Emma surpromp

KathMor

Forumet er livet
Er så ille for tiden, .... for et tempremant.. og sinna og sur, tåler ingenting .. gud hjelpe om det ikke går hennes vei... skriker og er ja... ufordragelig... Barnehagen sier og hun er litt i dårlig humør som de så fint sier, på ettermiddagen...

Hun slutta å sove i barnehagen for noen uker siden, kjempe deilig og sovner momentant når hun blir lagt... Men så ille at jeg vurderer å la henne sove igjen!!??... Eller er det bare alderen? testig testing? Eller forsatt ikke vant med å ikke sove på dagen?

Er jo så man gruer seg for å hente henne om dagene da det er like sirkus hver dag med å få henne hjem, få henne i tøy.. [:o]

off sånn er aron om dagen også[&:] skifter kjempe fort.. men kan du ikke bare prøve å legge henne for å se om det er noe forskjell?? bare sånn for å se[8|] men det er helt sikkert aldern også.. de har funnet ut at de har en vilje og vil teste ut hvordan det fungerer i praksis[:)]

som å høre gutten min[:-] men han sover fortsatt i bhg, så trur ikke d vil hjelpe[:-] hehe... er nok alderen!

grusomt når d står på[&o]

Jeg tror at barna bruker lengre tid enn vi tro på å justere seg etter 0 dagsoving. AT når vi tror at de er over kneiken så har de selv såvidt skjønt endringen på en måte[8D].

Så jeg tror du bare må ri av deg denne stormen, jeg er nesten helt sikker på at hun blir blidere igjen etter noen dager/uker når endringene er på ordentlig inn i systemet hennes[:)][:)]

Ja, jeg er nok enig med dere - at det å sove på dagen vil bli et skritt tilbake igjen... Men dette er så tøft! Ekstra tøft når James er hjemme faktisk! for da skeier alt helt ut! Greit nok jeg er rimelig firkanta og streng, men det funker og Emma vet ikke om annet på en måte, så kommer james og er vinglepetter, soser litt, gjør ting veldig annerledels så hun nå skjønner hun har valg hun aldri har tenkt på før.. vanskelig å gå inn på alt, men det er fryktelig irriterende..

Men vi "krangler" hver dag... som sagt med en gang det går litt mot henne er helomvending og skriking og hyling... Synes det er litt stusselig å gå forsiktig i svingen med henne, en toåring! [>:] Og noen ganger så MÅ dressen på, i kan ikke gå med 2 tynne jakker oppå hverandre, med en altfor liten vist på utsiden og så gummistøvler UTEN sokker [&:][8D][X(]

Veldig motsetninger denne alderen her, for jeg koser meg virkelig når hun er i godt humør! HUn ler masse, vi koser oss, leker, bygger, lærer oss farger og synger sammen.. så i det neste er helvete løst fordi hun ikke fikk flere rosiner, eller fordi hun ikke fikk lov til å skrape nøkkelen på vindu.... *PUUHHH*

Sånn var det her når vi kuttet ut og....tok en stund før det gav seg. Men ho i litt sånn sutre trass igjen nå...[:@]

Dette må du nok bare igjennom...[8D][8D]

Kan trøste deg med at det går over... Om noen uker kanskje...[:D][:D]

Hold deg til dine prinsipper og regler og la henne hyle i vei.. Hun skjønner fort at det ikke nytter...[8D][;)]

Ja jeg vet jeg vet *bestiller seg litt ekstra tålmodighet og styrke*... for nå så er det samma hele tiden, selv om hun skjønner hun MÅ ha på tøy for å gå ut, så er det krangling hver dag.. BBAAAAHHHHHH[:'(]

SÅ nå gleder jeg meg jo til James reiser vettu[8D] Men da kal han være borte i 4 uker, så sier vel ikke det samma om 3 uker til men [&o]

ORIGINAL: *MissMe*

Dette må du nok bare igjennom...[8D][8D]

Kan trøste deg med at det går over... Om noen uker kanskje...[:D][:D]

Hold deg til dine prinsipper og regler og la henne hyle i vei.. Hun skjønner fort at det ikke nytter...[8D][;)]
Sign!

Helt enig mamma til jonas, hehe - er veldig godt å høre at det er flere i samma situasjon.. Noen ganger sitter jo en å lurer på hvor en gjorde det himla feil [:o]
Og som du sier, sier du en ting skal det gjøres helt motsatt! Hun stod foran søppeldøra i dag, jeg skulle hive noe og sa hun måtte flytte seg litt. Hun stod å tenkte litt før hun så på meg og dytta døra hardt igjen.... jadda [:-] Det gjenspeiler MYE syns jeg [8D]

[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

første dag alene (sambo er i Dublin), altså kvart på 7 på morgenen:

- jeg spør om han skal ha banan, nei. Nei da tar mor den, joda skal han plutselig ha den, men legger den ned på bordet for å la den bare ligge der.

- han finner chocco pops på MÅRRRAN, jeg tenker, la han få bitte litt mens mor ordner seg, hva gjør han? kaster alt utover hele gulvet.

-mor lemper han i soffan og sier at han ikke var noe snill, om må sitte der. Han forlater soffan med en gang og begynner å trø de i stykker. Mor lemper han tilbake, men han jumper fort ut.

- Mor kaster disse søtsakergreiene i spøla, han begynner å d opp der fra, mens han gråter... Mor knyter igjen, han prøver å få opp...

følte at alt gikk rett til helvete (sorry), men ikke kalrte jeg å være konsekvent m soffasittinga, ikke skal han ha choco pops på mårran (helst aldri)....åh... føler at jeg rett og slett ikke duger og liker ikke å ha en gutt som ikke gjør d mamma sier[:-]

sånn... så håper jeg at svømmeturen nå etter bhg blir som en drøm, og kveldsstellet,mat blir fantastisk[:D]

Sånn er dagene når Emmeli ikke har sovet den lille halvtimen midt på dagen.................... Så jeg hadde nok prøvd det igjen hvis jeg hadde det like "Ille" som dere...[:)]

samme her, har ei kjempesta frøken, og hun skal protestere for det meste...

når hun er blid er hun kjempeblid,og når hun er sint,er hun kjempesint.... [;)] Kan snu fort ja!

hun får sove 30 min i barnehagen,velger det selv hvis hun er trøtt. Men da sovner hun ikke før kl 21 på kvelden.[8|] De i barnehagen mener hun behøver og sove fordi hun blir litt sinna og sånt når hun blir småtrøtt.. Men er jo godt når hun sovner med engang,i stedet for å holde det gående.

håper det er en forbigående periode ja...[;)][&:]

Back
Topp