Elsker eller hater??

lissom

Forumet er livet
Jeg snakka med ei gravid venninne idag, og hun sa at hun hater å gå gravid, bla pga alle forandringene i kroppen, vektøkning og sånt, men hun gledet seg til å bli mamma, selvsagt! Sjøl liker jeg jo ikke at jeg går opp i vekt, at jeg er i dårlig form og har bekkenløsning, men utenom det så elsker jeg at jeg er gravid, og kunne gjerne vært gravid alltid!! (Men gjerne fått ut en ny baby i ny og ne...) Ikke minst er det så utrolig herlig å kjenne babyen bevege seg rundt inni magen min, og jeg elsker den runde magen min (elsker virkelig ikke magen min når jeg ikke er gravid!!)

Åssen er det med dere?? Elsker eller hater dere å gå gravid??

Jeg elsker det[;)] Plutselig har magen min blitt til noe positivt, er jo så klart en del plager som hører med, men de glemmer jeg så fort babyen tar et lite hopp der inne[;)] jeg liker veldig godt å gå å "strutte"[:)] Gleder meg sånn til babyen kommer!

Syntes det er litt voldsomt å si at jeg hater å gå gravid, men jeg elsker det i hvertfall ikke! Og aldri mer skal jeg gjøre det! Har ingenting med vektøkning og at kroppen forandrer seg å gjøre, men jeg syntes det er fryktelig ubehagelig å ikke få puste ordentlig, spy hele tiden og møte masse begrensninger i dagliglivet pga dårlig form.. Men seff er det kjempekos å kjennte jentene danse rundt i magen min, og forventningen om det som skal skje er jo belønning god nok..

Synes det til tider kan være veldig slitsomt, blir veldig fort anpusten og sliten, og synes at mye av dagligdagse ting er slitsomt. Savner også det å kunne gå i de "vanlige" klærne mine, og føle pigghet bare rett etter en dusj foreksempel. Hater ikke å gå gravid, nei dette har jeg og samboeren min gledet oss til kjempelenge, og må en lide litt for noe så stort da mener jeg det er verdt det. Sluttet jo helt med røyken med en gang jeg fant ut at jeg var gravid (rundt uke 6), så den perioden var forferdelig tøff..men nå går det veldig greit. Håper bare jeg ikke blir fristet til å begynne på igjenn når gutten har kommet til verden.

Klem[;)].

Hater i grunn alt ubehaget og alle bekymringene. Liker dårlig å legge på meg siden jeg har en fortid som ekstremt overvektig, føler at jeg mister litt kontrollen på kroppen pga alle forandringene. Hadde jeg hatt en såkalt "lett" graviditet hadde jeg nok vært mer glad for å gå gravid. Magen er det eneste som ikke plager meg, jeg viser gjerne frem den struttende kulen. I alle fall nå som den faktisk ser ut som gravidmage. (hadde ikke det for en uke siden.) jeg er konstant bekymret og redd, det hjelper ikke så mye på situasjonen egentlig. Lengter etter å komme meg over uke 28, mn det er en evighet til!
kjenner ikke romsteringen enda, men mener jeg kjenner spark av og til. Ser jo i de bøkene jeg har at noen kjenner alt tidlig, mens andre kjenner mindre frem til uke 22-23.. men det er jo nok en ting som bekymrer.. Hater å være aleine med graviditeten siden faren er helgependler som ikke kan komme hjem hver helg heller...

Huff, dette ble survete.. beklager alle sammen! ikke meningen. Litt deppeform i dag. bedre en annen dag[:)]

jeg synes det er deilig å gå gravid jeg[:D]
hadde litt mye fett til overs etter siste mann så da har trenger jeg ikke være flau over å vise magen min for nå er det jo en baby inni der[:D]
det er snart tre år siden siste mann[8|]

Morsomt å høre hvordan dere tenker i forhold til det å være gravid! Jeg er glad jeg elsker det, siden det tross alt er 9mnd om gangen!! Og så har jeg vel noen svangerskap foran meg også håper jeg, for vi vil ha mange barn!!

kan ikke si at æ hater å være gravid. men elsker d ikke heller.
blir så fort sliten i ryggen så dagene kan være ganske laaaange å slitsomme til tider.
så jobber æ på cafe hvor æ for det meste står hele tiden.d er slitsomt.
men d er jo bare mest poitive sider me å gå gravid.
jeg synes det er helt topp å kjenne når den lille ligger inni å sparker!
å d gjør den ofte!!! er veldig aktiv[:D][:D]

Jeg syns ikke det er så kjeeempe gøy å være gravid-blir så innmari fort sliten for tiden[:'(] Men gevinsten er så stor at jeg ville ikke vært foruten. Jeg elsker tiden rett etter fødselen, og jeg elsker rett og slett det å ha et bitte lite nurk som bare er vårt[:D]

Humm hva skal jeg si til det...hatet det til å begynne med...men siden nettopp kvalmen har avtatt ENDELI så begynner det å være greit å være gravid..men så har vi noe som heter bekken da...hmmm...ja litt delte følelser om det elsker det litt og hater det litt[:D]

SYnes det og gå gravid er ett mareritt, men det blir deilig og se den lille, gleder meg enormt til det....

Kan ikke si at jeg HATER  gå gravid, men jeg misliker det... Alle sier at man må kose seg mens man går gravid - at det er tiden til å ta ekstra vare på seg selv.. ???? Verden rundt oss er jo fremdeles den samme med de samme krav iht jobben og til barn man har fra før. Det er jo ikke rart at man blir sliten med alle plagene graviditeten medfører (først kvalmen, herregud jeg trodde jeg skulle dø... deretter ryggplager, bekkenet, hasbrann osv...) når man skal prøve å få tingene til å gå rundt i samme tempo som før. Uff vet jeg hører ut som sytamasa, men det er så deilig å få det ut. Er så lei av at alt skal være så fantastisk, når det ikke er det...(for meg) Jeg er glad jeg/vi skal ha barn igjen, men syntes det er mer fantastisk ETTER at vidunderet er født. Da stortrives jeg med å være hjemme og dulle og dalle og ta alt i eget tempo uten å ha jobben hengende over seg.
[:D]

Lykke til alle sammen [:)]

Back
Topp