Elsker flasker

Foxy84

Gift med forumet
Jeg ammet til jeg var 6 uker, da måtte vi over til flaske sisen jeg ikke hadde nok melk,og det tørket ut. Jeg savner jo litt selve kosing med amming, men dægen så deilig det er å ha flaske baby nå. Jeg tror at jeg hadde også brukt mye mer flaske hvis jeg hadde hat mye melk..pumpet meg. For ting har blitt aå mye enklere med flaske, mannen min kan gi gutten vår mat,slik at jeg kan få sove eller ta meg fri..og få litt meg tid. Pluss at mamma kan passe han,samme med fafa og farmor. Jeg vet at amming knytter mer bånd og melken i brystet er mye bedre..men har man ikke melk så har man ikke melk. Men jeg mener at folk må ikke amme, jeg vet om mange aom sliter med amming på såre nippler,ømme pupper...babywr som henher på puppene hele tiden..siden far ikke har pupper kan han ikke gjøre noe...pluss når jeg ammet så ammet jeg i 30 minutter med konstant suging...og gutten min fikk ikke nok melk...dermed ble det mye skriking etc. Nå vet jeg akkurat hvor mye han får i seg,jegnkan dosere etter hvor lite eller mye han skal ha, og nå er han så mye mer rolig, sover hele nattaen etc. Så dette er jo forskjell fra person til person...men jeg må si at jeg er så glad at han tar flaske...vi koser oss like mye i armkroken med flaske som med pupp... Hva føler du ang amming og flaske...hva gjør du og hva vil DU?
 
Jeg har flaskebarn. Lilly nekta pupp fra fødselen av og jeg måtte tilslutt innse at jeg måtte ty til flaskemating. Det var et stort nederlag for meg og jeg gråt i dagervis, men ungen ble en helt annen. Fra å skrike hele tiden, ble hun nå en fornøyd baby. Jeg begynte å se fordelene med flaske og etter et par uker så hadde vi fått dreisen på det med kaldt og varmt vann og det gikk kjapt å lage til måltidene.

Pappaen har fått et nært bånd da han også kan mate henne, og farmor syntes det var stor stas å få mate. Det er enkelt å mate henne når vi er ute, jeg slipper å tenke på hvor jeg er osv og slipper å føle jeg må finne et sted hvor jeg er komfortabel med å ta ut puppen.

Innimellom skulle jeg ønske jeg kunne amme, man hører jo hele ti den om at morsmelk er det aller beste for barnet, men kan man ikke så kan man ikke.
 
Jeg hadde bestemt at jeg skulle amme, men ikke for enhver pris. Vi hadde litt startvansker, men kom oss gjennom det. Har prøvd litt mme fordi hun har lagt dårlig på seg, men hun nekter! Hun kan ta flasken om det er mm i, så det har vi gjort noen ganger. Jeg er kjempefornøyd, og glad for at jeg holdt ut. For jeg trivdes ikke med amming de første ukene. Likte det ikke rett og slett. Men nå er det bare kjempekos.

Må vel legge til at jeg er for lat til å vaske hauger av flasker og, så jeg er kjempeglad for at ammingen går bra ^^
 
Nr 1 var flaskebarn da ho ikke ville ta pupp. Så pumpet meg i et halvt år og ga på flaske. For hadde nok av melk. Denne gangen gikk ammingen supert og er veldig glad for det. Så jeg får oppleve begge tinga! Men siden snuppa var 3 uker har pappaen gitt siste dagmåltidet på flaske. Morsmelk eller mme. Pumper meg da i stedet som jeg enten fryser ned eller snuppa får på flaske. Han tar også det siste måltidet fast så han får muligheten til å få like god nærhet som med ho første:) er absolutt en lettelse at ho tar flaske også da jeg kan få alenetid hvis jeg vil... Eller alenetid med storesøster!!!! Flaska var redningen med nr 1, men denne ganga er jeg glad ammingen går bra:)
 
uff, her har det vært mye ammetull så jeg vil jo helst gå over til flaske, men hun nekter dessverre :( 

vi øver og øver, men ser ut til at jeg må amme en god stund til.. 
 
Helt enig, jeg eeelsker flasker :-) 
Vi hadde kjempe masse ammekrøll, jeg ammet og ammet for alle mente det var bare å fortsette, det ville bli bra til slutt. Jeg tok tiden på hvor mye jeg ammet i døgnet, og da jeg bikka 13 timer med amming på et døgn sa jeg at nok var nok. (Først da fikk jeg bekreftet at jeg faktisk ikke hadde nok melk, ikke i nærheten engang...) Så stakkars prinsen min var jo sulten som bare f... Med en gang vi introduserte flaska ble hverdagen en helt annen, plutselig hadde jeg en fornøyd baby, som atpåtil kunne sove(!!!). Jeg delammet til han var godt over 2 måneder, bare fordi jeg følte jeg måtte (ammet en halvtime, så fikk han en flaske rett etterpå som han spiste opp, så jeg tipper han fikk rundt 10ml med melk på en time hos meg..), men så orka jeg ikke mer delamming. 
Nå får han bare flasker og verden har blitt en helt annen! Jeg gjør masse ting for meg selv hele tiden, og kan igjen gi god fokus til hunden min som jeg tar med på lange turer osv. Pappan og gutten har fått et kjempe sterkt bånd sammen, for plutselig er vi likestilte.. Vi har også hatt litt barnevakt på han når vi har gått fjellturer, og har vært et par turer ute på byen allerede. Kjempe herlig! 
Gutten min sover også gjennom hele natten, og har gjort det helt siden jeg slutta med delammingen. Så han legger seg kl 8 om kvelden og sover til 8 neste morgen. Masse voksentid på oss og livet med baby er gått fra stress, lite søvn og slit til rett og slett fantastisk. Nei jeg bare elsker flaskene jeg :-) 
jeg syns flaskevasken var pyton i starten, men nå er det null stress. Har kjøpt en sterilisator, så bruker maks 5 minutter om dagen på flaskevask. 
Kan faktisk ikke komme med en eneste negativ ting å si om flasker, for meg er det bare helt fantastisk. 
 
Back
Topp