Elvie brystpumpe elektrisk

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Noen som har prøvd disse og kan komme med noe erfaring?

Har selv kun brukt medela sin elektriske pumpe tidligere og har vært veldig fornøyd med den. Men må si at det frister veldig å kunne pumpe med vanlig klær på imens jeg jobber. Noen som vet om dette funker greit, eller om det bare er oppskrytt?

Setter pris på alle svar ! :)

Jeg har kjøpt brukt og prøvd et par ganger. Den måler feil, men det henger nok sammen med at jeg har brukt lys bh. Fungerer godt, så lenge jeg får plassert traktene riktig. Liker ikke at det siste jeg pumpet renner ut trakten når jeg er ferdig, forsøker å bøte på det ved å helle det innover, men får det likevel ikke helt til. Håper jeg kan bruke den når jeg med tid og stunder skal tilbake på jobb

Har ingen erfaring selv, kun brukt medela, men vet flere her inne skryter veldig av den. Hadde jeg fått barn i dag hadde jeg definitivt investert i en slik.

Jeg foretrekker Medela fordi pumpen er mer skånsom mot brystknoppene. Jeg ble veldig sår på brystknoppene da jeg brukte Elvie, til tros for riktig str på brystskold. De reklamerer med at den er «nesten» lydløs og er diskret. Tja… jeg har store bryster naturlig. Brystpartiet blir betydelig mye større med pumpen under. I tillegg så syns jeg at den bråkte litt for mye. Jeg endte med å selge min da jeg gikk over til å fullpumpe. Ble da nødt til å ha dobbelt elektrisk pumpe og kunne ikke forsvare å kjøpe enda en fra Elvie. Men ser absolutt fordelen med pumpen. At man kan eks pumpe på reiser etc.

Ser nå at Medela har lansert en trådløs versjon av modellen Freestyle. Ungen min er kun 4,5 mnd, så hvis min nåværende Medela Swing ryker så kan det være at jeg prøver den nye versjonen av Freestyle.

Tusen takk for svar!
Jeg foretrekker Medela fordi pumpen er mer skånsom mot brystknoppene. Jeg ble veldig sår på brystknoppene da jeg brukte Elvie, til tros for riktig str på brystskold. De reklamerer med at den er «nesten» lydløs og er diskret. Tja… jeg har store bryster naturlig. Brystpartiet blir betydelig mye større med pumpen under. I tillegg så syns jeg at den bråkte litt for mye. Jeg endte med å selge min da jeg gikk over til å fullpumpe. Ble da nødt til å ha dobbelt elektrisk pumpe og kunne ikke forsvare å kjøpe enda en fra Elvie. Men ser absolutt fordelen med pumpen. At man kan eks pumpe på reiser etc.

Ser nå at Medela har lansert en trådløs versjon av modellen Freestyle. Ungen min er kun 4,5 mnd, så hvis min nåværende Medela Swing ryker så kan det være at jeg prøver den nye versjonen av Freestyle.

Har elvie og likte den, men syntes jeg måtte være veldig nøye med å sette den heeelt nøyaktig sammen/at den klikka et bittelite ekstra klikk på plass for å være sikker på at den fungerte godt nok og at den ikke lakk.
I tillegg er jeg helt enig i at det absolutt ikke er særlig diskret med mindre man synes det er normalt å se ut som om man har et halvt stort eple liggende utenpå den ene puppen. Kanskje om jeg hadde små bryster og gikk med den doble sånn at det ble likt på begge sider altså... men har E/F-cup (K i change sine) og det ser helt tullete ut med den utenpå. Og så lyser det også et lite lys på toppen, så om man ikke ser det på formen så ser man jo at den er der pga. lyset som lyser gjennom t-skjorta :hilarious:

MEN - til tross for småtingene, ELSKA at den var trådløs, og kommer absolutt til å bruke den igjen hvis vi får en til.
Merka ingenting til at jeg ble noe ekstra sår med denne, den var skånsom mot mine brystvorter, og jeg brukte den som avlastning i starten da jeg hadde problemer med sårhet.

Elsker den, og det at man kan putte den i bhen gjør at jeg aldri kommer til å prøve noe annet igjen. Kjøpte min brukt på tise eller finn, husker ikke. Men det ble nesten halve prisen, så anbefaler å kjøpe brukt. Jeg startet med Elvie Curve, og er veldig fornøyd med den også!

Bruker Elvie selv må si EE fornøyd men ulempen er at den har blitt ødlagt etter 2 mnd,gikk tilbake til butikken fikk beskjed at jeg må ta selv kontakt med produsenten fordi da går ting fortere.Gjorde det produsenten skal sende reservedeler til meg men det tar jo enormt langt tid.nå er jo det påske og alt kommer til å være stengt.Kommer ikke til å få resevedeler etter påsken.I mellom tiden har jeg ikke klart å pumpe meg skikkelig brukt medela sin men self får ingenting ut av den må sitte og holde en time (ca 1/2 time på hver bryst (enkel brystpumpe)itillegg til aleine med barna.Melken har også gått ned siden jeg ikke klarer å pumpe meg 8-12 ganger i døgnet.hadde butikken Kanksje informert om det før jeg kjøpte pumpen. sånhadde jeg Kanksje gått for en annen pumPe.Vet ike hva jeg skal gjøre mister jeg melken helt så er jo vitsen borte med å kjøpe en «håndfri»pumpe til nesten 4000kr

Bruker Elvie selv må si EE fornøyd men ulempen er at den har blitt ødlagt etter 2 mnd,gikk tilbake til butikken fikk beskjed at jeg må ta selv kontakt med produsenten fordi da går ting fortere.Gjorde det produsenten skal sende reservedeler til meg men det tar jo enormt langt tid.nå er jo det påske og alt kommer til å være stengt.Kommer ikke til å få resevedeler etter påsken.I mellom tiden har jeg ikke klart å pumpe meg skikkelig brukt medela sin men self får ingenting ut av den må sitte og holde en time (ca 1/2 time på hver bryst (enkel brystpumpe)itillegg til aleine med barna.Melken har også gått ned siden jeg ikke klarer å pumpe meg 8-12 ganger i døgnet.hadde butikken Kanksje informert om det før jeg kjøpte pumpen. sånhadde jeg Kanksje gått for en annen pumPe.Vet ike hva jeg skal gjøre mister jeg melken helt så er jo vitsen borte med å kjøpe en «håndfri»pumpe til nesten 4000kr
Hva med å kjøpe en brukt på Finn og så selge den når du får reservedeler? Ellers har jeg sett at det finnes ulike håndfri-pumper som er mye billigere. De ligger på 1-2000 kr her og der (ligner på elvie sin) og er doble

Hva med å leie på apotek, til du får reservedelene?

Jeg har Medela sin nye Freestyle Handsfree, digger den! SÅ befriende å komme hjem til den etter å være stuck med den Symphony på sykehuset. Appen er ikke så verst heller (dog litt buggy), med bluetooth holder den styr på pumpeøktene, og du kan bruke virtuelt melkelager og masse annet :happy:

Hei!noen i gruppen som har elektriske adapter til Elvie stride i noen dager som jeg kan låne i område rundt Teisen

Jeg har Medela sin nye Freestyle Handsfree, digger den! SÅ befriende å komme hjem til den etter å være stuck med den Symphony på sykehuset. Appen er ikke så verst heller (dog litt buggy), med bluetooth holder den styr på pumpeøktene, og du kan bruke virtuelt melkelager og masse annet :happy:
Har du fått babyen din nå :joyful: ?

Fbi agent Tiol fant endelig ut at du har føda :pompus::love7 gratulerer! Gleder meg til å lese:love017
Hehehe! ;) Jeg har fått skrevet ned mesteparten nå, får se senere når jeg føler meg ordentlig ferdig, tenker jeg må ha en del av de første dagene til baby, men det må kanskje bli en del 2 :p

Back
Topp