Noen som har vært borti det? Har snakket med en lege på Maigaard som ville at eggene skulle ligget i dette spesialmediumet. Kommer ikke så mye opp når jeg googler det. Han hadde mer tro på dette hos meg enn ass.hatching. Er det når eggene ligger i dette at de settes inn dag 2 eller 3? At de ikke kan dyrkes til blastocyst? Han skriver dette:
"Umiddelbart så tror jeg, at en af vejene til at komme videre vil være at dyrke æggene i specialmedium fra Origio. Dette medie synes at være godt, når problemet er gentagne aborter. Når man bruger dette medie synes celledelingerne at være mere kontrollerede og dette kan have betydning for om kromosomfejl opstår og graviditeten dermed bliver til en abort."
Et lite utdrag av svaret jeg fikk.
"Umiddelbart så tror jeg, at en af vejene til at komme videre vil være at dyrke æggene i specialmedium fra Origio. Dette medie synes at være godt, når problemet er gentagne aborter. Når man bruger dette medie synes celledelingerne at være mere kontrollerede og dette kan have betydning for om kromosomfejl opstår og graviditeten dermed bliver til en abort."
Et lite utdrag av svaret jeg fikk.