"Elsker deg" Ispirert av Generelt

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Sier dere ofte "elsker deg" og "glad i deg" til barna?
Sier de det tilbake?

Diskusjonen går på at noen synes "jeg elsker deg" er forbeholdt samboeren/ mannen, men vi sier "elsker deg" til T hver eneste dag og han sier det tilbake til oss.
Vi elsker han jo, utrolig masse. Og det føles ikke unormalt for oss å bruke det uttrykket.
Vi sier "glad i deg" også altså.
Jeg huske nesten ikke disse termene fra da jeg var liten. Har selvsagt alltid visst at mine foreldre er utrolig glad i meg og ville gjort alt for meg - men å høre de ordene har jeg ikke vokst opp med.

Forteller henne mange ganger daglig at vi både elsker henne og at vi er glad i henne! [:)][:)]

Faller både meg og pappan heeelt naturlig. Og hun sier det tilbake om kvelden, når hun skal legge seg! [:)]

Her forteller vi barna at vi elsker de mange ganger hver dag[:D], er helt utenkelig for meg å ikke skulle si det til barna mine for det er jo det jeg gjør. Jeg elsker de over alt på jord, sammen med sambo[;)]. M sier det tilbake innimellom også, spesielt når hun skal legge seg[:)].
Bruker også mye "glad i deg", det går litt om hverandre. Men jeg er jo ikke bare glad i barna mine, jeg elsker de jo!

Min oppvekst er også med samme erfaring som deg, vet at foreldrene mine er glad i meg og elsker meg, men ikke vant til at det ble sagt så mye.

ORIGINAL: ¤LinnPinnSukkerspinn

Her forteller vi barna at vi elsker de mange ganger hver dag[:D], er helt utenkelig for meg å ikke skulle si det til barna mine for det er jo det jeg gjør. Jeg elsker de over alt på jord, sammen med sambo[;)]. M sier det tilbake innimellom også, spesielt når hun skal legge seg[:)].
Bruker også mye "glad i deg", det går litt om hverandre. Men jeg er jo ikke bare glad i barna mine, jeg elsker de jo!

Min oppvekst er også med samme erfaring som deg, vet at foreldrene mine er glad i meg og elsker meg, men ikke vant til at det ble sagt så mye.

Ikke sant, jeg synes det er SÅ koselig og viktig å kunne SI DET til hverandre. Jeg er ikke vant med det, hjemmefra, ikke per i dag heller, for det har alltid vært slik..

Her sier jeg begge dele, han sier bare glad i deg tilbake da[:)]Å han kan godt si det helt uten at vi sier noe også, å han sier det å til sine søsken uoppfordret[:)]
Syns det er viktig at de hører oss si vi er glad i de og elsker de.

Er heller ikke vokst opp med å høre noen si at de er glad i meg, å slet lenge med å si det til andre selv når jeg ble voksen. ikke noe jeg vil at mine barn skal.

ORIGINAL: Fru H

ORIGINAL: ¤LinnPinnSukkerspinn

Ikke sant, jeg synes det er SÅ koselig og viktig å kunne SI DET til hverandre. Jeg er ikke vant med det, hjemmefra, ikke per i dag heller, for det har alltid vært slik..

Ja, mine barn skal aldri være i tvil om at de betyr mest av alt for oss! Synes det er viktig å kunne være åpen om følelser også å utrykke de, man vet aldri når det er for sent...

Vi har blitt flinker i min familie til å fortelle hverandre at vi er glad i hverandre nå som vi har blitt voksne.

Jeg har aldri vært i tvil over følelsene til mine foreldre da, hehe, føler for å presisere det.
Men det er utrolig viktig å kunne sette ORD på følelsene sine, og det håper jeg at vi kan lære han ved blant annet å fortelle han ofte hvor mye han betyr for oss [:)]

Jeg bruker kun "glad i deg" eller "ååå jeg er så glad i deg gutten min". Det er det som faller naturlig for meg. Svarte på generelt og er en av dem som mener at å elske er forbeholdt kjæresten[:)]

Jeg sier det til barna mine hver dag, mange ganger om dagen. Min eldste er sier også veldig ofte at hun elsker oss. Hun sier "jeg elsker deg så godt mamma" - det er det vakreste jeg hører [:)]

Mine foreldre uttrykte heller ikke følelsene på den måten. Men jeg tror vi "unge" i dag er flinkere til å sette ord på følelser. Blitt litt mer vanlig i det i dag tror jeg..

Jeg er ikke vant til det i det hele tatt hjemmefra, og lite kosing og klemming også. Føler det er veeeldig viktig for meg å si "elsker deg" og "glad i deg" hver dag, og samme at det er naturlig med kosing og klemming.

Skjønneste i verden er når en trøtt 2 åring ligger under dyna og sier : elsker deg mamma!
Fineste ordene i verden!

Jeg sier at jeg elsker ungene ja.. Jeg elsker de minst like mye som mannen, så jeg holder ikke tilbake på det. Jeg sier det som det er.

Mamma og pappa sa ofte at de var glad i oss. Spesielt da vi skulle legge oss så kom mamma opp på rommet når vi hadde lagt oss og kysset oss på panna og sa "jeg er så glad i dere".. Og det kommer jeg til å videreføre, for jeg synes det er viktig at ungene skal føle og vite at de er elsket og at jeg setter så utrolig stor pris på de. Jeg ELSKER de rett å slett. og da sier jeg det.

Sier både "elsker deg" og "mamma glad i deg" til barna mine. Eldstemann sier ofte glad i deg mamma, elsker deg og godt å se deg mamma. Minstemann sier helst "mamma glad i deg"[:D] tilbake men også "godt å se deg" og "glad i deg mamma"

Sier både "elsker deg" og "glad i deg" flere ganger for dag
Han sier som oftest "glad i deg" tilbake, men "elsker deg" får han ikke helt til enda...

ORIGINAL: ninoz

Sier både "elsker deg" og "glad i deg" flere ganger for dag
Han sier som oftest "glad i deg" tilbake, men "elsker deg" får han ikke helt til enda...

Hehe, her er det "Ekke hei" selvom han klarer å si "deg" ellers =)

Åja, her går det inflasjon i "jeg elsker deg" og "jeg er så glad i deg"! Er heller ikke vant til det hjemmefra. Så vi nordmenn har nok forandret oss mye på det punktet fra en generasjon til en annen!
Sier også veldig ofte at "mamma er så heldig som har ei så herlig jente som deg!", "du er så god!" eller nå "tenk at mamma er så heldig og har to så fine jenter!" osv.
ELSKER jentene mine! [:)] (og mannen min også, for den saks skyld[;)])

For meg er det naturlig å bruke "glad i deg" [:)] føles rart å bruke "elsker deg", vet ikke hvorfor.....

Er heller ikke vokst opp med å høre slike ord, og kan bare såvidt huske klemmer fra jeg var liten. Tror de sluttet å gi oss det da vi ble litt større [:)]

Men visste og vet at de er glad i meg altså [:)]

Hadde litt problemer med å gi klemmer selv til venninner siden jeg ikke var vant til sånt [:)]

Men jeg kysser og klemmer på Amelia, og sier hver kveld: "mamma og pappa er glad i deg" [:D] og det har jeg ikke tenkt til å slutte med!

sier det om kvelden eller evt. når vi drar fra... eks: sambo sa det til snuppa når han dro i dag.. han sa glad i dere <3 snuppa har laga et eget ord: elskegladideg [:D]
vi sier det hvertfall når hun legges for kvelden.. hun sier det av og til ellers, hun snakker med dokkene sine om det også[:)]

Har sagt elsker deg noen ganger - men bruker heller "jeg er glad i deg" - jeg pleier å si det minst 1 gang om dagen, ved leggetid!

Jeg er ikke vant med dette fra barndommen heller. Og det føles fortsatt ikke helt "naturlig" å skrive -glad i deg - på bursdagskort til foreldrene mine. Selv om jeg gjør det og selvfølgelig mener det. Det har nok forandret seg fra generasjon til generasjon tydeligvis.

Husker jeg reagerte på at pappan kyssa ei venninne på munnen da hun var rundt 10 år - nattanuss - det syns jeg går over grensa.

for meg er det mest natulig å si glad i deg .
selvfølgelig elsker jeg den lille gutten min, men for meg er det litt rart og si...vet ikke hvorfor.
jeg er ikke vant med glad i deg eller klemmer hjemmefra, men er opptatt av å gjøre det med sebastian.
sebastian er en klemmegutt..

Syns det høres utrolig rart ut når jeg hører folk si elsker deg til barna sine. Men sier hver dag at jeg er glad i de. Trodde jeg skulle svime av da Karina sa glad i deg for et par uker siden. Måtte spørre hun flere ganger hva hun sa.

Back
Topp