Elveblest..

Rita Lind

Elsker forumet
Noen som har barn som har dette?

Hva fikk de for det og hva var grunnen til det? (hvis man klarer å finne utav det..?)

Har eliminert det meste men kan ikke finne noe annet enn at hun har hatt diare, en infeksjon i kroppen, og at det er grunnen til at hun har fått dette.

Vi skal til legen etterpå, så regner vi får hjelp der.

Elveblest er en allergisk reaksjon så det må være noe hun har spist, vært i nærheten av, medisin hun har fått etc.

Jeg fikk zyrtec for elveblesten men det kommer jo ann på hvor gammel barnet ditt er.

Jenta mi har det titt og ofte,men aner ikke hva som gir utslaget[>:] Vi tror sitrusfrukter kan være en årsak,men ikke sikkert.

Elveblest utslett kan utløses av:

1. Psykisk stress
  2. Fysiske forhold som kulde, varme, vann, sol, svette, vibrasjon og trykk mot huden.
  3. Matvarer: Egg, skalldyr, nøtter, frukt og tilsetningsstoffer.
  4. Ting man puster inn: Pollen, dyrehår og husstøv.
  5. Medisiner: blant annet acetylsalisylsyre, betennelsesdempende medisiner, antibiotika og morfin.
  6. Sykdommer, blant annet infeksjoner, høyt stoffskifte og sukkersyke.
  7. Insektstikk

Tror vi må gi henne zyrtec - hun blir jo bare verre. Men skal få legen til å se på henne først.
Hun tåler ikke å ha på seg klær - hovner opp omtrent i hele kroppen. Så trykkbelastning er uaktuellt.
Nå ligger hun oppå dyna si med en laken over seg og leser blader. Det lindrer visstnok.
Kanskje hun må ligge sånn resten av julen.. [:D].. litt humor MÅ jeg finne - ellers blir jeg helt tussete.
Får så vondt av henne. Stakkars lille vennen:(

elveblest forsvinner utrolig kjapt igjen[:)] Forflytter seg rundt på kroppen kjapt og skal ikke vare over lengre tid.. Jenta mi har det aldri mer enn 1 dag av ganger, men vi gir henne allergitab. når det står på[;)] Hun hadde det nå nylig 2 kvelder på rad pga vannkopper som kom..

Jeg hadde det selv i ca ett år fra jeg var 7 til jeg var 8... De fant aldri helt ut av hva det var, men ved å kutte vekk mye e-stoffer (lot vær å spise ketchup, snop, osv..)ble jeg litt bedre... Helt til det plutselig forsvant igjen :P Har aldri sett noe til det siden...

ORIGINAL: jabbadabbaduuu!

elveblest forsvinner utrolig kjapt igjen[:)] Forflytter seg rundt på kroppen kjapt og skal ikke vare over lengre tid.. Jenta mi har det aldri mer enn 1 dag av ganger, men vi gir henne allergitab. når det står på[;)] Hun hadde det nå nylig 2 kvelder på rad pga vannkopper som kom..

Uff, ikke noe godt når de små er syke. Hva slags tabletter hva det? Alltid greit å høre tips om medisiner som virker.
Zyrtec og Aerius er det jeg har gitt henne for allergi før, når vi trodde hun hadde gressallergi, men hun har visstnok ikke det lenger.
Er dattra di allergisk mot noe?

ORIGINAL: Augustspire!

Jeg hadde det selv i ca ett år fra jeg var 7 til jeg var 8... De fant aldri helt ut av hva det var, men ved å kutte vekk mye e-stoffer (lot vær å spise ketchup, snop, osv..)ble jeg litt bedre... Helt til det plutselig forsvant igjen :P Har aldri sett noe til det siden...

Uff, ja.. er nok bare å sette igang å "rense" all maten/snopet for andre allergener heretter. Har vært nøye med peanøtter/nøtter i det hele. Siden allergiprøvene viser at hun har allergi mot dette.

Back
Topp