg tenkte på, men tror det er smartere med city bag på vinter tid.
Åssen farger har dere eller skal dere kjøpe?

Jeg hadde falt for grey flower men den har de ikke lenger. Så venter nå på å vite kjønnet før vi bestemmer oss.

Jeg har grønn bag (tror den het forest) og svart sportsdel (2009 modell)

Mnn82 skrev:
Jeg har emma city cross til min sønn og kommer til å fortsette med den til nr 2 som nå er på vei! Jeg har vært 100% fornøyd med den og anbefaler den absolutt på det varmeste! Jeg har ikke soft bag men city bag og ja, er som sagt veldig fornøyd! Hadde denne vognen gjennom forrige lange og harde vinter og den var suuper!

Signerer denne! Denne gangen er vi så heldig å få låne en mykbag i tillegg, så kan vi bytte på.:) Veldig kjekt å ha mykbagen i sportsdelen hvis man har tenkt å bruke et søskensete i tillegg. Det kan man ikke på citybagen. Vi har fargen dark grey, og er kjempefornøyd med den. Passer både gutt og jente.:)

Jeg har en emmaljunga edge duo med sportsunderstell som jeg brukte til førstemann. Men den syns jeg er blitt så tung nå, så skal selge den og heller kjøpe en city cross. Den er mye lettere. Nå som sønnen min veier litt over 10 kg og vogna veier 19 kg. Blir det jo ca 30 kg å trille. Begynner å bli litt tungt for meg nå :-/ 
Så da skal jeg kjøpe en bag til city crossen og bruke den til den lille i magen.

Jeg har en emmaljunga edge duo med sportsunderstell som jeg brukte til førstemann. Men den syns jeg er blitt så tung nå, så skal selge den og heller kjøpe en city cross. Den er mye lettere. Nå som sønnen min veier litt over 10 kg og vogna veier 19 kg. Blir det jo ca 30 kg å trille. Begynner å bli litt tungt for meg nå :-/ 
Så da skal jeg kjøpe en bag til city crossen og bruke den til den lille i magen.

Siden jeg er så liten er City Cross den eneste vogna jeg klarer å trille faktisk. Prøvde å bære bagen, men den ble for stor for lille meg. Så jeg ble anbefalt quadrolift i stedet for hardbag. Det er noe jeg kommer til å gå for - utent vil. koster mindre, kan brukes lengre, lettere å vaske og å bære - valg avgjort mao. Tenkte å kjøpe brukt, det ser jeg at er veldig greit selv om prisene fortsatt er stive......

Min sambo på 190 cm sliter nok litt med å trilel vogna, men det får heller være, jeg må nesten klare å bruke den jeg.....

Nå har vi kjøpt barnevogn!!

Hehe, det var ikke helt planen å kjøpe enda, men sånn gikk det bare... Var innom en butikk, og så City Cross i fjorårets farge Beige Beauty. Og den var jo bare helt nyyyyydelig! Men - den er jo så lys, så vi tenkte det kanskje var litt upraktisk - særlig sportsvogndelen (når barnet spiser, har på skitne støvler, er i barnehagen osv...)... Så vi kikket på neste års farger, og det var egentlig ingen vi syntes var så veldig fine... Derimot så vi på 2011-modellen med Grey Flowers, samme som du likte, Fru+2. Og den var jo også utrolig flott! Men den fargen er jo utgående, og helt umulig å få tak i! Måtte styre og ordne - ringte og besøkte mange butikker (ringte også over til Sverige!) - før vi klarte å karre oss til vogn+bag+stelleveske+stormtrekk i Grey Flower - fra tre ulike butikker i Oslo og utenbys :D Men fikk til slutt kjøpt alt i samme farge :) Hurra!

Litt tips ift butikker og priser til de av dere som ikke har kjøpt enda: Vi endte opp med en samlet pris på nesten 9000 kr - men det var jo vi som var litt sta og ville ha den fargen.... ;) Det kommer forresten en brown flowers til høsten, den var vårt 2012-alternativ. Jeg sjekket priser rundt omkring, og dette var resultatet: De har City Cross på Rudo og Baby shop i Oslo, men ikke på Barnas Hus. De har den også på Kattis babyshop i Strømstad, men ikke på Happyland eller Babyproffsen i Svinesund. På Kattis kommer neste års modell til å koste ca 7900 SEK som tilsvarer i underkant av 7000 NOK (inkl stelleveske og stormtrekk). De har også igjen noen 2011-modeller (bl.a. dark beige og noen svarte modeller) til samme pris. MEN husk at ved ev. feil osv må vognen tas med til den butikken også. De hadde også 2011-modellene Beauty Beige både på Kattis (mange igjen) og Baby shop på Ryen (1 igjen!), begge til ca 8000 NOK. På Rudo vet jeg ikke hvilke farger de har igjen fra 2011, men vet at hele pakken der kommer på nesten 9000 kr (5400+2200+750+450), jo mindre de selger til pakkepris da (det sjekket ikke vi).

Ang. service fikk jeg veldig god service pr telefon av Kattis i Sverige - hun var kjempehyggelig! Har også hørt veldig mye bra om den butikken servicemessig. På Babyshop Ryen fikk jeg inntrykk av at de hadde mye peiling og var veldig ærlige - ikke "selgende" men veldig flinke. På Rudo Grønland syntes jeg det varierte litt - snakket med ei som var veldig hyggelig og flink, men også med ei som knapt snakket norsk og ikke virket som hadde så mye peiling... Var også innom Barnas hus, men de hadde jo ikke vognen vi ønsket oss, så snakket ikke så mye med dem. Men de har en stor skillevegg midt i lokalet - og selv om jeg kikket på klær og annet utstyr i ca 30 minutter var det ingen som spurte om jeg ville ha hjelp - de var litt fraværende...

Håper dette kanskje hjelper dere andre i jakten...!

LilleSpire skrev:
Nå har vi kjøpt barnevogn!!

Hehe, det var ikke helt planen å kjøpe enda, men sånn gikk det bare... Var innom en butikk, og så City Cross i fjorårets farge Beige Beauty. Og den var jo bare helt nyyyyydelig! Men - den er jo så lys, så vi tenkte det kanskje var litt upraktisk - særlig sportsvogndelen (når barnet spiser, har på skitne støvler, er i barnehagen osv...)... Så vi kikket på neste års farger, og det var egentlig ingen vi syntes var så veldig fine... Derimot så vi på 2011-modellen med Grey Flowers, samme som du likte, Fru+2. Og den var jo også utrolig flott! Men den fargen er jo utgående, og helt umulig å få tak i! Måtte styre og ordne - ringte og besøkte mange butikker (ringte også over til Sverige!) - før vi klarte å karre oss til vogn+bag+stelleveske+stormtrekk i Grey Flower - fra tre ulike butikker i Oslo og utenbys :D Men fikk til slutt kjøpt alt i samme farge :) Hurra!

Litt tips ift butikker og priser til de av dere som ikke har kjøpt enda: Vi endte opp med en samlet pris på nesten 9000 kr - men det var jo vi som var litt sta og ville ha den fargen.... ;) Det kommer forresten en brown flowers til høsten, den var vårt 2012-alternativ. Jeg sjekket priser rundt omkring, og dette var resultatet: De har City Cross på Rudo og Baby shop i Oslo, men ikke på Barnas Hus. De har den også på Kattis babyshop i Strømstad, men ikke på Happyland eller Babyproffsen i Svinesund. På Kattis kommer neste års modell til å koste ca 7900 SEK som tilsvarer i underkant av 7000 NOK (inkl stelleveske og stormtrekk). De har også igjen noen 2011-modeller (bl.a. dark beige og noen svarte modeller) til samme pris. MEN husk at ved ev. feil osv må vognen tas med til den butikken også. De hadde også 2011-modellene Beauty Beige både på Kattis (mange igjen) og Baby shop på Ryen (1 igjen!), begge til ca 8000 NOK. På Rudo vet jeg ikke hvilke farger de har igjen fra 2011, men vet at hele pakken der kommer på nesten 9000 kr (5400+2200+750+450), jo mindre de selger til pakkepris da (det sjekket ikke vi).

Ang. service fikk jeg veldig god service pr telefon av Kattis i Sverige - hun var kjempehyggelig! Har også hørt veldig mye bra om den butikken servicemessig. På Babyshop Ryen fikk jeg inntrykk av at de hadde mye peiling og var veldig ærlige - ikke "selgende" men veldig flinke. På Rudo Grønland syntes jeg det varierte litt - snakket med ei som var veldig hyggelig og flink, men også med ei som knapt snakket norsk og ikke virket som hadde så mye peiling... Var også innom Barnas hus, men de hadde jo ikke vognen vi ønsket oss, så snakket ikke så mye med dem. Men de har en stor skillevegg midt i lokalet - og selv om jeg kikket på klær og annet utstyr i ca 30 minutter var det ingen som spurte om jeg ville ha hjelp - de var litt fraværende...

Håper dette kanskje hjelper dere andre i jakten...!

Gratulerer med vognkjøp den fargen du har valgt er kjempe fin.

Back
Topp